تاريخ : یک شنبه 17 فروردين 1393 | 14:2 | نویسنده : sara

ممکن است در کامپیوتر خود نرم افزار هایی داشته باشید که یا به دلایل اخلاقی یا به دلیل اهمیت بالای آن نخواهید فرزندان شما به آنها دسترسی داشته باشند حال اگر سیستم عامل کامپیوتر شما ویندوز هفت باشد می توانید مشخص کنید کودکان فقط به نرم افزار های خاصی دسترسی داشته باشند تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.  برای این منظور می توانید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا وارد مسیر زیر شوید

Control Panel \ User Accounts and Family Safety\ Parental Controls

سپس روی نام کاربری که برای فرزند خود ساخته اید کلیک کنید و در قسمت  Parental Controlگزینه on,enforce current setting  را فعال کنید

حال روی گزینه Allow and block specific programs  کلیک کنید

 لیستی از برنامه ها در برابر شما گشوده می شود که به سادگی با قرار دادن یک تیک برای هر کدام خواهید توانست  نرم افزار مربوطه را فعال کنید و به این ترتیب اجازه استفاده از نرم افزار مذکور را برای فرزندان خود را فراهم نمایید اگر نرم افزاری وجود دارد که در این لیست ظاهر نشده است می توانید با کلیک کردن بر روی Browse آن نرم افزار را به لیست اضافه نمایید

توجه داشته باشید که همه نرم افزار های مورد نیاز فرزند خود را باید فعال کرده باشید وگرنه ویندوز هفت خود به خود آنرا مسدود می کند


برچسب‌ها: محدود ساختن کودکان در دسترسی به بعضی نرم افزار ها,

تاريخ : یک شنبه 17 فروردين 1393 | 14:0 | نویسنده : sara

از این که هک شده اید حس عجیب و مضحکی دارید، اما دقیقاً نمی دانید در مرحله ی بعدی چکار کنید. اگر مانند اکثر مردم باشید، نمی دانید الزاماً باید کجا را بگردید تا شواهدی برای به خطر افتادن سیستم تان بیابید. حال نگاهی می اندازیم به چند مورد از شواهد رایجتر که ممکن است پس از ایجاد عیب در سیستم پیدا کنید.

user account های مشکوک می بایست غیر فعال شده و جستجو کنیم چه کسی و چرا آن را ایجاد کرده است. اگر سیستم auditing (بازرسی) بدرستی فعال شده باشد، audit log ها (ثبتهای بازرسی) نشان خواهند داد چه کسی آنهارا ایجاد نموده است. اگر بتوانید تاریخ و زمان ایجاد account را پیدا کنید و آن account در اثر یک هک بوجود آمده باشد، شما یک قالب زمانی خواهید داشت که می توان در آن به جستجوی دیگر رویدادهای audit log که ممکن است مرتبط باشد پرداخت.

به منظور اینکه متوجه شوید آیا برنامه ی مخربی ارتباطات ورودی را تحت کنترل دارد - که می تواند به عنوان یک پورت پنهانی برای هکر استفاده شود - از ابزارهایی مانند TCPView مربوط به Sysinternals یا Fpipe مربوط به Foundstone استفاده کنید. این ابزارهای ویندوز نشان می دهند چه برنامه هایی در حال استفاده از هر یک از پورت های باز سیستم شما هستند. در مورد سیستمهای یونیکس از netstat یا lsof که درون سیستم عامل قرار دارند استفاده کنید. از آنجا که ممکن است یک هکر باهوش netstat و lsof شما را با نسخه های تروجانی (که پورت های باز شده توسط هکرها را نشان نمی دهد) جایگزین کند، بهترین کار این است که این سیستم قربانی را با استفاده از پورت اسکنر گمنام و رایگان nmap (از سایت insecure.org) از کامپیوتر دیگر اسکن کنید. این امر به شما دو دیدگاه مختلف از پورت های باز سیستم می دهد.

هکری که یک سرور ویندوز را مورد حمله قرار می دهد، ممکن است برنامه های اجرا شده را از طریق registry در نواحی ذیل اضافه یا جایگزین کند:

• HKLM > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run
• HKCU > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run

نرم افزارهای مخرب نیز ممکن است از طریق دستورهای اجرای سیستم عامل اجرا شود. به منظور اینکه ببینید چه برنامه هایی در دستور اجرای یک سیستم ویندوز قرار گرفته است، به command prompt بروید و تایپ کنید AT . در یک سیستم یونیکس از فرمان های cron یا  crontab استفاده کنید تا لیست فعالیت هایی را که در دستور اجرا (schedule) قرار دارند ببینید.

هکرانی که به سیستم یونیکس حمله می کنند، ممکن است از یک root kit استفاده کنند که به آنان کمک می کند با استفاده از یک خلأ آسیب پذیری در سیستم عامل یا برنامه های نصب شده، به root access دست پیدا کنند. با توجه به آن که برای هکران root kit های زیادی وجود دارد، تعیین این که کدام فایل ها دستکاری شده اند بسیار مشکل است. برنامه هایی وجود دارند که به این امر کمک می کنند، مانند chrookit.

برای یک هکر هزاران راه ممکن وجود دارد تا ردپای خود را بپوشاند، اما جستجو در موارد فوق شروع بسیار خوبی برای گشت و گذار شما جهت تشخیص خطرات سیستم و حملات هکرها است.


برچسب‌ها: علائم یک سیستم هک شده,

تاريخ : یک شنبه 17 فروردين 1393 | 13:40 | نویسنده : sara

 

با سیستم های امنیت شبکه های بی سیم بیشتر آشنا شویم

 

WPA2 یک فناوری امنیتی است که در شبکه های بیسیم Wi-Fi مورد استفاده قرار می گیرد. WPA2 مخفف Wireless Protected Access 2 به معنای دسترسی حفاظت شده بی سیم است. این فناوری از سال ۲۰۰۶ میلادی جایگزین نسل قبلی خود WPA شده است.

 

WPA2  در برابر WPA و WEP

WPA به عنوان جایگزینی برای فناوری های قدیمی با درجه امنیت ضعیف تر WEP طراحی شده است. WEP مخفف Wireless Protected Protocol است.در شبکه های بی سیم خانگی هر جا که ممکن باشد باید WPA2  جایگزین WEP شود.

WPA2  همچنین وضعیت امنیتی ارتباطات Wi-Fi را نسبت به WPA بهبود بخشیده است که از سیستم رمز گذاری قوی تری استفاده می کند. به خصوص در سیستم امنیتی WPA2 اجازه استفاده از الگوریتم ها را نمی دهند. این الگوریتم ها به عنوان حفره های امنیتی در WPA شناخته می شدند.

 

کلید های WPA2

اشکال مختلفی از کلید های امنیتی WPA2 وجود دارد WPA2 Pre-shared Key یا PSK از کلید های ۶۴ عددی هگزا دسیمال استفاده می کنند که متداول ترین روش مورد استفاده در شبکه های خانگی بی سیم است. بسیاری از روتر های خانگی WPA2 PKS را با نام WPA2 Personal می خوانند در حالیکه به همان فناوری اشاره می کنند.


برچسب‌ها: WPA2 چیست؟,

تاريخ : یک شنبه 17 فروردين 1393 | 13:35 | نویسنده : sara

آیا در کامپیوتر خود اطلاعاتی مانند نامه های عاشقانه، عکس های خصوصی، یا اطلاعات محرمانه کاری دارید؟ اگر یک اتصال اینترنتی دائمی مانند ADSL دارید باید بدانید که در برابر هکر ها تقریبا بی دفاع هستید و یک هکر بدون داشتن دانش خاصی می تواند به کامپیوتر شما دست پیدا می کند.

هر گاه به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کنند می توانند، به مدارک شخصی موجود در کامپیوتر شما دست پیدا کنند می توانند فایل های سیستم شما را خراب کنند یا نرم افزار های دلخواه خود را روی کامپیوتر شما نصب کنند نرم افزار امنیتی شما را تحت کنترل خود درآورند و خراب کاری های دیگری انجام دهند.

همچنین هکر های می توانند بدون اطلاع شما میکروفن یا وب کم کامپیوتر شما را روشن کنند و به این ترتیب صدا و تصویر شما را ضبط کنند و از آن سوء استفاده کنند.

 

هکر ها چگونه این کار را انجام می دهند؟

هر کامپیوتری که به اینترنت متصل می شود یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن شماره IP می گویند. هکر ها با استفاده از نرم افزار هایی شماره IP های متصل به اینترنت را شناسایی می کنند. و اگر کامپیوتر شما را پیدا کنند بدنبال حفره ها یا سیستم حفاظتی ضعیف برای نفوذ به آن می گردند. و اگر آن را بیابند کامپیوتر شما بی دفاع در برابر آنهاست.

به عنوان مثال به احتمال زیاد در یک کامپیوتر چند نرم افزار (مرورگر، ایمیل و…) که با یک آدرس IP کار می کنند وجود دارند. به هر نرم افزار یک شماره تعلق می گیرد که به آن پورت می گویند که این شماره منحصر به آن نرم افزار خاص است. پورت هایی که برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق این نرم افزار ها استفاده می شوند باید باز باشند. حتی در بعضی از کامپیوتر های حفاظت نشده پورت هایی که استفاده نمی شوند هم باز مانده اند. و وقتی هکری چنین پورتی را کشف می کند مانند این است که او را به آنجا دعوت کرده اند آنها به راحتی از چنین پورت هایی استفاده می کنند تا به کامپیوتر شما دست یابند.

یک خط اینترنت سرعت بالا با IP ثابت که حفاظتی هم ندارد برای هک شدن ایده آل است چون مانند این است که به دنبال کسی می گردید که همیشه در یک آدرس مشخص و نزدیک اتوبان حاضر می شود. اگر یک هکر یا یک آماتور که از اسکریپت های نوشته شده توسط هکر ها استفاده می کند یک بار شما را پیدا کنند بار دیگر هم به راحتی می توانند پیدا کنند.

افرادی که با اینترنت Dial up به اینترنت متمصل می شوند کمتر در معرض خطر هک شدن قرار می گیرند چون هر بار که به اینترنت متصل می شوند شماره IP آنها عوض می شود و برای هک شدن هدف ساده ای نیستند چون دفعه بعد که به اینترنت متصل می شوند شماره IP آنها عوض شده است و پیدا کردن دوباره آنها کار ساده ای نیست البته هک این افراد هم کار غیر ممکنی نیست.

هر چند اگر یک کرم اینترنتی مانند اسب تراوا در کامپیوتر شما نصب شود این کرم می تواند هر بار که به اینترنت متصل می شوید شماره تلفن شما را هم به این آدرس IP اضافه کند تا هکر مورد نظر به راحتی شما را پیدا کند.

نرم افزار هایی هم به نام Back door وجود دارند که اگر روی کامپیوتر شما نصب شوند می توانند آنرا بدون اینکه بفهمید تحت کنترل هکری در نقطه ای دیگر از جهان در آورند. طبیعتاً این نرم افزار ها را هکر ها در کامپیوتر شما نصب می کنند یا ممکن است به نرم افزار جدیدی که نصب می کنید متصل شده باشد و همراه با آن مخفیانه در کامپیوتر شما نصب شوند. از مشهور ترین نرم افزار هایی که می توان در این زمینه نام برد SubSevsn ، NetBus و BackOriface هستند.

 

فایروال ها

اولین مرحله امنیتی فایروال ها نرم افزار ها یا سخت افزار هایی هستند که روی سیستم خود نصب می کنید. این فایروال ها به گونه ای طراحی شده اند که از دسترسی غیر مجاز  از طریق اینترنت جلوگیری می کند. وقتی که فایروال نصب شده است همه پیفام های ورودی و خروجی از طریق فایروال رد و بدل می شوند و همه آنهایی که مشخصه های امنیتی لازم را نداشته باشند سد می شوند. بیشتر فایروال های خانگی نرم افزاری هستند.

فایروال های نرم افزاری هر بسته اطلاعاتی را که به کامپیوتر می رسد بازرسی می کنند این کار درست قبل از اینکه این بسته اطلاعاتی اجازه عبور پیدا کند یا به یک پورت باز متصل شود انجام می شود زیبایی کار فایروال هم در این است که می تواند انتخاب کند که چه چیزی را قبول کند و چه چیزی را رد کند.

فایروال این توانایی را دارد که هر بسته اطلاعاتی را رد کند. اگر به اطلاعات ورودی اجازه ورود داده نشود این پورت در اینترنت ناپدید می شود و هکر ها نمی توانند آنرا پیدا کنند یا از طریق آن به کامپیوتر شما دست پیدا کنند. به عبارت دیگر هیچ پیامی از این پورت به هکر باز نمی گردد تا هکر متوجه باز بودن این پورت شود.

نتایج تحقیقات و آزمایشات موسسه گیبسون نشان داده است که بهترین فایروال ها گرانترین آنها نیستند بلکه بعض از آنها که رتبه بسیار خوبی هم داشته اند رایگان هستند.

اما یک خبر بد! یک فایروال کامپیوتر را فقط در برابر پورت های باز حفاظت می کند اما در برابر اطلاعاتی که شما اجازه عبور به آنها می دهید نمی تواند کاری بکند. کد های ویرانگر می توانند از طریق پیوست به ایمیل یا از طریق وب سایتی مخرب وارد کامپیوتر شما شوند. حتی وب سایت های معتبر ممکن است به این کد ها آلوده شده باشند بدون اینکه صاحب آن وب سایت خبر داشته باشد. معمولا وب سایت هایی که سیستم عضویت دارند بیشتر به این کد ها آلوده می شوند.

نرم افزار های سد کد های مخرب مانند فین جان اطلاعات ورودی را آنالیز می کند که آیا می توانند مخرب باشند یا خیر و درباره آن تصمیم می گیرند. توصیه شرکت های امنیتی این است که نرم افزار های سد کد های مخرب را در کنار آنتی ویروس و فایروال خود نصب کنید.


برچسب‌ها: کمک! یک متجاوز وارد کامپیوتر من شده است,

تاريخ : یک شنبه 17 فروردين 1393 | 13:24 | نویسنده : sara

در این مطلب با نرم‌ افزارهای رایگانی آشنا می‌شوید که با آنها می‌توانید به مقابله با بدافزارها بروید ، داده‌های از دست رفته را احیا کنید ، ناشناس وبگردی کنید یا فایل‌ها را بدون نگرانی از آسیب به کامپیوتر خود باز کنید .

نرم افزارهایی که در اینجا معرفی میشود نرم افزارهای امنیتی و حریم شخصی میباشد ، لطفا با ما همراه باشید . . .

Soft Afzaramnyty

نرم افزار های امنیتی رایگانی که باید حتما داشته باشید

آنتی‌ویروس

کامپیوتر شما باید حتما مجهز به یک بسته ایمنی ضد بدافزارها باشد . آنتی‌ویروس‌ها یکی از اجزای این بسته‌اند . این برنامه‌ها ورودی‌ها و خروجی‌های کامپیوتر شما را زیر نظر دارند و به صورت خودکار – در صورت وصل به اینترنت – خود را به روز می‌کنند . نسخه‌های رایگان آنتی‌ویروس‌های مختلف مانند AVG ، Comodo ، Avira ، Avast و . . . نیاز کاربران خانگی را برطرف می‌کنند . مهم آن است که این برنامه‌ها مرتب به روزرسانی شوند .

فایروال

” دیوار آتشین ” یا فایروال جزو دیگری از بسته ایمنی کامپیوترها یا شبکه‌های کامپیوتری است . با فایروال می‌توان دسترسی به شبکه‌ها یا خدمات مختلف را مدیریت کرد . این نرم‌افزار ترافیک داده بین کامپیوتر شما و شبکه ( مثلا اینترنت ) را کنترل می‌کند و بر اساس تنظیمات قبلی تصمیم می‌گیرد کدام بسته اجازه گذر از دیوار آتشی را دارد و کدام نه . ” ZoneAlarm ” از جمله محبوب‌ترین فایروال‌هاست .

برنامه‌های ضدجاسوسی

جاسوس‌افزارها ( SPYBOT ) همان‌طور که از نامشان پیداست در پی جمع‌آوری اطلاعات از کامپیوتر قربانی و همچنین رصدکردن فعالیت‌های او در هنگام کار با کامپیوتر هستند . برنامه‌های رایگان مختلفی در اینترنت برای مقابله با این بدافزارها وجود دارد . ” spybot search and destroy ” یکی از آنهاست که نسخه قابل حمل آن هم وجود دارد .

آنتی‌ اسپم‌ها

از اسپم‌ها ( جانک‌ها ) هم غافل نشوید . ارائه‌کنندگان خدمات ایمیل مانند یاهو یا گوگل این سرویس را به کاربران خود ارائه می‌کنند . با برنامه‌هایی مانند ” SPAMfighter ” هم می‌توان با اسپم‌ها در ” Outlook ” ، ” Outlook Express ” ، ” Windowsmail ” یا ” Thunderbird ” مقابله کرد . در حملات فیشینگ کاربر با لینک آلوده به صفحه‌ای جعلی هدایت می‌شود که بدافزارها و هکرها در آن به کمین نشسته‌اند .

مقابله با ” باج‌گیرها “

” باج‌افزار ” ها ( Ransonware ) گروه دیگری از بدافزارها هستند که کامپیوتر قربانی را قفل و از صاحب آن در مقابل آزادکردن سیستم ، پول تقاضا می‌کنند . ” Kaspersky WindowsUnlocker ” برنامه‌ای رایگان برای پاک‌کردن این بدافزارهاست .

حلقه نجات

اگر با وجود همه مراقبت‌ها و به‌روزرسانی‌ها کامپیوترتان اسیر بدافزارها شد ، بسته به نوع آلودگی مثلا می‌توانید از ” McAfee Labs Stinger ” برای رهایی استفاده کنید . با ” HijackThis ” هم می‌توانید در اسرع وقت به تنظیمات تغییر یافته در کامپیوتر خود پی ببرید و در صورت علاقه آنها را به حالت اولیه برگردانی

حذف بدافزارها

برنامه‌هایی مانند ” Malwarebytes Anti-Malware ” بدافزارهای احتمالی موجود روی کامپیوتر شما را تشخیص می‌دهند حتی اگر بدافزارها از روش‌های نوین و پیچیده استفاده کنند . این نرم‌افزار برنامه‌ها و پروسه‌های کامپیوتر شما را دائم زیر نظر دارد و به محض مشاهده فرایندی مشکوک ، زنگ خطر را به صدا در می‌آورد .

نسخه پشتیبانی

تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های کامپیوتری ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای احیای اطلاعات از دست رفته است . ” Paragon Backup & Recovery ” یکی از بسته‌های نرم‌افزاری رایگان و کارآمد برای تهیه نسخه بک‌آپ است . این نرم‌ افزار تمام اطلاعات شخصی و تنظیمات سیستم عامل یا برنامه‌های مختلف را سکتور به سکتور از یک هارد دیسک به هارد دیسک دیگر منتقل می‌کند .

احیای داده‌ها

از ” Recuva ” می‌توان برای احیای داده‌های پاک‌شده استفاده کرد . با این نرم‌افزار رایگان می‌توانید اطلاعاتی که از سطل زباله ویندوز ، کارت حافظه دوربین دیجیتال یا دستگاه پخش موسیقی ( MP3-Player ) خود سهوا پاک کرده‌اید ، را بازیابی کنید .

وبگردی ناشناس

ناشناس ماندن در اینترنت یکی از راه‌های در امان ماندن است . برای این کار می‌توانید از شبکه شناخته‌شده و کارآمد ” تور ” استفاده کنید . با ” تور ” اطلاعات شما پس از خروج از کامپیوترتان از زنجیره‌ای از سرورها می‌گذرند و هر بار تغییر هویت داده می‌شوند . از شبکه تور می‌توان بدون نصب نرم‌افزار روی کامپیوتر و از روی فلش‌ مموری هم استفاده کرد .

طبق بند ج ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه ای : انتشار فیلترشکن ها و آموزش روشهای عبور از سامانه های فیلترینگ جرم محسوب میشود !

کدگذاری

از آنجا که مشخص نیست اطلاعات شخصی شما در دنیای مجازی را چه کسی بازخوانی و کنترل می‌کند ، بهتر است داده‌های خود را رمزگذاری کنید تا دست‌کم سرک‌ کشیدن به آنها اگر غیرممکن نشد ، بسیار دشوار باشد . کاربران ویندوز ویستا و هفت با ” بیت‌لاکر ” ( BitLocker ) سیستم عامل خود آشنا هستند . ” TrueCrypt ” از نرم‌افزارهایی است که امکانات متنوع‌ تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد .

پاک‌کردن مطمئن داده‌ها

برای این منظور می‌توانید از برنامه “سی‌کلینر” ( CCleaner ) استفاده کنید . برای سیستم عامل‌های ویندوزی همچنین می‌توان با ” Eraser ” یا ” Freeraser ” محتویات را پاک کرد . توجه داشته باشید که این نرم‌افزارها اطلاعات جدید را به جای اطلاعات پاک‌ شده می‌نویسند و به همین دلیل امکان احیای داده‌های حذف‌ شده وجود ندارد .

عایق‌بندی ویندوز

یکی از نگرانی‌های بجای کاربران ، بازکردن فایل‌های مختلف است ؛ فایل‌هایی که هر کدام می‌توانند به صورت بالقوه یک بدافزار باشند . اما اگر فایل‌ها یا حتی مرورگر خود را در یک ” سندباکس ” ( Sandbox ) باز کنید ، پروسه یادشده را ایزوله و دسترسی آن فایل یا برنامه به بخش‌های دیگر کامپیوتر را قطع می‌کنید . ” Sandboxie ” یکی از سند باکس‌های محبوب برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز است .

وبگردی عایق‌کاری‌شده

با نصب ” سندباکسی ” ، نشان این برنامه در تَسک‌بار ویندوز پدیدار می‌شود . همچنین می‌توان با کلیک راست روی فایل‌ها ، آنها را در این برنامه باز کرد . با بستن ” سندباکسی ” تمام تغییرات ایجادشده روی کامپیوتر بعد از کلیک روی فایل ، از بین می‌روند . همچنین می‌توان مرورگر را در سندباکسی باز کرد و با خیال آسوده به وبگردی پرداخت . بسته آنتی‌ویروس ” Comodo ” خود یک مروگر مجهز به سندباکس دارد .


برچسب‌ها: با نرم‌ افزارهای رایگان به مقابله با بدافزارها بروید,

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393 | 15:56 | نویسنده : sara

برای شبکه های خانگی تا شبکه های تجاری و سازمانی

با حیاتی تر شدن نقش کامپیوتر ها در کسب و کار های امروزی و اتصال آنها به یکدیگر در سرتاسر دنیا بحث امنیت شبکه های کامپیوتری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است در نهایت همه می خواهند اطلاعات حساس خود را با اطمینان بیشتری روی شبکه ارسال کنند. همه روزه در تیتر اخبار از نفوذ هکر ها و لو رفتن اطلاعات می شنوید و می خوانید. و اینجاست که بیشتر نگران می شوید و احساس خطر می کنید و به دنبال راهی می گردید که مانع از بروز چنین حملاتی به شبکه خود شوید. حال اگر اطلاعات مشتریان هم در معرض خطر باشد کل اعتبار و کسب و کار یا سازمان شما به خطر افتاده است فکر کنید که شبکه یک بانک مورد حمله هکر ها قرار گیرد و رمز عبور کارت اعتباری آنها به دست تبهکار بیفتد چه بر سر این بانک خواهد آمد؟

امنیت شبکه

برخی فکر می کنند هک شدن فقط مربوط به  بانک ها، موسسات مالی و شرکت های بزرگ است و  نسبت به امنیت شبکه های کوچک و خانگی کمتر توجه می کنند ولی حقیقت این است که این شبکه ها به مراتب آسیب پذیر تر هستند.

هکر ها روش های مختلفی را به خدمت می گیرند تا به سیستم های کامپیوتری و شبکه های کامپیوتری دست یابند. و در این میان متخصصین امنیتی از روش هایی که هکر ها استفاده می کنند کپی برداری می کنند تا شبکه های کامپیوتری را از نظر نفوذ ناپذیری آزمایش کنند حفره های امنیتی را بیابند و نقاط آسیب پزیر آنها را مشخص کنند. آنها پس از اتمام این آزمایشات راهکار هایی برای از بین بردن حفره های امنیتی و جلوگیری از نفوذ هکر ها ارائه می دهند. و در سه دسته این تهدید های امنیتی را طبقه بندی می کنند: خفیف، متوسط و بحرانی و بر اساس این دسته بندی راهکار مناسب ارائه می شود. همیشه هنگام انجام ازمایشات امنیتی شبکه دو جنبه هست که باید از بروز آن جلوگیری شود: اول لو رفتن اطلاعات مالی و از دست رفتن سرمایه آن سازمان است و دوم مشکلات قانونی ناشی از دسترسی هکر ها به شبکه کامپیوتری شماست. عدم توجه به این موارد ممکن است به شکست یک کسب و کار بینجامد، باعث صرر دهی بالا شود، در یک سایت اینترنتی رانکینگ آنرا در موتور های جستجو مورد تهدید قرار دهد. یا به عنوان یک کارمند ممکن است به اخراج، مورد پیگرد قرار گرفتن و گاه زندانی شدن او منجر شود. و در این شرایط به سختی می توانید از نشان تجاری، اعتبار و شهرت خود دفاع کنید.

از دید عملی تست نفوذ به یک سیستم کامپیوتری اطلاعاتی را از میزان آسیب پذیری سیستم و اثرات آن در اختیار ما قرار می دهد  و احتمالا با این داده ها می توان بودجه تعیین کرد تا سیستم حفاظتی متناسب با آن را مورد استفاده قرار داد.

اما برای بیشتر کاربران خانگی می توان کار هایی ساده انجام داد تا از نفوذ هکر ها جلوگیری کرد تا از حمله های احتمالی به شبکه خود جلوگیری کنید.

 

کمی امنیت را بیشتر کنید

  • نام SSID شبکه خود را عوض کنید و SSID broadcast را غیر فعال نمایید. DHCP Control MAC Address Filtering را غیر فعال نمایید.

  • با استفاده از WEP Encrypt مکانیزم سد حفاظتی دیگر در برابر هکر ها قرار دهید.

  • از WPA استفاد ه کنید با تنظیم کد ۱۰ رقمی از اعداد و حروف می توانید مطمئن شوید سد محکم دیگری در برابر هکر ها قرار داده اید. این کد یک عبارت تصادفی از حروف و اعداد است فقط باید بتوانید آنرا به خاطر بسپارید.

این روش های بسیار ساده ای است که به شما کمک می کند از شبکه کامپیوتری خود حفاظت کنید. ولی به خاطر داشته باشید اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط هم دارید به امنیتی کمی بیش از این نیاز دارید چون اطلاعات با ارزش تری در اختیار شما قرار دارد و باید به همان نسبت سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید و از متخصصین امنیت شبکه کمک بگیرید.


برچسب‌ها: شبکه کامپیوتری خود را امن تر کنید,

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393 | 15:44 | نویسنده : sara

 

امروزه بحث امنيت در اينترنت با گسترش حمله ويروس ها و پيچيده تر شدن نحوه عملكردشان بسيار مشكل تر از گذشته شده است. مجله معتبر PC Magazine چندي پيش تحقيقي انجام داد و روي افراد زيادي كه با كامپيوتر و اينترنت سر و كار داشتند مطالعاتي انجام داد. آنها از شركت كنندگان درباره سرويس هاي اينترنتي كه در اختيار داشتند سوالاتي پرسيدند اما نتايج بدست آمده شگفت انگيز بود. بيشتر شركت كنندگاناز شدت خطر بالقوه اي كه آنها را تهديد مي كرد درك درستي نداشتند و از روش هاي مقابله با آنها اطلاعات درستي نداشتند.در اين مقاله از مجموعه مقالات آموزش امنيت IT در ياد بگير دات كام سعي داريم برخي تفكرات اشتباه كه در بين كاربران اينترنت و كامپيوتر معمول شده است را بيان كنيم به اميد اينكه مفيد واقع شود:

 

افسانه اول: من اطلاعات مهمي روي كامپيوتري كه به اينترنت متصل مي شود ذخيره نمي كنم، بنابراين لازم نيست خيلي نگران امنيت اطلاعات باشم.

چند سال پيش با كمي اغماض مي شد گفت اين حرف ها درست است وليامروزه با بوجود آمدن تهديدات دورگه! كه هم خواص يك كرم اينترنتي و هم ويروس را دارد و از هر دوي آنها مخرب تر است ديگر به اين سادگي نمي توانيد از كنار امنيت كامپيوتر خود با بي تفاوتي بگذريد حتي اگر اطلاعات مهمي روي آن نداشته باشيد به عنوان مثال يكي از اين تهديدات كه Blaster نام دارد دور از چشم بسياري مي تواند در عرض كمتر از چند ساعت هزاران و بلكه ميليون ها كامپيوتر را در اينترنت آلوده كند. براي چنين بد افزار مخربي مهم نيست كه كامپيوتري چه كسي را هدف قرار مي دهد و اطلاعات آن چه ارزشي دارد فقط اطلاعات را جمع آوري مي كند تا در زمان مناسب از اين اطلاعات به سرقت رفته سوء استفاده كند. حتي ممكن است كامپيوتر شما مستقيما مورد حمله واقع نشود و از آن به عنوان پايگاهي براي حمله به كامپيوتر هاي ديگر ( مثلاً در يك شبكه كامپيوتري ) استفاده شود. حتي به اين روش ممكن است از كامپيوتر شما براي ارسال نامه هاي الكترونيكي نا خواسته و تبليغات وب سايت هاي غير اخلاقي استفاده شود، در حاليكه از ان بي خبريد. بنابراين مسئوليت شهروندي شما حكم مي كند كه از كامپيوتر خود در برابر اين تهديدات حفاظت كنيد.

افسانه دوم: زمانيكه با اينترنت كار نمي كنم ارتباط خود را با كامپيوتر قطع مي كنم يا كامپيوتر را خاموش مي كنم. بنابراين از كامپيوتر خود حفاظت كرده ام.

اشتباه است، حتي اگر كامپيوتر شما هيچگاه به اينترنت متصل نشود باز هم يك هدف مناسب براي حملات است. زمانيكه ناخواسته ويروسي به كامپيوتر شما راه مي يابد لزوماً همان لحظه فعال نمي شود به خصوص اگر از برنامه هاي چك ايميل استفاده مي كنيد. امروزه ويروس ها و ساير تهديدات يارانه اي به طور بي رحمانه اي از طريق حافظه USB ، CD/DVD و شبكه هاي كامپيوتري منتشر مي شوند.

افسانه سوم: براي اينكه كامپيوترم ويروسي نشود فايل هاي الصاق شده( attached ) در ايميل هاي مشكوك را باز نمي كنم.

اما ممكن است ويروس بعدي كه به كامپيوتر شما راه پيدا مي كند ايميلي باشد كه از يك دوست يا همكار دريافت كرده ايد. چون كامپيوتر او آلوده بوده است. كرم هاي دورگه حتي مي توانند از طريق حفره هاي امنيتي مرورگر شما وارد شوند. بنابراين گاهي فقط خواندن يا ديدن يك ايميل مي تواند باعث ايميل آلوده شدن كامپيوتر شما شود. براي جلوگيري از اين معضل فقط كافيست يك مجموعه آنتي ويروس و فايروال يا يك بسته امنيت اينترنت ( Internet Security ) نصب كنيد. و البته آن را Update ( به روز ) نگه داريد.  براي Update آنتي ويروس هم به يك خط اينترنت با سرعت كافي نياز داريد به خصوص اگر دير به دير به اينترنت متصل مي شويد.

افسانه چهارم: سيستم عامل من مكينتاش يا لينوكس ( و سيستم عامل هاي بر پايه لينوكس ) است و نه ويندوز بنابراين لازم نيست نگران اين گونه حملات باشم.

اين درست است كه هدف بيشتر حملات كامپيوتر هايي است كه سيستم عامل ويندوز شركت مايكروسافت روي آنها نصب شده است، اما حملاتي كه عليه سيستم عامل هاي مكينتاش و لينوكس صورت مي گيرند كم نيستند. بعضي از متخصصين پيش بيني مي كنند. كه مشكل ويروس ها در سيستم عامل هاي مكينتاش از اين هم بدتر شود، چون سيستم عامل X مكينتاش از نسخه اي از يونيكس استفاده مي كند. و هر چند اين سيستم عامل هم ابزار هاي امنيتي خود را دارد ولي نفوذ به آن غير ممكن نيست.

افسانه پنجم: كامپيوتر من يك پكيج امنيتي و آنتي ويروس دارد، بنابراين كاملاً حفاظت شده است.

نه كاملاً، اول اينكه اگر شما آنتي ويروس خود را به گونه اي تنظيم نكرده باشيد كه ترافيك ورودي از اينترنت را به طور اتومات اسكن كند در اين صورت حفاظت درستي انجام نداده ايد. دوم، هر روز ويروس ها و تهديدات جديد عليه كامپيوتر شما ظاهر مي شود، و اگر آنتي ويروس شما Update باشد تا حدي مي توان به آن اطمينان كرد. بنابراين بايد ويژگي Auto-Update را فعال كنيد. سوم، يك پكيج امنيتي به تنهايي نمي تواند از كامپيوتر شما محافظت كند به عبارت ديگر هيچ آنتي ويروس يا پكيج امنيتي كامل نيست. بنابراين بهترين راه حل رعايت مجموعه اي از احتياطات و اقدامات امنيتي است. يعني يك آنتي ويروس، يك فايروال، يك Anti Spyware/Malware نصب كنيد و براي به روز رساني آنها به طور مرتب اقدام كنيد. وصله هاي امنيتي سيستم عامل و مرورگر خود را نصب كنيد. و وارد سايت هاي مشكوك به خصوص وب سايتهاي روسي و چيني كه قوانين بين المللي ارتباطات را رعايت نمي كنند نشويد.


برچسب‌ها: 5 افسانه در مورد امنيت در اينترنت,

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393 | 15:4 | نویسنده : sara

Cortanaمایکروسافت به منظور رقابت با اپل و گوگل اقدام به ساخت دستیار صوتی با نام Cortana کرده است.

از آنجا که اپل دستیار صوتی Siri  و گوگل Google Now  را به عنوان دستیار صوتی ارایه کرده، مایکروسافت نیز سرویس Cortana را برای نسخه ۸٫۱ ویندوز فون ارایه کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستیار صوتی Cortana امکان ذخیره اطلاعات در یک فایل نوشتاری در برنامه NoteBook است. این برنامه همچنین قابلیت دسترسی به اطلاعات شخصی، مکان‌ها و لیست تماس‌ها را دارد.

دستیار صوتی Cortana همچنین با دریافت اطلاعات در ایمیل، امکان تحلیل زمان و مکان را دارد و قادر است برخی موارد را به کاربر یادآوری کند.

هنوز مایکروسافت عرضه این برنامه را در نسخه ۸٫۱ سیستم‌عامل ویندوز فون نداده، اما انتظار می‌رود در کنفرانس ماه آینده این شرکت از آن پرده برداری کند.


برچسب‌ها: Cortana؛ دستیار صوتی مایکروسافت برای رقابت با اپل و گوگل,

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393 | 14:52 | نویسنده : sara

شرکت مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز فون را به شکل رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

smartphones

مایکروسافت برای تشویق تولیدکنندگان به منظور استفاده و پشتیبانی از ویندوز فون، این پلات‌فورم را به شکل رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

این شرکت پیشتر برای عرضه سیستم‌عامل ویندوز فون از شرکت‌ها مبلغی را دریافت می‌کرد، اما در کنفرانسی که از نسخه WP 8.1 رونمایی شد، اعلام کرد که این نسخه به شکل رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

این حرکت یک تغییر کلیدی برای شرکت مایکروسافت است که همیشه برای خدمات نرم افزار اصلی هزینه‌ای را در نظر می‌گیرد.

بر این اساس ارایه ویندوز فون به شکل رایگان باعث کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی خواهد شد و سهم مایکروسافت به این ترتیب افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر این مساله باعث خواهد شد که سازندگان بیشتر به تولید گوشی‌های ویندوز فونی بپردازند و به طور غیر مستقیم موجب افزایش فروش گوشی های نوکیا خواهد شد.


برچسب‌ها: مایکروسافت ویندوزفون را رایگان کرد,

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393 | 14:48 | نویسنده : sara

با استفاده از ویندوز مدیا شما یاد می گیرید که چگونه سی دی رایت کنید و درصورتی که نرم افزار مورد نیاز روی کامپیوتر شما نصب نباشد آن را دانلود کنید.

اول باید ببینید آیا در رایانه ی خود ویندور مدیا دارید. اگر ندارید، از سایت مایکروسافت آن را دانلود کنید. مراحل دانلود را اجرا کنید.

cd-graphic

سی دی خام را در کامپیوتر خود قرار دهید. اگر آهنگ های مورد نظرتان در کامپیوتر شماست، به کتاب خانه ی مدیا رجوع کنید و آن هایی را که دوست دارید روی سی دی رایت شوند انتخاب کنید. روی عنوان آهنگ کلیک کنید و آن را به لیست رایت خود اضافه کنید.

بالای این لیست شاخصی وجود دارد که نشان می دهد این سی دی چه مقدار ظرفیت خالی دارد. تا زمانی که سی دی پر شود می توانید آهنگ های محبوبتان را اضافه کنید. وقتی سی دی پر شد، گزینه ی “start burn” را که در انتهای لیست قرار دارد، انتخاب کنید. رایت آهنگ ها روی سی دی آغاز می شود. بر اساس اینکه چند آهنگ انتخاب کرده اید و سرعت کامپیوتر شما چقدر است، این کار بین ۱۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.

اگر می خواهید از سی دی دیگری کپی کنید، اطمینان یابید که اجازه کپی دارید یا از سازنده آن اجازه ی این کار را بگیرید. بعد از این که به شما اجازه دادند، با انتخاب دکمه ی “rip” و زدن شروع، سی دی را در کتابخانه ی مدیا پلیر، ریپ کنید. به محض این که این کار تمام شد، می توانید آن را روی سی دی خام رایت کنید. به مرحله ی ۳ مراجعه کنید.

هنگامی که رایت سی دی به پایان می رسد، ویندوز مدیا، سی دی را از کامپیوتر خارج می کند.

به سی دی خود عنوانی اختصاص دهید و به آن گوش کنید.


برچسب‌ها: چگونه سی دی رایت کنید,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 67 صفحه بعد