
شرکت مایکروسافت چهار سال قبل در همین ماه قرارداد ۱۰ سالهای را با یاهو به امضا رساند که این روزها گفته میشود این قرارداد بسته به اینکه کاربران جهانی تا چه اندازه طرفدار یاهو یا مایکروسافت باشند، این قرارداد هم میتواند متزلزل یا استوار باشد.
به نقل از وب سایت zdnet، از نگاه متزلزل و ناپایدار بودن شرایط، سیستم مدیریت یاهو تمایل دارد راهی پیدا کند تا خود را از این قرارداد بیرون بکشاند.
در اکتبر ۲۰۱۳ مقامات شرکت یاهو تلاش کردند ماجرای برکناری مدیرعامل مایکروسافت را بهانه قرار دهند و در جریان فعالیتهای خود در هنگکنگ و تایوان از فناوری Bing Ads مایکروسافت استفاده نکنند.
شرکت یاهو قصد دارد موقعیت خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی عرصه جستوجوهای اینترنتی بازسازی کند و در همین راستا دو خبرگزاری CNET و Re/code گزارش دادهاند که تحقق این هدف برای یاهو بسیار دشوار است و بیشتر نتایج جستوجو در سایت یاهو به گشتوگذارهای اینترنتی در Bing مایکروسافت مربوط میشود.
اما از نگاه ثبات شرایط و پایدار بودن قرارداد، در آرایش جدید مایکروسافت شرکت یاهو یک بخش مناسب و معقول برای ادامه همکاریها محسوب میشود.
گزارشی که در دسامبر ۲۰۱۳ توسط شرکت یاهو به «کمیسیون بازرگانی و امنیت آمریکا» ارسال شد، نشان میداد که این شرکت بزرگ اینترنتی ۳۱ درصد درآمدهای فصلی خود را از شرکت مایکروسافت دریافت میکند و این رقم بسیار بالاتر از درآمدهای ۱۰ درصدی یاهو از مایکروسافت است که پیشتر به صورت عمومی اعلام شده بود.
مدیران شرکت مایکروسافت تلاش میکنند همکاریهای خود را با یاهو، بهخصوص در بخش گارانتی درآمد- بهازای- جستوجو (RPS) افزایش دهند و سیستم مدیریتی را متقاعد کنند که همکاریهای یاهو- مایکروسافت درآمدهای فراوانی برای شرکت یاهو دارد.
دو شرکت مایکروسافت و یاهو بهار گذشته قراردادی را با یکدیگر به امضا رساندند که بر اساس آن مایکروسافت موظف شد درآمدهای گارانتیشده RPS را تا مارس ۲۰۱۴ به شرکت یاهو ارایه دهد.
برچسبها: احتمال خاتمه یافتن همکاریهای یاهو و مایکروسافت,

شرکت اوراکل پس از خرید چندین شرکت صاحب نرم افزار بازاریابی حالا در حال طراحی یک راهکار جامع در این حوزه است.
ب به نقل از وب سایت computerworld، شرکت اوراکل پس از اینکه چند میلیارد دلاری را صرف خرید شرکتهای عرضه کننده نرم افزارهای بازاریابی کرد، حالا در حال تولید یک راهکار جامع در این زمینه است.
این شرکت در سال گذشته شرکتهای الوکوئا، کامپدیوم و رسپونسیس را که نرم افزارهایی در حوزه اتوماسیون بازاریابی، بازاریابی محتوا و کمپینهای بازاریابی تولید میکردند، خریداری کرد.
جان استتیک، معاون بخش محصولات الوکوئا گفته است تیمهای محصولات این شرکتها هم اکنون در تلاشند چرخههای عرضه همه محصولات خود را بر حسب دورههای سه ماهه با هم هماهنگ کنند.
وی همچنین گفته است قرارداد خرید کامپدیوم قطعی شده است و نرم افزار این شرکت نیز به خانواده راهکارهای بازاریابی تحت پردازش ابری اوراکل افزوده شده است.
اوراکل نیز در حال عرضه نسخههای به روزشده ای از ابزارهای شرکت الوکوئا است که از پشتیبانی زبانی قویتر برخوردار هستند و تحلیلگرهای جدیدی به آنها افزوده شده است که به بازاریابها کمک میکند درک بهتری از نحوه عملکرد کمپین بازاریابی خود داشته باشند.
استتیک گفته است شرکت اوراکل در تلاش است تا یکپارچه سازی بین راهکارهای بازاریابی تحت پردازش ابری را با دیگر منابع داده یا نرم افزارهای کسب و کار سهولت بخشد.
وی همچنین مدعی شده است ابزارهای بازاریابی اوراکل میتواند شرکتهای کاربر را به جامعترین بینشها در خصوص مشتریان و ویژگیها و رفتار آنها مجهز کنند.
برچسبها: اوراکل در حال تولید راهکار جامعی در حوزه بازاریابی است,
مایکروسافت قصد دارد راهکار نرمافزاری مدیریت ارتباط با مشتری خود را که داینامیک سیآرام (Dynamics CRM) نام دارد، برای استفاده بر روی فناوریهای همراه تحت سیستم عاملهای ویندوزفون ۷، iOS اپل، اندروید گوگل و بلکبری شرکت ریم به روز کند.
به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، مایکروسافت همچنین اعلام کرده در نسخه به روز شده نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری خود علاوه بر توجه به سیستمعاملهای مختلف، مرورگرهای اینترنتی شرکتهای رقیب خود را نیز مورد توجه قرار خواهد داد.
بنا بر اعلام مایکروسافت، نسخه جدید راهکار نرمافزاری Dynamics CRM علاوه بر سازگاری با سیستمعامل و مرورگرهای اینترنتی مختلف قرار است از خدمات پردازش ابری بر روی ابزار همراه نیز بهره گیرد. مایکروسافت نام این خدمات را Dynamics CRM Mobile نامیده است.
بنا بر اعلام این شرکت، بهای خدمات نرمافزاری مدیریت ارتباط با مشتری بر روی فناوریهای همراه ۳۰ دلار به ازای هر کاربر خواهد بود.
این نرمافزار طوری طراحی خواهد شد که یک کاربر میتواند از روی حداکثر ۳ ابزار همراه به آنها دسترسی داشته باشد.
بنا بر اعلام مایکروسافت این نرمافزارها به ۱۰ زبان مختلف و در ۲۴ بازار در سراسر جهان عرضه خواهد شد.
نسخه به روز شده نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت با طیف گستردهای از مرورگرهای اینترنتی مثل کروم گوگل، فایرفاکس، سافاری و ابزارهای مختلفی مثل رایانههای شخصی تحت ویندوز، رایانههای مک اپل و رایانههای لوحی آیپد سازگار خواهد بود.
یکی از دیگر ویژگیهای نسخه به روز شده این نرم افزار که احتمالاً در ماه میسال جاری عرضه خواهد شد این است که مشتریان قادر خواهند بود ارزیابی خود در باره یک مطلب را با انتخاب یکی از گزینههای Like و Unlike مشخص کنند.
امکان فیلتر کردن مطالب بر اساس موضوع نیز از دیگر ویژگیهای نسخه جدید این نرمافزار خواهد بود.
سازگاری نسخه به روز شده نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری با سیستم عاملها و مرورگرهای مختلف مایکروسافت را قادر میسازد با شرکت سیلزفورس داتکام که بزرگترین عرضهکننده نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری از طریق خدمات پردازش ابری است، رقابت کند.
شرکت مایکروسافت اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود نرمافزار Dynamics CRM در سراسر جهان بیش از سی هزار مشتری دارد.
نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری شرکت سیلزفورس در همین زمان بیش از ۱۰۰ هزار مشتری داشت.
برچسبها: نرمافزار CRM مایکروسافت، سازگار با سیستمعامل رقیب!,
حفرههای امنیتی بی پایان فیسبوک باعث شده هکرها با گزارش کردن این حفرهها به مدیران این سایت برای خود کار و کاسبی نان و آبداری دست و پا کنند.
به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری فارس، بنا به گفته سی نت، در ابتدا فیسبوک توجهی به این حفرهها نداشت، اما با افزایش اعتراضات کاربران مجبور شد این مساله را جدی بگیرد و برای تشویق کارشناسان امنیتی و هکرها به گزارش دادن این هکرها به روش جالبی نیز متوسل شد.
در حالی که اکثر شرکتها با ارائه چک در ازای گزارش هر حفره امنیتی از خجالت کارشناسان امنیتی درمیآیند، فیسبوک برای جلب رضایت این افراد از کارتهای اعتباری خاص سیاه رنگی که با همکاری شرکت ویزا صادر میشود بهره میگیرد.
این کارتهای اعتباری ویژه برای خرید قابل استفاده بوده و تفاوت خاصی با کارتهای اعتباری دیگر ندارند و در داخل خودپردازها هم قابل استفاده هستند.
کارشناسان امنیتی و هکرهایی که به طور مداوم با فیسبوک همکاری دارند این کارتها را دریافت کرده و به ازای هر حفره ای که در این سایت شناسایی میکنند مبالغی را دریافت خواهند کرد.
البته تعداد افرادی که چنین کارتهایی دریافت کردهاند بسیار محدود است.
البته باید توجه داشت که این شیوه ابتکاری هنوز نتوانسته مشکلات امنیتی فیسبوک را به طور کامل حل کند.
برچسبها: کاسبی هکرها با حفرههای امنیتی فیسبوک,

نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز امنیت موبایلی Lookout نشان داد که ۱۰ گروه تخصصی تولید بدافزار در روسیه در مجموع مسؤول ۳۰ درصد تروجانها، برنامههای جاسوسی یا دیگر ابزارهای آلوده مخصوص گوشیهای هوشمند هستند که در سراسر جهان منتشر میشود.
این آزمایشگاههای زیرزمینی تولید بدافزار با بررسی روشهای مختلف برای نفوذ به سیستمها، سرعت بیشتری نسبت به فرآیند تولید ابزارهای امنیتی دارند و آنها را پشتسر گذاشتهاند.
ابزارهایی که توسط این مراکز ساخته میشود میتواند برای انتشار بدافزارها مورد استفاده قرار گیرد تا در نهایت امکان کسب درآمد این گروههای زیرزمینی روسی را فراهم کند.
زمانی که هر یک از این ابزارهای آلوده روی دستگاه الکترونیکی نصب میشوند، بدافزار به صورت خودکار در قالب یک ابزار کاربردی فعالیت خود را آغاز میکند و به صورت مخفیانه اطلاعات شخصی کاربر را به مراکز مشخص انتقال میدهد و از این طریق کاربر را به دام میاندازد.
با توجه به اینکه محبوبترین و پرکاربردترین ابزار الکترونیکی در جهان دستگاههای مبتنی بر سیستمعامل اندروید محسوب میشوند، متخصصان آزمایشگاههای زیرزمینی روسی بر این سیستمعامل تمرکز کردهاند و بخش قابل ملاحظه درآمد آنها از این طریق تامین میشود.
کارشناسان میگویند که هر از این گروههای تولیدکننده بدافزار در روسیه به طور میانگین ماهانه بین ۷۰۰ تا ۱۲ هزار دلار درآمد دارند.
برچسبها: 10 گروه روسی 30 درصد تروجانهای جهان را تولید میکنند,
این دستبند از نشانههای منحصر به فرد بدن شما در شناسایی شما استفاده میکند!

مبتکران دست بندی ساخته اند که با داشتن آن دیگر نیازی نیست رمز عبور و پین کد را به خاطر سپرد و کلید و کارت ورود و خروج را به همراه داشت.
این دست بند که نایمی نام دارد، اطلاعات امنیتی و شخصی کاربر را ذخیره سازی می کند و بر اساس ریتم قلبی منحصر به فرد کاربر یا همان الکتروکاردیوگرام او را شناسایی می کند.
در این دست بند از نشانه های منحصر به فرد بدن هر کاربر، برای شناسایی او استفاده می شود. مثلا امکان پذیر است که یک تلفن هوشمند یا تبلت را برداشت و فورا تنظیمات شخصی خود را که بر روی دست بند دانلود شده است بر روی وسیله هوشمند دیگری به کار گرفت.
با این سیستم می توان اطلاعات شخصی را در هر مکان و زمانی به همراه داشت و با هر وسیله هوشمندی از آن استفاده کرد. این دست بند به خوبی از اطلاعات ذخیره شده در خود محافظت می کند و امکان سوء استفاده و هک آن وجود ندارد.
این دست بند از بلوتوث ۴.۰ و فناوری حسی استفاده می کند.
در این دست بند یک حسگر الکتروکاردیوگرام تعبیه شده است که ریتم منحصر به فرد قلب که مانند اثر انگشت هر شخص است را تشخیص داده و به طور خودکار قفل، وسیله را می گشاید.
کاربرد دیگر این دست بند برای بیتکوین است. بیتکوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می دهد که بدون هیچ واسطه ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند
برای استفاده از بیتکوین به یک کیف نیاز است که حاوی کلید عمومی و یک کلید شخصی است. کلید عمومی به هر کس اجازه می دهد تا پول را به حساب کاربر بریزد در حالی که کلید شخصی به صاحب حساب اجازه می دهد تا پول به حساب های مختلف واریز کند.
ایده این است که کلید عمومی بیتوکوین از طریق "نایمی" اعتبار یابد و آن را از دست هکرها محفوظ دارد.
افرادی که نمی دانند پول های بیتوکوین خود را کجا ذخیره کرده اند می توانند به این وسیله به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
این گجت جدید در نمایشگاه جهانی موبایل ۲۰۱۴ در بارسلون اسپانیا عرضه شده است.
برچسبها: دست بندی که نیاز به رمز عبور و کلید را از بین می برد,
حکیم جوادی: تلاش من در این مصاحبه، اطمینانبخشی به مخاطبان در خصوص امنیت و منافع اقتصادی استفاده از شبکه ملی اطلاعات در کشور بوده است.
علی حکیم جوادی رییس سابق سازمان فناوری اطلاعات، بیان جمله "فعالیت همه کاربران ایرانی رصد میشود" راتکذیب کرد.
حکیم جوادی انتخاب تیتر نامناسب از بیانات خود در مصاحبه منتشر شده در تاریخ ۲۶ بهمن ماه با خبرگزاری دانا را نادرست خواند و گفت: تلاش من در این مصاحبه، اطمینانبخشی به مخاطبان در خصوص امنیت و منافع اقتصادی استفاده از شبکه ملی اطلاعات در کشور بوده و در هیچ جای مصاحبه، جمله "فعالیت کاربران ایرانی رصد میشود" را نگفتهام.
وی افزود: همه کاربران میدانند، رصد در فضای مجازی بویژه در شبکههای اجتماعی امری است که از سوی سازمانهای جاسوسی انکار نمیشود و این موضوع به کرات از سوی مسئولین اعلام و توصیههای لازم به عموم مردم ارائه شده است.
من نیز براین مسئله تاکید دارم و بهترین راهکار رهایی از به سرقت رفتن اطلاعات کاربران ایرانی در شبکههای جهانی را، استفاده از شبکه ملی اطلاعات میدانم.
برچسبها: تکذیب خبر "رصد کردن فعالیت کاربران ایرانی",
درست است که هنگکنگ و ژاپن پرسرعتترین اینترنت را دارند، اما بعید است که ما با کندترین سرعت،بتوانیم تصور اینترنت ژاپنیها را داشته باشیم.

موسسه آمار و ریاضیات "آکامی" با بررسی نرخ سرعت اینترنت جهانی، کشورهایی را که دارای سریع ترین نرخ دسترسی به اینترنت هستند را معرفی کرده است.
موسسه آکامی در گزارش جدید ۲۰۱۳ خود درباره وضعیت اینترنت جهانی آورده است که هنگ کنگ، ژاپن، رومانی و کره جنوبی در صدر پرسرعت ترین اینترنتهای دنیا قرار می گیرند و پس از این ۸ مورد ایالات متحده آمریکا در جایگاه نهم قرار دارد که خدمات اینترنتی آن نسبت به سایر کشورهای دارای فناوری با قیمت بیشتر و سرعت کمتر عرضه می شود.
در این گزارش هنگ کنگ بار دیگر با سرعت ۶۳.۶ مگابیت سرعت و افزایش ۹ درصدی نسبت به سه ماه گذشته در صدر جدول قرار گرفت.
در سه ماه نخست امسال کره جنوبی با سرعت ۴۴.۸ مگابیت به رده چهارم سقوط کرد و از ژاپن و رومانی با سرعت اینترنتهای ۵۰ و ۴۷.۹ مگابیت در ثانیه عقب ماند.
در جدول امسال جایگاه آمریکا و سوئد تغییر کرده است، سال گذشته سوئد در رده نهم و آمریکا در رده هشتم قرار داشت.
آکامی برای ارائه این گزارش خدمات اینترنتی ۲۴۳ کشور جهان را بررسی کرده است.
براساس این گزارش مشترکان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ با ۲۰۸ حمله DDoS ( محروم سازی از سرویس) رو به رو بوده اند که این میزان اندکی نسبت به سه ماه گذشته آن بیشتر است، چرا که تعداد این حملات در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۲ به ۲۰۰ مورد رسیده بود. از این تعداد حمله ۳۵ درصد مشتریان تجاری، ۲۲ درصد مشتریان رسانه ای، ۷ درصد مشتریان با فناوری بالا، ۴ درصد بخش عمومی را هدف گرفته بودند. این حملات توسط ۱۵۴ سازمان مختلف گزارش شده است.
میانگین اوج سرعت اینترنت جهانی ۱۸.۴ مگابیت است که این امر نسبت به سه ماهه گذشته ۹.۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد تغییر داشته است.
میانگین اوج سرعت اینترنت در ایران کندترین مورد در سه ماهه نخست بوده که در این دوره به ۳.۲ مگابیت در ثانیه رسیده است.
برچسبها: پرسرعت ترین اینترنت دنیا در 4 کشور/ ایران دارای کندترین اینترنت,
سازمان نظام صنفی رایانهای خواستار تعمیم کاهش تعرفه پهنای باند به تمام ارائه دهندگان خدمات اینترنت شد.

نشست خبری کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران با موضوع بررسی ابعاد مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با حضور اعضای کمیسیون اینترنت، رئیس سازمان نصر کشور، دبیر سازمان نصر تهران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
براساس مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل تنها برای ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران ۳۵ درصد کاهش یافت.
در پی واکنش و اعتراض شرکتهای اینترنتی همچون فعالان حوزه ISP، ISDP، وایمکس و GPRS نسبت به این تخفیف انحصاری، سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، طی نشست خبری امروز، درخواست خود را برای تعمیم کاهش تعرفه پهنای باند به تمام سرویس دهندگان اینترنت اعلام کرد.
تخفیف در قیمت پهنای باند را عمومی کنید
در ابتدای این نشست محمد یوسفیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، هدف از برگزاری این نشست را اعلام خواستههای سازمان برای اصلاح مصوبه فوق عنوان کرد و بر رسالت این تشکل نسبت به شفافسازی قوانین و رعایت حقوق همه اعضا تاکید کرد.
در ادامه کاظم آیتالهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور با بیان اینکه نگاه جامعی بر تدوین مصوبه ۱۸۱کمیسیون تنظیم مقررات حاکم نبوده است، گفت: با وجود اینکه کاهش قیمت اینترنت نویدبخش است اما به نظر می رسد تعجیل در تدوین این مصوبه، باعث شده حقوق تمام شرکتهای اینترنتی رعایت نشود.
آیتالهی با تاکید براینکه انحصار در ارائه تخفیف قیمت پهنای باند به شرکتهای PAP موجب اعوجاج در بازار سایر شرکتهای اینترنتی و نادیده گرفتن حق مصرف کنندگان می شود، ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانهای در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم را انجام داده است، از طرف کمیسیون تنظیم مقررات به سازمان قول داده شده تا این مصوبه در اسرع وقت مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور با تاکید براینکه سازمان نقطه تعامل دولت و بخش خصوصی است، بر لزوم اجرایی شدن وعدههای حمایتی وزارت ارتباطات از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: امیدواریم در سایه این تعامل و نگاه مثبت وزارت ارتباطات، شاهد بهرهگیری از نظرات کارشناسی و مشارکت سازمان نظام صنفی رایانهای در تدوین قوانین و تصمیمات کلان حوزه ICT باشیم.
تمام سرویس دهندگان اینترنت باید از یک قانون تبعیت کنند
در این نشست خبری، محمودرضا خادمی - عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران - با تاکید براینکه شکل فعلی مصوبه کاهش قیمت پهنای باند موجب ایجاد انحصار در حوزه ارائه پهنای باند می شود، گفت: برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم در حوزه ارائه خدمات پهنای باند ضرورت دارد مصوبه کاهش قیمت به صورت یکسان برای همه سرویس دهندگان این خدمات اجرا شود.
خادمی با تاکید بر اینکه مصوبه فوق به اختلاف قیمت ۳۵ درصدی در بازار پهنای باند منجر می شود گفت: با ابلاغ این مصوبه نرخ پهنای باند برای شرکتهای ارائه کننده اینترنت ADSL با سایر ارائه کنندگان خدمات اینترنت شامل ISP، ISDP ، وایمکس و GPRS حدود ۳۵ درصد تفاوت خواهد داشت و این تفکیک امتیاز که از سوی وزارت ارتباطات برای شرکتهای PAP اعمال شده است جای سوال دارد.
او با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید در تعیین تعرفهها به کلیه سرویسهای اینترنتی توجه کند، ادامه داد: برای یکسان سازی قیمتها و استفاده تمامی کاربران اینترنت از تخفیف اعمال شده، نباید در نرخ پهنای باند دوگانگی وجود داشته باشد و همه سرویس دهندگان باید از یک قانون تبعیت کنند.
به گفته خادمی، با در نظر گرفتن قوانین و مصوبات موجود کمیسیون تنظیم مقررات از جمله شکل فعلی مصوبه ۱۸۱، نمی توان انتظار داشت کشور بتواند به اهداف کلان توسعه ICT دست یابد.
خادمی با تاکید بر اینکه سازمان پیگیریهای لازم را برای اصلاح این مصوبه انجام میدهد، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که ما در حوزه اینترنت نیازی به تعرفه گذاری نداشته باشیم و تعرفههای ما را "رقابت و کیفیت در بازار" تعیین کنند.
سازمان مخالف تبعیض و تفکیک است
در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی، حمید فروزنده، نائب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، ضمن اشاره به مفاد مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این مصوبه با هدف کاهش قیمت اینترنت در سبد خانوار ابلاغ شده است ؛ درحالی که این هدف با توجه به بدنه و تعرفه مصوبه که تنها به ارائه دهندگان سرویس ADSL میپردازد، تامین نشده است.
به گفته فروزنده، کاربران سرویسهای وایمکس، IN، GPRS، ۳G و پهنای باند اختصاصی، بخش قابل توجهی از کاربران اینترنتی را تشکیل می دهند که بر اساس این مصوبه، از تخفیف مدنظر این مصوبه محروم شده اند.
او با بیان اینکه سازمان از کاهش تعرفه پهنای باند اینترنت برای کلیه خدمات دهندگان حوزه استقبال میکند، گفت: شکل کنونی این مصوبه برای کاهش قیمت اینترنت در کشور عادلانه نیست چراکه معتقدیم کاربران اینترنت و ارائه دهندگان سرویسهای مختلف، باید به شکل یکسان از این کاهش قیمت بهرهمند شوند.
برچسبها: تمام سرویسدهندگان اینترنت باید مشمول کاهش قیمت پهنای باند شوند,

سازمان نظام صنفی رایانهای خواستار تعمیم کاهش تعرفه پهنای باند به تمام ارائه دهندگان خدمات اینترنت شد.
از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، نشست خبری کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران با موضوع بررسی ابعاد مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با حضور اعضای کمیسیون اینترنت، رئیس سازمان نصر کشور، دبیر سازمان نصر تهران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
براساس مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه پهنای باند اینترنت بینالملل تنها برای ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران ۳۵درصد کاهش یافت.
در پی واکنش و اعتراض شرکتهای اینترنتی همچون فعالان حوزه ISP، ISDP ، وایمکس و GPRS نسبت به این تخفیف انحصاری، سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، طی نشست خبری، درخواست خود را برای تعمیم کاهش تعرفه پهنای باند به تمام سرویس دهندگان اینترنت اعلام کرد.
تخفیف در قیمت پهنای باند را عمومی کنید
در ابتدای این نشست محمد یوسفیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، هدف از برگزاری این نشست را اعلام خواستههای سازمان برای اصلاح مصوبه فوق عنوان کرد و بر رسالت این تشکل نسبت به شفافسازی قوانین و رعایت حقوق همه اعضا تاکید کرد.
در ادامه، کاظم آیتالهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور با بیان اینکه نگاه جامعی بر تدوین مصوبه ۱۸۱کمیسیون تنظیم مقررات حاکم نبوده است، گفت: با وجود اینکه کاهش قیمت اینترنت نویدبخش است اما به نظر می رسد تعجیل در تدوین این مصوبه، باعث شده حقوق تمام شرکتهای اینترنتی رعایت نشود.
آیتالهی با تاکید براینکه انحصار درارائه تخفیف قیمت پهنای باند به شرکتهای PAP موجب اعوجاج در بازار سایر شرکتهای اینترنتی و نادیده گرفتن حق مصرف کنندگان می شود، ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانهای در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم را انجام داده است .از طرف کمیسیون تنظیم مقررات به سازمان قول داده شده تا این مصوبه در اسرع وقت مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور با تاکید براینکه سازمان نقطه تعامل دولت و بخش خصوصی است، بر لزوم اجرایی شدن وعدههای حمایتی وزارت ارتباطات از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: امیدواریم در سایه این تعامل و نگاه مثبت وزارت ارتباطات، شاهد بهرهگیری از نظرات کارشناسی و مشارکت سازمان نظام صنفی رایانهای در تدوین قوانین و تصمیمات کلان حوزه ICT باشیم.
تمام سرویس دهندگان اینترنت باید از یک قانون تبعیت کنند
در این نشست خبری، محمودرضا خادمی، عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران با تاکید براینکه شکل فعلی مصوبه کاهش قیمت پهنای باند موجب ایجاد انحصار در حوزه ارائه پهنای باند می شود، گفت: برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم در حوزه ارائه خدمات پهنای باند ضرورت دارد مصوبه کاهش قیمت به صورت یکسان برای همه سرویس دهندگان این خدمات اجرا شود.
خادمی با تاکید بر اینکه مصوبه فوق به اختلاف قیمت ۳۵ درصدی در بازار پهنای باند منجر می شود گفت: با ابلاغ این مصوبه نرخ پهنای باند برای شرکت های ارائه کننده اینترنت ADSL با سایر ارائه کنندگان خدمات اینترنت شامل ISP، ISDP ، وایمکس و GPRS حدود ۳۵ درصد تفاوت خواهد داشت و این تفکیک امتیاز که از سوی وزارت ارتباطات برای شرکت های PAP اعمال شده است جای سوال دارد.
او با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید در تعیین تعرفهها به کلیه سرویس های اینترنتی توجه کند، ادامه داد: برای یکسان سازی قیمتها و استفاده تمامی کاربران اینترنت از تخفیف اعمال شده، نباید در نرخ پهنای باند دوگانگی وجود داشته باشد و همه سرویس دهندگان باید از یک قانون تبعیت کنند.
به گفته خادمی، با درنظر گرفتن قوانین و مصوبات موجود کمیسیون تنظیم مقررات از جمله شکل فعلی مصوبه ۱۸۱، نمی توان انتظار داشت کشور بتواند به اهداف کلان توسعه ICT دست یابد.
خادمی با تاکید براینکه سازمان پیگیریهای لازم را برای اصلاح این مصوبه انجام میدهد، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که ما در حوزه اینترنت نیازی به تعرفه گذاری نداشته باشیم و تعرفه های ما را "رقابت و کیفیت در بازار" تعیین کنند.
سازمان مخالف تبعیض و تفکیک است
در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی، حمید فروزنده، نائب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، ضمن اشاره به مفاد مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این مصوبه با هدف کاهش قیمت اینترنت در سبد خانوار ابلاغ شده است، در حالی که این هدف با توجه به بدنه و تعرفه مصوبه که تنها به ارائه دهندگان سرویس ADSLمیپردازد، تامین نشده است.
به گفته فروزنده، کاربران سرویسهای وایمکس، IN، GPRS، 3G و پهنای باند اختصاصی، بخش قابل توجهی از کاربران اینترنتی را تشکیل می دهند که براساس این مصوبه، از تخفیف مدنظر این مصوبه محروم شده اند.
او با بیان اینکه سازمان از کاهش تعرفه پهنای باند اینترنت برای کلیه خدمات دهندگان حوزه استقبال میکند، گفت: شکل کنونی این مصوبه برای کاهش قیمت اینترنت در کشور عادلانه نیست چراکه معتقدیم کاربران اینترنت و ارائه دهندگان سرویس های مختلف، باید به شکل یکسان از این کاهش قیمت بهره مند شوند.
برچسبها: نظام صنفی: تعرفه اینترنت را برای همه سرویسها کاهش دهید,