زاکربرگ: اگر رئیس فیس‌بوک نبودم کارمند مایکروسافت می‌شدم



مارک زاکربرگ در جریان سخنرانی برای دانشجویان دانشگاه استنفورد اذعان کرد که اگر رئیس فیس‌بوک نبود، کارمند مایکروسافت شده بود. 
 به نقل از ونچربیت، وی پس از یک سخنرانی ۴۵ دقیقه‌ای به سرعت از سالن کنفرانس خارج شد تا در مراسم عروسی یکی از دوستانش که کارمند فیس‌بوک است حاضر شود.

زاکربرگ گفت در ابتدا به دنبال کسب درآمد از تبلیغات آنلاین بوده و از این طریق پول کافی برای خرید چند سرور به دست آورده و پس از آن شرکت خودش را تاسیس کرده است.

وی افزود که هر بار پولی از راه تبلیغات به دست می‌آورد یک سرور ۸۵ دلاری می‌خرید و هرگز پولش را خرج نمی کرد.

وی اذعان کرده که او و هیچ یک از دوستانش هیچ تجربه‌ای در راه‌اندازی شرکت‌های تجاری نداشته اند، اما با بررسی موفقیت شبکه‌های اجتماعی اولیه می‌دانستند که چنین ابتکار عمل‌هایی ثمربخش خواهد بود.

زاکربرگ گفت که وقت و منابع زیادی را صرف فیس‌بوک کرده است.

زاکربرگ به دانشجویان گفت که سرعت رشد فیس‌بوک آن چنان هم که تصور می‌شود سریع نبوده و اگر این تجربه به شکست می‌انجامید من به مایکروسافت می‌پیوستم که همیشه برایش احترام قائل بوده‌ام.

وی که دانشجوی اخراجی دانشگاه هاروارد است از این دانشگاه به علت عدم حمایت از خلاقیت‌ها انتقاد کرد.


برچسب‌ها: زاکربرگ: اگر رئیس فیس‌بوک نبودم کارمند مایکروسافت می‌شدم,

تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1392 | 13:5 | نویسنده : sara
حمله دوباره به توئیتر مایکروسافت



صفحه توئیتر شرکت مایکروسافت برای بار دوم طی چند روز گذشته مورد حمله هکرها قرار گرفت.


گروه هکری ارتش الکترونیکی سوریه (SEA) روز گذشته برای بار دوم به حساب‌های توئیتری مایکروسافت و ایکس باکس حمله کرده و در این صفحات پیام‌هایی منتشر کرد.

در توئیت ارتش الکترونیکی سوریه در صفحات توئیتری مایکروسافت نوشته شده است: "ارتش الکترونیکی سوریه اینجاست."

شرکت مایکروسافت در اطلاعیه‌ای در این خصوص موضوع حمله هکرهای سوری را تائید و عنوان کرد که در این حمله هکری هیچ اطلاعاتی متاثر نشده است.

مایکروسافت تاکید کرده است که از حملات هکری به صفحات خود در توئیتر آگاه است و بلافاصله مشکل را برطرف کرده است.

در حال حاضر پیام‌های ارتش الکترونیکی سوریه از این صفحات توئیتری حذف شده است.

این در حالی است که چند روز پیش نیز حساب کاربری هک شده مایکروسافت این پیام را منتشر کرده بود: از ایمیل مایکروسافت استفاده نکنید، آنها حساب‌های شما را کنترل می‌کنند و اطلاعات شما را به دولت‌ها می‌فروشند.


برچسب‌ها: حمله دوباره به توئیتر مایکروسافت,

تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1392 | 13:1 | نویسنده : sara
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات



شرق: تا پیش از انتخابات «محمود واعظی» چهره‌ای رسانه‌ای نبود. آن‌طور که خودش می‌گوید بیشتر سرگرم فعالیت‌های علمی بوده است. واعظی در زمان انتخابات یکی از یاران روحانی به‌شمار می‌رفت و از مشاوران او بود. بعد از انتخابات در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای نام او به‌عنوان وزیر امورخارجه مطرح شد. اما در کابینه تدبیر او به‌عنوان وزیر ارتباطات معرفی شد و بعد از کسب رای اعتماد از مجلس به ساختمان شریعتی رفت. دفترش در طبقه هشتم ساختمان شریعتی است و نمایی کامل از پارک اندیشه تهران از پنجره اتاقش مشخص است. می‌گوید زیاد اهل مصاحبه نیست و این نخستین گفت‌وگوی مطبوعاتی اوست. آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی شرق با وزیر ارتباطات «دولت تدبیر و امید» است که به تازگی گزارش صدروزه خود را به رییس‌جمهوری تقدیم کرده است.

• سوالی که همواره در دولت قبل هم برای مردم ایجاد شده بود بحث راه‌اندازی «اینترنت ملی» است و اینکه آیا اینترنت ملی چیزی شبیه شبکه «اینترانت» بوده و اتصالش با شبکه جهانی قطع است یا اینکه گسترش آن در راستای افزایش پهنای باند اینترنت کشور خواهد بود؟
ایجاد شبکه ملی اطلاعات طی چند سال اخیر در مجموعه وزارت ارتباطات مورد توجه قرار گرفته، شبکه‌ای که در ابتدا به اشتباه از آن به نام اینترنت ملی نامبرده می‌شد و با توجه به تعاریف و سیاست‌های مشخص‌شده نام کارشناسی شبکه ملی اطلاعات برای آن در نظر گرفته شد تا تمامی جوانب، اهداف مورد نظر در این حوزه را دربرگیرد. در این راستا، قانون برنامه پنجم توسعه کشور با توجه به اهمیت موضوع ایجاد شبکه ملی اطلاعات، از این شبکه به صراحت نامبرده و تعریف و شرایط اختصاصی آن را مشخص کرده است. در تبصره ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه «سوییچ‌ها»، «مسیریاب‌ها» و «مراکز داده» است به‌صورتی که درخواست‌های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شوند به هیچ‌وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه‌های اینترنت از نوع خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود، تعریف شده است.
ویژگی‌های این قانون برای ایجاد شبکه مذکور در نظرگرفته بسیار تخصصی و کارشناسی است به‌گونه‌ای که در این قانون آمده است، شبکه ملی اطلاعات متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی، «مراکز داده» توسعه‌یافته داخلی دولتی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های نرم‌افزاری است که در سراسر کشور گسترده شده است. این شبکه ظرفیت لازم برای نگهداری و تبادل امن‌تر اطلاعات داخلی در کشور به‌منظور توسعه خدمات الکترونیکی و دسترسی به اینترنت از طریق بستر ارتباطی باند پهن سراسری را برای کاربران خانگی، کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌کنند. این سوال برای برخی کاربران ایجاد شده بود که آیا جدایی اینترنت از اینترانت که قرار است در فاز اول اجرایی‌شدن شبکه ملی اطلاعات انجام ‌شود به منزله این است که اگر اطلاعاتی در داخل بود، نمایش داده می‌شود در غیراین صورت محیط اینترنت امکان جست‌وجوهای دیگر را نمی‌دهد؟ این درست نیست چرا که جدایی این شبکه از اینترنت مفهومی فنی است و منظور از جدایی، مرزبندی این دو شبکه است که از آن به بعد «شما» (شبکه ملی اطلاعات) قابلیت پیاده‌سازی در ارگان و بخش‌های مختلف را خواهد داشت. ما با علم بر اینکه تمامی اطلاعات در کشور موجود نیست و الزاما نباید هم اینگونه باشد این شبکه را توسعه دادیم و بر این اساس هر زمان کاربران اطلاعات مورد نیازشان را در داخل کشور نیافتند، به شبکه اینترنت هدایت می‌شوند و بر روی پهنای باند بین‌الملل می‌روند تا بتوانند شبکه جهانی را برای هدف خود جست‌وجو کنند.
هر زمان تولید داخلی محتوا به مرحله‌ای برسد که کاربران نیازی به گذر از مرزهای مجازی کشور نداشته باشند عملا کمتر به استفاده از اینترنت روی خواهند آورد اما ارتباط با این شبکه عظیم جهانی هیچ‌گاه قطع نخواهد شد چراکه محتوایی در این بستر وجود دارد که اگر دسترسی قطع شود، خودمان متضرر خواهیم شد.

• نوسانات سرعت اینترنت یکی از معضلاتی است که مردم همیشه با آن دست به گریبان هستند و همواره دولت به‌عنوان متولی اصلی در این‌باره مورد نقد قرار می‌گیرد چه میزان از کاهش سرعت‌های مقطعی اینترنت اعمال نظر دولت است و چه میزان از آن به تخلفات اپراتورها و شرکت‌های پیمانکار برمی‌گردد؟
در وهله اول توسعه اینترنت کشور از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت مورد توجه وزارت است و اقدامات لازم در حال انجام است و در مرحله بعدی اعمال سطح کیفیت خدمات در سطوح مختلف اعم از تامین و توزیع و عرضه اینترنت توسط سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان رگولاتوری پیگیری خواهد شد. ضمن اینکه لازم است توسط رگولاتوری نظارت شود که ارایه‌کنندگان خدمات با توجه به پهنای باند اینترنت خریداری‌شده، نسبت به فروش اقدام کنند و سطح کیفیت تعیین‌شده توسط کمیسیون را نیز رعایت کنند.

• بحث رگولاتوری اینترنت و نظارت بر توزیع پهنای باند و به‌تبع آن حقوق مصرف‌کننده در دولت یازدهم چگونه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت؟
هما‌ن‌طور که اشاره شد اعمال سطح کیفیت خدمات در سطوح مختلف تامین و توزیع و عرضه اینترنت توسط سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان رگولاتوری پیگیری می‌شود. ضمن اینکه رگولاتوری فروش پهنای باند اینترنت خریداری‌شده توسط ارایه‌کنندگان خدمات را نظارت کرده و باید در این زمینه سطح کیفیت تعیین‌شده توسط کمیسیون را نیز رعایت کنند.

• بحث فیلترینگ یکی از داغ‌ترین مسایل مبتلا به جامعه است که با گسترش دامنه فیلترینگ در سال‌های گذشته در واقع دسترسی موضوعی مردم به بسیاری از سایت‌های آموزنده نیز قطع شده؛ آیا تصمیمی برای کاهش دامنه این اقدامات محدود‌کننده، اندیشیده شده است؟
تعیین مصادیق فیلترینگ توسط کمیته‌ای که خارج از وزارت ارتباطات بوده و به این منظور تشکیل شده مشخص و با اعلام به وزارت ارتباطات فیلترینگ صورت می‌گیرد. بنابراین وزارت ارتباطات مجری مصوبات این کمیته است.

• در حال حاضر اغلب شبکه‌های اجتماعی تحت وب همانند فیس‌بوک و توییتر در ایران فیلتر هستند، با توجه به عضویت برخی اعضای کابینه در این قبیل شبکه‌های اجتماعی، آیا قرار نیست درخصوص رفع فیلتر از این سایت‌ها تدبیری اندیشیده شود؟
موضوع رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی در کارگروهی خارج از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال بررسی است که به محض دریافت نتایج بررسی‌ها و تصمیمات اتخاذشده، به طور رسمی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

• آیا اپراتورهای جدید برای تلفن همراه در راه هستند؟ اپراتور چهارم گویا فعالیت خود را در بستر «فیبرنوری» متمرکز خواهد کرد. به طور کلی فعالیت این اپراتور و فعالیت‌های توسعه‌ای مخابرات و اینترنت چه خواهد بود؟
در حال حاضر برنامه‌ای برای داشتن اپراتور جدید در حوزه تلفن همراه به صورت فعلی نداریم ولی مشابه سایر کشورها و تجربیات بین‌المللی در حال مطالعه برای ایجاد اپراتورهای مجازی تلفن همراه یا «MVNO»ها هستیم که این اپراتورها فاقد شبکه دسترسی فیبرنوری که به اپراتور چهارم مشهور شده است، قرار است فیبرنوری را تا در منازل ایجاد کرده و با ایجاد این شبکه، تبادل محتوا و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و سایر خدمات با سرعت بسیار بالا قابل ارایه خواهد بود.

• شورای عالی فضای مجازی چگونه راه‌اندازی شد و نقش وزارت ارتباطات در این شورا چیست؟
مساله فناوری مجازی بخشی از زندگی جامعه و در همه ابعاد زندگی و در ارتباط با فضای کسب‌وکار، تحصیل، کار، دولت، مسایل آموزش، تجارت و... نقش دارد، بنابراین ابتکاری که مقام‌معظم‌رهبری نزدیک به ۲۰ ماه قبل داشتند یعنی شورایعالی فضای مجازی، امری بسیار مهم برای این عرصه بود. چون فضای مجازی فقط در اختیار ما نیست و به همه رفتارهای دیگر و همه دستگاه‌های مختلف مرتبط هستند. ما ظرفی را آماده می‌کنیم که محتوای این ظرف توسط مردم، فضای آموزشی – فرهنگی و... به وجود می‌آید؛ بنابراین نیازمند این هستیم که این کار بزرگ جایی سیاستگذاری شود. در نتیجه حکم مقام‌معظم‌رهبری که نیمه اول اسفند بود و دیگر جلسه‌ای هم نداشتند، اختلافاتی هم به وجود آمده بود؛ یک ماه و نیم قبل آقای روحانی حکمی به من داد و من باید همه مشکلات محتوایی- ساختاری و حقوقی را برطرف می‌کردم. شنبه گذشته اولین جلسه در دولت جدید تشکیل شد، جلسه بسیار خوبی بود و همه اعضای جلسه نگاه بسیار روشنی به شورایعالی فضای مجازی داشتند. در این جلسه مشخص شد باید همه دستگاه‌های دولتی همکاری لازم را داشته باشند تا این حکم محقق شود. یکی از تصمیمات در این جلسه ساماندهی شبکه ملی اطلاعات بود. متاسفانه در جامعه ما چون مردم عادی ورود به این مسایل تخصصی ندارند ما هم شاهدیم که ابهاماتی در ذهن مردم ایجاد می‌شود.

• چه ابهاماتی؟
وزارت ارتباطات و دولت به‌خوبی می‌داند مردم به اینترنت نیاز دارند اما شایعاتی وجود دارد که اینترنت ملی و شبکه ملی ارتباطات، ارتباط مردم را با اینترنت بین‌المللی قطع می‌کند، این حرف از اساس درست نیست. هیچ طرح و برنامه‌ای در دولت وجود ندارد که مردم ارتباط‌شان به اینترنت بین‌الملل قطع شود. وقتی در داخل کشور شبکه ملی اطلاعات درست کنیم یعنی دسترسی بر آنچه در ایران است، سریع است. در نتیجه ما می‌خواهیم به مردم سرویس بهتر ارایه دهیم. در شبکه‌ ملی اطلاعات فقط کاربرهای اینترنت مد نظر نیست درواقع ما تلاش می‌کنیم با این شبکه، یک آموزش الکترونیک هم داشته باشیم؛ مثل دولت الکترونیک.
البته هنوز هم بخش بزرگی از جامعه تمایل دارد کارهای خود را از طریق سنتی انجام دهد تا الکترونیکی اینترنتی...
این امر دو وجه دارد؛ یکی برمی‌گردد به کارگزاران و کسانی که این سرویس‌ها را تعیین می‌کنند. این برای آنها یک وظیفه است. بنابراین باید آموزش و تبلیغ را در پی داشته باشد و اطمینان مردم هم جلب شود. کاملا مشخص است که ما می‌توانیم با این تکنولوژی کارها را ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهیم. ما به‌دنبال این هستیم که در شبکه ملی اطلاعات همه‌ نیازمندی‌های داخلی خود را حل کنیم. با شبکه ملی اطلاعات می‌توان اینترنت ارزان‌تری به مردم ارایه کرد.

• شورای فیلترینگ چه نقشی در این امر ایفا می‌کند؟ ‌
شورای فیلترینگ شورایی است که در قوه قضاییه تشکیل شده و وزارت ارتباطات هم یکی از اعضای این شوراست. هدف این شورا این است که آن چیزهایی که از نظر اخلاقی دغدغه‌ خانواده‌ها یا از نظر سیاسی دغدغه نظام هست را حفظ کنیم. دنیای امروز بسیار پیچیده است و تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است. این موضوع فقط مربوط به کشور ما نیست و بسیاری از نظام‌ها و دغدغه‌ مردم خود را لحاظ می‌کند.‌

• شما در فیس‌بوک یا شبکه‌های مجازی صفحه‌ای دارید یا خیر؟
نه، من بیشتر درگیر مسایل اجرایی هستم. در گذشته هم اگر وقت آزاد داشتم در کنار کار اجرایی، کار علمی می‌کردم. درواقع فیس‌بوک‌باز نیستم و هیچ‌وقت صفحه‌ای نداشته و ندارم. یک روز کسی به من زنگ زد و گفت تبریک می‌گویم در فیس‌بوک عضو شده‌اید، من هم چک کردم دیدم بله فردی در فیس‌بوک به اسم من صفحه‌ای درست کرده، عکس خوبی هم گذاشته بود، مردم هم نظراتشان را گفته بودند، نظرات مردم را خواندم اما این صفحه‌ها متعلق به من نیست. اگر یک شبکه خوب داخلی وجود داشته باشد، بی‌میل نیستم در آن عضو باشم. من همیشه سعی کردم ارتباطم را با مردم برقرار کنم، بر این اساس اگر روزی این اتفاق بیفتد مایلم صفحه‌های اینچنینی داشته باشم.

• پروانه رایتل از طرف وزارت ارتباطات داده شد اما حواشی بسیاری داشت. کار رایتل به کجا رسید؟
در پروانه‌ای که وزارت ارتباطات به رایتل داد مجوز ارتباط تصویری هم بوده و زمانی که جلو این کار گرفته شده ارتباطی به وزارتخانه ما نداشت. همین حالا که ما صحبت می‌کنیم همه مردم بدون داشتن رایتل ارتباط تصویری دارند. در نتیجه هرکدام از افراد می‌توانند با نصب برخی نرم‌افزارها روی موبایل یا رایانه شخصی خود ارتباط تصویری داشته باشند. اما برخی با تبلیغات نادرست، خانواده‌ها را نگران کرده‌اند به نظر ما این تکنولوژی و ارتباط در دنیا وجود دارد و اینکه ما جلو رایتل را بگیریم چیزی اصلاح‌نشده است. این غلط است که ما فکر کنیم همه مردم دنبال خلاف هستند در واقع بیشتر مردم ما از تکنولوژی به نحو درستی استفاده می‌کنند و اگر اقلیتی استفاده نادرست دارند باید آن اقلیت کم را اصلاح کرد.

• برای بردن اینترنت و فناوری به مناطق محروم چه برنامه‌ای دارید؟ ‌
فشار بیش از حدی از جانب مردم و نمایندگان به لحاظ توزیع اینترنت داشتیم. ماجرا این است که ما اینترنت را واگذار نمی‌کنیم. ما این همه فارغ‌التحصیل در زمینه IT داریم و می‌خواهیم زیرساخت و بستر را آماده کنیم تا بخش خصوصی این کار را انجام دهد. شرکت‌هایی هستند که این کار را انجام می‌دهند. اینها یک پنهای باند محدودی را در اختیار دارند. معتقدیم کسانی که در مناطق محروم و مرزی زندگی می‌کنند هیچ فرقی با فردی که در تهران است نباید داشته باشند چراکه امکانات متعلق به تمام مردم ایران است. وقتی یارانه، ثبت‌نام‌ دانشگاه و هزار و یک موضوع دیگر را از طریق اینترنت انجام می‌دهیم پس باید دسترسی همه مردم را به اینترنت برقرار کنیم.

• بزرگ‌ترین مشکلی که در بدو ورود به وزارت ارتباطات با آن روبه‌رو بودید چه بود؟
برنامه پنج‌ساله در ماده ۴۶ تکالیف بسیار زیادی را بر این وزارتخانه تحمیل کرده بود که ما بررسی کردیم و دیدیم نزدیک به ۱۴درصد انجام شده و باید ۸۶درصد پیش ببریم و تمام بخش‌های دولتی و تجاری و کسانی که کسب‌وکار دارند و مدارس باید در پایان برنامه از یک سیستم مخابراتی و اینترنتی قابل‌قبول برخوردار باشند. ۶۰درصد خانواده‌های ایران باید به اینترنت وصل باشند ما باید تا الان بر اساس برنامه تا ۵۰‌درصد پیش می‌رفتیم که دولت قبل نتوانسته است. وزارتخانه وعده‌های بسیاری به مردم داده‌است که زیرساخت‌هایش آماده نیست. نکته سوم یک مقدار درگیری و عدم‌آرامش بود که در حال حاضر وضعیت خوبی داریم.
مهم‌ترین سرفصل‌ها در گزارش صدروزه شما درباره وزارت ارتباطات چه بود؟ ‌
از روزی که به این وزارتخانه آمده‌ایم خوشحالم که هر کسی از نظر مدیریت در جای خودش قرار گرفته است. من از همه افراد همین‌جا استفاده کردم و انگیزه خوبی برای کار ایجاد شده. در این مدت کوتاه پهنای باند بین‌الملل ما افزایش پیدا کرده و امیدواریم با همت دوستان بالاتر هم برود. خوشبختانه توانستیم جلو افزایش تعرفه‌ها را بگیریم. قبل از من مصوبه‌ای بود که در فیش شهریور مردم بالای ۵۰درصد افزایش قیمت وجود داشت که از این کار جلوگیری کردیم. در دنیای امروز همیشه تعرفه‌ها کم می‌شود ما هم نباید افزایش این تعرفه‌ها را داشته باشیم. یک کار دیگر که ما شروع کردیم این است که یک تلفن ۱۹۵ ایجاد کردیم که هرکس در هر جایی مشکل دارد، تماس بگیرد و بتواند از یک سطح آگاهی برخوردار شود و اپراتورهایی که در بخش خصوصی هستند به مردم کمک کنند. در نتیجه این مکانیزم برای ارتباط ما با مردم است و ما هم نتیجه کار را گزارش خواهیم داد.


برچسب‌ها: «اینترنت ملی» ارتباط با اینترنت جهانی راقطع نمی‌کند,

تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1392 | 12:47 | نویسنده : sara
روتر سریع ایسوس معرفی شد



ایسوس سریع‌ترین روتر وایرلس گیگابیتی با دو باند فرکانسی بر اساس استاندارد ۸۰۲.۱۱ac معرفی نمود.
در روتر RT-AC۶۸U سرعت انتقال اطلاعات با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac به ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و با استاندارد ۸۰۲.۱۱n به ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد که سریع‌ترین روتر وایرلس در جهان است.


روتر RT-AC۶۸U Wireless-AC۱۹۰۰ با دوباند فرکانسی و پهنای باند گیگابیتی با گواهی تایید استاندارد ac نسل پنجم است که سرعت آن به ۱۹۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

روتر RT-AC۶۸U سریع‌ترین روتر جهان با پهنای باند همزمان در دو باند ۸۰۲.۱۱ac و ۸۰۲.۱۱n است که در فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت آن به ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و در باند ۲.۴ گیگاهرتزی به ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
روتر RT-AC۶۶U به دلیل سرعت فوق‌العاده خود در استاندارد ۸۰۲.۱۱ac مورد تحسین قرار گرفته و در بررسی‌های مختلف برای کاربردهای حرفه‌ای جوایز متعددی را بدست آورده است.

در میان ویژگی‌های پیشرفته این مدل می‌توان به پردازنده دوهسته‌ای و پورت نسل سوم USB اشاره کرد که از طریق آن می‌تواند به تجهیزات جانبی با سرعت بالا متصل شود.

طراحی منحصر به فرد این محصول و سیستم نرم‌افزاری ASUSWRT برای مدیریت آسان شبکه، توازن میان کارایی پیشرفته و امکانات مدیریتی را ارایه می‌دهد و یک محصول ایده‌آل برای کاربران خانگی است که از بازی‌های آنلاین تا تماشای فیلم‌های HD را اجرا می‌کند.

روتر ASUS RT-AC۶۸U دارای گواهی وایرلس ac همزمان در دوباند فرکانسی است و پهنای باند فرکانس ۵ گیگاهرتز با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac با شبکه کابلی رقابت می‌کند.
همچنین فناوری Broadcom® TurboQAM™ کارایی شبکه ۸۰۲.۱۱n در باند فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز راافزایش می‌دهد و پهنای باند شبکه برای ابزارهایی که با سرعت بالا سازگار هستند به ۴۵۰ تا ۶۰۰مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

به دلیل استفاده از طراحی آنتن‌های ۳x۳ با چندین ورودی و خروجی همزمان روتر RT-AC۶۸U می‌تواند کارای شبکه وایرلس را پایدار و مقاوم نگاه دارد و با افزایش پوشش شبکه برای مساحت‌های بزرگ نیز استفاده شود.
محدوده تحت پوشش این روتر با فناوری AiRadar Tx beamforming ایسوس به طور خودکار آنتن را در سمت کاربر تقویت می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به پردازنده دوهسته‌ای اشاره کرد که در زمان ترافیک بالای شبکه، کاربردهایی مثل جریان فیلم و محتوای چندرسانه‌ای با کیفیت عالی ادامه پیدا می‌کند و زمان تاخیر در بازی‌های آنلاین یا تماس‌های اینترنتی به حداقل می‌رسد.

با کمک سیستم نرم‌افزاری ASUSWRT راه‌اندازی روتر تنها در ۳۰ ثانیه انجام می‌شود و به سادگی می‌توان مدیریت شبکه را انجام داد. این سیستم نرم‌افزاری با استفاده از یک رابط گرافیکی قدرتمند برای کاربران غیرحرفه‌ای نیز کارایی قابل توجهی دارد.


برچسب‌ها: روتر سریع ایسوس معرفی شد,

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 16:13 | نویسنده : sara
 
 
 
پول‌هایی از جنس امنیت

دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که پول‌های کلان را نقدی جا‌به جا کند. کارت‌های بانکی و هوشمند جای خود را میان مردم باز کرده‌اند.

امروزه اکثر افراد یک حساب بانکی برای خود بازکرده‌اند و یک کارت عضو شتاب برای محکم‌کاری و حمل نکردن پول در کیف پولشان قرار داده‌اند.
اما دنیای فناوری اطلاعات در زمینه نقل و انتقال پول از چه روش‌هایی استفاده کرده که کمتری کسی می‌تواند آن را مورد تهدید قرار دهد؟


 دنیای نقل و انتقال اطلاعات از ابتدا تاکنون دستخوش تغیرات بسیاری شده است که در این بین کارت‌های هوشمند در اولویت هستند.

کارت‌های مغناطیسی
کارت‌های مغناطیسی یا Magnetic Stripe Cards یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای پرداخت الکترونیکی در دنیا به حساب می‌آیند و پیشینه آن‌ها در زمانی بسیار دور در استفاده از نوارهای فلزی برای ضبط صدا باز ریشه دارد.

اندکی پس از آن، ضبط مغناطیسی داده‌های دیجیتالی کامپیوتر روی نوار پلاستیکی حاوی اکسید آهن در سال ۱۹۵۰ ابداع شد و کارت‌های مغناطیسی به شکل امروزی در ۱۹۶۰ توسط IBM ساخته شدند. در بخش پشتی یک کارت مغناطیسی نوار تیره‌ای حاوی ذرات فلزی وجود دارد که با تغییر خاصیت مغناطیسی اطلاعات درون خود را دستخوش تغییر می‌کند.

عرض این نوار تیره ۵.۹ میلیمتر است و نزدیک به ۶.۵ میلیمتر از لبه‌ پایینی کارت فاصله دارد. در این نوار تیره سه مسیر (track) وجود داشته که هرکدام نزدیک به ۸.۲میلیمتر قطر دارند.

ضبط اطلاعات در ترک اول و سوم با سرعتی ۳ برابر ترک اول انجام می‌شود. از انواع مختلف کارت‌های مغناطیسی باید به کارت‌های بانکی معمول، کارت‌های هدیه، کارت‌های شناسایی مختلف و کلیدهای الکترونیکی هتل‌ها اشاره کرد.

اما در کل کارت‌های مغناطیسی در مواردی که اطلاعات مهم را در خود ذخیره نمی‌کنند. بزرگ‌ترین عامل منفی در رابطه با این دسته از کارت‌ها، حساسیت آن‌ها به میدان‌های مغناطیسی همچون امواج تلفن‌همراه است.

کارت‌های هوشمند
نسل بعدی کارت‌های پرداخت الکترونیکی به‌طور کلی کارت‌های هوشمند یا Smart Cards نامیده شده و نشان آن‌ها را در کارت‌های کلاسیک تلفن، کارت‌های سوخت و گواهینامه‌های رانندگی جدید می‌توان یافت.

این نوع از کارت‌ها برخلاف کارت‌های مغناطیسی دارای چیپ‌ست الکترونیکی بوده و به سه دسته تماسی (Contact)، بدون تماس (Contactless) و ترکیبی (Hybrid) تقسیم‌بندی می‌شوند.

کارت‌های هوشمند تماسی
این نوع از کارت‌ها که به نوعی پراستفاده‌ترین انواع کارت هوشمند به شمار می‌روند، دارای یک چیپ‌ست طلایی مشابه سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه در گوشه کارت هستند که به‌رغم طراحی نسبتا متفاوت در کارت‌های مختلف عموما به چهار بخش مجزا در هر سمت و هشت مدار الکترونیکی در هر دو طرف تقسیم می‌شوند.

غالبا از شش بخش آن استفاده شده و دو کنتاکت پایین در هر دو سمت به‌عنوان کنتاکت‌های کمکی و در کاربری‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصطلاح تماسی در این فرم از کارت‌ها به نیاز آن‌ها برای قرارگیری کامل در دستگاه کارتخوان برای خوانده شدن اطلاعات اشاره دارد. به بیان دیگر، این فرم از کارت‌ها فاقد باتری و انرژی داخلی بوده و به منبعی خارجی برای دسترسی به اطلاعات آن‌ها نیاز است.

بزرگ‌ترین مشکل کارت‌های هوشمند تماسی به جنس پلاستیکی آن‌ها وابسته است جایی‌که در بسیار از موارد احتمال شکستن کارت به راحتی وجود دارد؛ در سوی دیگر امنیت نسبتا بالای اطلاعات حاضر در این نوع از کارت‌ها از نکات مثبت این دسته به شمار می‌رود.

کارت‌های هوشمند بدون تماس
دسته دوم کارت‌های هوشمند برخلاف گروه اول نیازی به برقراری تماس با پایانه‌های POS یا ATM نداشته و تنها نزدیکی آن‌ها به ترمینال کارتخوان به برقراری ارتباط و تبادل داده منجر خواهند شد.

از جمله نمونه‌های قابل اشاره در این زمینه باید به چیپ‌ست‌های برخی از انواع گذرنامه‌ها و کارت‌ بلیت‌های اتوبوس و مترو اشاره کرد که چند سالی است در بعضی از شهرهای ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دسته از کارت‌ها از چیپ‌ست بسیار کوچک‌تری در مقایسه با کارت‌های تماسی برخوردار بوده و با این‌که در آن‌ها برای خواندن اطلاعات نیاز به انرژی یک منبع خارجی است اما برخلاف دسته اول انرژی این کارت‌ها به طریق کاملا متفاوتی از قرارگیری در دستگاه در کارتخوان تامین می‌شود.

فاصله مورد نیاز برای تبادل اطلاعات در این دسته از کارت‌ها حداکثر چهار سانتیمتر است. این نوع از کارت‌ها برخلاف دو دسته قبلی غالبا در استفاده‌هایی با ارزش مالی کمتر و بدون نیاز به وارد کردن Pin Code به‌کار گرفته شده و با این‌که امکان تنظیم رمز روی این کارت‌ها نیز وجود دارد.

معمولا از این کارت‌ها برای موارد ساده‌تری همچون پرداخت بلیت اتوبوس یا عوارض بزرگراه استفاده شده و همین موضوع امکان دزدیده شدن و سوء‌استفاده از این کارت‌ها را افزایش می‌دهد.

دومین مشکل این نوع از کارت‌ها همچون نمونه‌های پیشین یک‌طرفه بودن انتقال اطلاعات در آن‌هاست به بیان دیگر سازوکاری برای تبادل دو طرفه داده‌ها بین کارت و ترمینال وجود ندارد.

کارت‌های ترکیبی (hybrid)
کارت‌های ترکیبی نوع پیشرفته‌ای از کارت‌های هوشمند هستند که هر دو فناوری تماسی و بدون تماس روی یک کارت در آن‌ها استفاده شده است، این نوع از کارت‌ها از کاربرد بسیار محدودی نسبت به دو دسته قبلی برخوردار بوده و در مواردی که یکی از دو فناوری فوق در دسترس نباشند به‌کار گرفته می‌شوند.

نوع دیگری از کارت‌های هیبریدی از ترکیب دو فناوری کارت مغناطیسی و هوشمند تماسی شکل می‌گیرد که این نوع، کاربرد بیشتری نسبت به هیبریدی‌های دسته اول دارد.

فناوری NFC
NFC یا ارتباطات فاصله نزدیک (Near field communication) یک پروتکل ارتباطی با انرژی اندک بین دو دستگاه است که طی آن آغازگر ارتباط یا Initiator با استفاده از پدیده القای مغناطیسی اقدام به تولید یک میدان موج رادیویی می‌کند که توسط دستگاه هدف مورد شناسایی و دسترسی قرار می‌گیرد.

این فناوری در دو فرم اکتیو و پسیو قابل اجراست که دستگاه‌های اکتیو با منبع انرژی داخلی امکان دریافت و ارسال اطلاعات را دارد اما دستگاه‌های پسیو به انرژی دستگاه‌های اکتیو در انتقال فایل وابسته هستند و طبیعتا تنها امکان ارسال اطلاعات از طریق آن‌ها وجود دارد.

این فناوری با جای‌گذاری در تلفن‌ها هوشمند به‌جز مساله کیف پول الکترونیکی، برای نقل و انتقال فایل در فواصل بسیار نزدیک نیز مورد استفاده قرار گرفته و به‌عنوان جای‌گزینی برای بلوتوث با سرعت کمتر و با فاصله بسیار نزدیک مطرح شده است


برچسب‌ها: پول‌هایی از جنس امنیت,

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 16:12 | نویسنده : sara
استفاده آنتی‌ویروس جعلی از گواهینامه‌های سرقتی


به گزارش مایكروسافت، یك برنامه آنتی‌ویروس جعلی كه بین كاربران دست به دست می‌شود، حداقل از دوازده گواهینامه دیجیتالی امضای كد استفاده می‌كند كه نشان می‌دهد مجرمان سایبری به شدت در حال نفوذ به شبكه‌های توسعه دهندگان نرم‌افزارها هستند.


این برنامه كه Antivirus Security Pro نام دارد، نخستین بار در سال ۲۰۰۹ شناسایی شد و در طول سال‌ها با نام‌های مختلف به فعالیت خود ادامه داده است. مایكروسافت این آنتی‌ویروس جعلی را با نام Win۳۲/Winwebsec معرفی می‌كند.

گواهینامه‌های دیجیتال كه توسط CA ها (Certification Authority) صادر می‌شوند، توسط توسعه دهندگان نرم‌افزارها برای امضای برنامه‌های نرم‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب می‌توان تشخیص داد كه یك برنامه واقعاً متعلق به كدام نویسنده نرم‌افزار است.

درصورتی‌كه هكری به اطلاعات احراز هویت مربوط به استفاده از یك گواهینامه دست یابد، می‌تواند برنامه‌های خود را با استفاده از آن امضا كند و در نتیجه به نظر می‌رسد كه آن برنامه، متعلق به یك تولید كننده معتبر نرم‌افزار است.

به گفته مایكروسافت، نمونه‌های جمع‌آوری شده Antivirus Security Pro از گواهینامه‌های سرقتی صادر شده توسط CA های مختلف در نقاط مختلف جهان استفاده می‌كنند.

این گواهینامه‌ها برای نرم‌افزار نویسانی در هلند، ایالات متحده آمریكا، روسیه، آلمان، كانادا و انگلستان و توسط CA هایی مانند VeriSign، Comodo، Thawte و DigiCert صادر شده‌اند.

استفاده از گواهینامه‌های سرقتی، تاكتیك جدیدی نیست، اما معمولاً كار سختی است، چرا كه هكرها باید به یك سازمان یا یك نهاد صادر كننده گواهینامه نفوذ نمایند.
یكی از این گواهینامه‌ها تنها سه روز پیش از نمونه‌برداری مایكروسافت صادر شده بود كه این مسأله نشان می‌دهد كه تولید كنندگان این بدافزار همچنان در حال سرقت گواهینامه‌های جدید هستند.
همچنین مایكروسافت هشدار داده است كه آنتی‌ویروس جعلی دیگری به نام Win۳۲/FakePav نیز با استفاده از گواهینامه‌های سرقتی در حال انتشار است.

برچسب‌ها: استفاده آنتی‌ویروس جعلی از گواهینامه‌های سرقتی ,

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 16:5 | نویسنده : sara
 

 
این تروجان علاوه بر ارسال اس ام اس می تواند خود را در قالب هرزنامه و یا پیام های تبلیغاتی نمایش داده و به سایر دستگاه های موبایل نیز نفوذ کند.


محققان امنیتی به تازگی موفق به کشف تروجان تازه‌ای با عنوان Obad.a شده‌اند که با سوءاستفاده از سیستم عامل اندروید، راه خود را به گوشی موبایل کاربران باز کرده و از طریق ارسال اس.ام.اس خود را گسترش می‌دهد.

از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، براساس آنچه توسط این محققان کشف و مورد بررسی قرار گرفته است، این تروجان در قالب یک اس ام اس ساده از کاربر می‌خواهد تا اسم ام اس های قبلی و خوانده شده را برای وی یکبار دیگر بارگذاری کند.
هنگامی که کاربر این پیغام را تائید می کند، آلودگی کل گوشی را فرا می گیرد. در این مرحله پس از آنکه تروجان خود را بطور کامل بر روی گوشی قربانی نصب کرد، به منظور گسترش خود همین پیغام را برای کلیه افرادی که در فهرست تماس های قربانی قرار دارند، ارسال می کند.

این تروجان علاوه بر ارسال اس ام اس می تواند خود را در قالب هرزنامه و یا پیام های تبلیغاتی نمایش داده و به سایر دستگاه های موبایل نیز نفوذ کند.
این تروجان اگرچه ممکن است به روش های مختلف راه خود را به گوشی موبایل قربانی باز کند اما در همه این روش ها، پیام حاوی یک لینک از نرم افزاری مخرب است که بطور خودکار و بدون اطلاع کاربر تغییراتی را در دستگاه وی ایجاد می کند. هم اکنون این تروجان در کشورهای اوکراین و قزاقستان رشد بسیار زیادی داشته است اما محققان آزمایشگاه پاندا سکیوریتی پیش بینی کرده اند به سرعت به دیگر کشورهای آسیایی نیز نفود خواهد کرد.

بنابراین محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی به کلیه کاربران که از گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده می کنند توصیه کرده اند بعد از دریافت هر اس ام اس مشکوک به راحتی آن را باز نکرده و بر روی لینک های مخرب آن کلیک نکنند. بلکه همیشه از یک آنتی ویروس خوب و بروز ویژه سیستم عامل اندروید بر روی گوشی های موبایل خود استفاده کنند.
 


برچسب‌ها: مراقب این تروجان اس ام اسی باشید,

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 16:3 | نویسنده : sara

 


 یک سرور اختصاصی درواقع نوعی از سرویس میزبان است که به کلاینت امکان اختصاص کل فضای سرور جهت پاسخگویی به نیازهایش را می‌دهد.

رخورداری از یک سرور اختصاصی نه تنها باعث کنترل بیشتر شما بر سرورهای اشتراکی می‌شود بلکه از لحاظ هزینه هم بسیار مقرون به صرفه است.
هم اکنون اغلب کسب و کارهای متوسط جهت رفع نیازهای خود به این نوع میزبانی روی آورده‌اند.

یک سرور اختصاصی درواقع نوعی از سرویس میزبان است که به کلاینت امکان اختصاص کل فضای سرور جهت پاسخگویی به نیازهایش را می‌دهد.
این مطلب بدان معناست که این سرور برخلاف میزبان اشتراکی با هیچ کس دیگری مشترک نیست.

مالکان وب سایت‌ها قادرند با چنین تنظیماتی که عملا با هیچ کس دیگری در اشتراک نیست یک کنترل تمام و کمال روی سرور داشته باشند.
کنترل کامل سرور به این معناست که شما می توانید به آسانی در مورد سیستم عامل و سخت‌افزار دست به انتخاب بزنید. به همین دلایل، هم اکنون این نوع از میزبانی مورد علاقه بسیاری از مالکان وب سایت‌ها می‌باشد.

در هر صورت قبل از اینکه تصمیم عجولانه‌ای بگیرید بهتر است با حساسیت بیشتری به تمام جنبه‌های میزبانی که قرار است برای وب سایت خود برگزینید دقت نمایید.
علاوه بر آن، بررسی نقاط قوت و ضعف هریک از انواع میزبان‌های وب امری ضروری است.

فوايد
یکی از فواید سرورهای اختصاصی، انعطاف پذیری آن در رابطه با فضای ذخیره‌سازی و میزان انتقال داده‌ها است.
در سروروهای اختصاصی، مشخصه‌ها و کاربری‌ها کاملا مشخص هستند و شما می‌توانید از تمام ظرفیت‌های آن بهره ببرید. علاوه بر این، هیج نیازی به خریداری تجهیزات مخصوص نیست زیرا تمامی تجهیزات ضروری مورد نیاز برای خدمات توسط شرکت میزبان وب فراهم می‌آیند.

همچنین استفاده از این نوع میزبان وب برای کسانی که اطلاعات فنی سطح بالایی ندارند بسیار مطلوب‌تر از میزبان‌های نیازمند تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی است. ارتقاء آن نیز به راحتی از طریق سرورهای اختصاصی مشابه و فراهم آورنده میزبان وب میسر است. بعلاوه، شما به راحتی می‌توانید پس از صدور دستور به سایت میزبان، سرور خود را ظرف کمتر از ۲۴ ساعت بهینه‌سازی نمایید.
فراتر از تمامی اینها، یک میزبان سرور اختصاصی از سرعت بسیار بالایی برخوردار است که می‌توان آن را در ظرفیت‌های بسیار بالا خریداری کرد.

معايب
اما از سوی دیگر، شاید بتوان یکی از آشفته‌ترین قسمت‌های یک میزبان اختصاصی مدیریت شده را قیمت آن دانست. خریداری یک میزبان اختصاصی در مقایسه با خرید یک میزبان اشتراکی مستلزم هزینه بالاتری است.
این مسئله به قابل اتکا بودن فراهم آورنده میزبانی وب نیز بستگی دارند زیرا درصورتی که میزبان منتخب شما قابل اطمینان نباشد عملکرد سرور اختصاصی نیز تحت‌الشعاع آن قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از معایب میزبان سرور اختصاصی، بالا رفتن هزینه‌ها همزمان با بالا رفتن میزان انتقال اطلاعات است.
معمولا جهت میزبانی فیزیکی و سخت‌افزاری که سایت روی آن جایگذاری شده است هر ماه تعرفه‌های سنگینی شارژ می‌شود. هرچند که این نوع ساز و کار در مقایسه با سرمایه گذاری های عظیم مورد نیاز جهت راه‌اندازی سرورهای مشترک در کوتاه مدت ارزان به نظر می‌رسد اما در مدت زمان طولانی‌تر سنگین بودن هزینه‌های آن آشکار خواهد شد.


برچسب‌ها: فواید و معایب داشتن سرور هاستينگ اختصاصی,

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 15:59 | نویسنده : sara
اپل در آلمان شکست خورد



شکایت اپل از شرکت‌های سامسونگ و موتورولا در آلمان با شکست مواجه شد.


دادگاهی در آلمان ادعای شرکت اپل مبنی بر اینکه شرکت‌های سامسونگ و موتورولا در تولید دستگاه‌های تاچ اسکرین خود از تکنولوژی‌های اپل کپی‌برداری کرده‌اند را رد کرد.

دادگاه ایالت منهیم آلمان در حالی این تصمیم را گرفت که پیشتر در انگلیس و هلند نیز ادعای شرکت اپل در مورد کپی برداری سامسونگ و موتورلا مورد قبول قرار نگرفته بود.

اپل ۳۰ روز فرصت دارد تا به این حکم دادگاه آلمانی اعتراض کند.

اپل و رقبایش مجموعه‌ای از شکایات حقوقی را در کشورهای مختلف جهان علیه یکدیگر انجام داده‌اند و در یکی از آخرین موارد دادگاهی در آمریکا شرکت سامسونگ را به کپی‌برداری از تکنولوژی‌های اپل متهم کرده و دستور داد تا سامسونگ یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار غرامت به اپل بپردازد.

به گزارش آسوشیتد پرس، در این میان شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده که تلفن همراه جدید اپل با نام آیفون ۵ را به لیست محصولاتی که معتقد است اپل در تولید آنها از سامسونگ کپی‌برداری کرده است، اضافه می‌کند.
 


برچسب‌ها: اپل در آلمان شکست خورد,

تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 15:58 | نویسنده : sara
قابل اعتمادترین برند کدام است؟



در طی یک نظرسنجی در نمایشگاه CES امسال از کاربران پرسیده شد کدام برند برای آنها شناخته شده‌تر و مورد اطمینان‌تر است و نتایج بر خلاف انتظار نشان از برتری مایکروسافت داشتند.


در این نظر سنجی از ۴۵۵۱ نفر از بزرگسالان شرکت کننده در نمایشگاه سوالی یکسان پرسیده شد که به این شرح بود:
«به کدام برند اعتماد بیشتری دارید؟»
پاسخ بیشتر افراد مایکروسافت بود در حالی که به نظر می‌رسید که پاسخ منطقی اپل یا سامسونگ باشد.

این تحقیق توسط یک محقق از گروه reports Geekwire انجام شد و پس از انجام ان نیز نتایج با کارشناسان صنعت فناوری اطلات در میان گذاشت که به نتیجه‌گیری جالبی منجر شد.

علت این انتخاب در میان کارشناسان به دو دلیل اصلی تقسیم شد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

۱- نوآوری: شاید در اوج قله نوآوری بتوان شاهد مبارزه شدید طرفداران اپل و سامسونگ دانست که هر دسته دیگر را به تقلید متهم می‌کنند ولی نکته بارز اینجاست که بیشتر فناوری‌های عمده در این دو شرکت به دست مردم و مصرف کنندگان می‌رسد ولی در نقطه مقابل مایروسافت رد این میان مانند یک پدربزرگ بداخلاق به نظر می‌رسد که میل چندانی برای تغییر ندارد و در طول سالیان دراز مشتریان به محصولات آن عادت کرده‌اند و به همین دلیل نیز ترسی از مواجهه با تغییرات زیاد را رد محصولات این شرکت ندارند.

۲- نکته بارز دیگر نیاز بالا به محصولات مایکروسافت است به نحوی که اگر همین الان شما را از ویندوز جدا کنند بیشتر زندگی و کار شما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد ولی برای مثال اگر به جای گوشی آیفون یا گالاکسی نوت شما به شما یک گوشی قدیمی مانند ۱۱۰۰ بدهند تنها امکانات حانبی آن را از دست خواهید داد. به همین علت است که بسیاری مایکروسافت را به عنوان شیرازه اصلی بنای کامپیوتری خود شناخته و به آن اطمینان دارند و سایر شرکت‌ها را در حد تزئینات داخلی محسوب می‌کنند.

شاید بسیاری از طرفداران اپل با خواندن این مطلب در مقابل آن موضع بگیرند ولی درصد مالکیت شرکت‌ها در بازار کامپیوتر و سیستم‌های عامل به خوبی نشان‌دهنده میزان مصرف محصولات مایکروسافت است و جالب است بدانید بیشتر افرادی که از محصولات مایکروسافت ابراز نارضایتی می‌کنند بدون آن دچار مشکل در کارکرد می‌شوند یرا در طول سال‌ها متوالی به این گونه محصولات عادت کرده‌اند.


برچسب‌ها: قابل اعتمادترین برند کدام است؟ ,

صفحه قبل 1 ... 37 38 39 40 41 ... 67 صفحه بعد