تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:42 | نویسنده : sara

 

در این فیلم آموزشی کوتاه آموزش remote desktop را برای شما آماده کرده ایم در این فیلم  یاد میگیریم که چگونه از یک سیستم به شکل ریموت به سیستم دیگر وصل شویم. remote desktop به طور پیشفرض فعال نیست و برای فعال کردن آن باید تنظیماتی را انجام داد.

ریموت وصل شدن به معنی از راه دور وصل شدن می باشد. remote desktop یکی از قابلیت های وصل شدن از راه دور است که مایکروسافت برای سیستم های خود بوجود آورده است.

آموزش remote desktop

آموزش remote desktop

مزیت remote desktop

مزیت remote desktop در این است که برای ایجاد تنظیمات روی یک سیستم دیگر لازم نیست حتما پای آن سیستم حضور داشته باشید کافی است تنظیماتی را انجام دهید و همچنین با سیستم مورد نظر در یک شبکه قرار داشته باشید.

 

دقت کنید که سرویس remote desktop در فایروال سیستم ها بسته نشده باشند. وقتی به بخش فایروال می روید در قسمت allow a program  or feature می توانید در صورتی که سرویس ریموت بسته است آن را باز کنید.

و در نهات در سیستمی که پذیرنده ریموت است روی my computer کلیک راست کنید و propertise را انتخاب کنید و سپس وارد قسمت ریموت شوید و اجازه ریموت وصل شدن به این سیستم را بدهید.  دقت کنید که سیستمی که پذیرنده  ریموت است حتما باید یک نام کاربری به همراه پسورد داشته باشد تا شخصی که قصد وصل شدن به سیستم را دارد از این نام کاربری به همراه پسورد استفاده کند.

برای دانلود این فیلم آموزشی از سایت آپارات  روی لینک زیر کلیک کنید

www.aparat.com/v/8FvhW


برچسب‌ها: آموزش remote desktop,

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:37 | نویسنده : sara

 

روش های زیادی برای ساخت ویندوز پرتابل وجود دارد و از نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود.در این مقاله به ساخت ویندوز پرتابل با استفاده از winpe میپردازیم.

 

winpeچیست؟

winpe یا همان Windows Preinstallation Environment نوعی ویندوز پرتابل است.قرار نیست با ساخت ویندوز پرتابل از آن به جای ویندوز عادی استفاده کنیم.در واقع از ویندوز پرتابل در مواقعی که نمیتوانیم ویندوز نصب کنیم ویا نمیخواهیم این کار را انجام دهیم استفاده میکنیم.به عنوان مثال وقتی از یک سیستم ایمیج گرفته اید و قصد دارید به جای نصب ویندوز روی تک تک سیستمهای خام شبکه،این ایمیج گرفته شده را روی آنها برگردانید.وقتی سیستم های شما هیچ سیستم عاملی ندارند شما نمی توانید ایمیج را برگردانید ولی با ساخت ویندوز پرتابل و استفاده از آن می توانید ایمیج را برگردانید.در واقع این winpe این امکان را به شما می دهد که با بوت سیستم ارتباط برقرار کنید بدون این که سیستم عاملی داشته باشید.

 

ساخت ویندوز پرتابل

ساخت ویندوز پرتابل

 

 

winpe محدودیت هایی هم دارد مثل: عدم پشتیبانی از ریموت دسکتاپ،از پروتکل  IPX/SPX پشتیبانی نمی کند.تنها از  TCP/IP and NetBIOS پشتیبانی می کند،تمام تغییراتی که در این ویندوز پرتابل ایجاد میکنید بعد از راه اندازی مجدد سیستم از بین میرود،از  .NET Framework پشتیبانی نمیکند،اگر قصد نصب ویندوز ۳۲ بیتی دارید باید از winpe 32 بیتی ایجاد کنید واگر قصد نصب ویندوز ۶۴ بیتی دارید باید winpe 64 بیتی بسازید،درایورها با فرمت wim. پشتیبانی نمیشوند.

از همه مهمتر برای ایجاد winpe و ساخت ویندوز پرتابل باید یک نرم افزار به نام windows AIK را روی سیستم خود ایجاد کنید و سپس شروع به ساخت ویندوز پرتابل یا همان winpe کنید.


برچسب‌ها: ساخت ویندوز پرتابل با استفاده از winpe,

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:33 | نویسنده : sara

 

در فیلم های گذشته  طریق مسدود کردن پورت80 (http)را آموزش دادیم  این بار در این فیلم آموزشی  می آموزیم که چگونه به بخش group policy ویندوز خود رفته و پورت usb سیستم خود را ببندیم تا فلش یا هر وسیله ای که از این پورت استفاده می کند نتواند به سیستم ما وصل شود و پیامی که شما تنظیم کرده اید نمایش داده شود.

برای دانلود  و یا مشاهده این فیلم در آپارات روی لینک زیر کلیک کنید

http://www.aparat.com/v/LehbR


برچسب‌ها: مسدود کردن پورت usb,

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:28 | نویسنده : sara

دستور ping

چگونه به شکل مداوم بر اینترنت خود نظارت داشته باشیم؟چگونه از ارتباطات سیستم خود در شبکه اطلاع پیدا کنیم؟ چگونه بفهمیم که ارتباطات ما در چه وضعیتی قرار دارد؟

امروزه اینترنت  و شبکه قطعی و وصلی هایی پیدا می کند. و گاه مشکلاتی بوجود می آید که باید پیگیری شود. که دستور ping یکی از راه کارها برای شروع می باشد.

 

گاها مشکل از isp به عنوان  مودم،روتر، dns سرور  می باشد و ارتباطات دیگر به درستی کار می کنند و مشکل از طرف آنها نمی باشد.

معمولا مشکل از طرف isp حل می شود.اما این وظیفه بر دوش ما هست که همیشه ارتباطات  روی سیستم خود را چک کنیم.لذا لازم است تا دستورات لازم برای این کار را بلد باشیم. یکی از این دستورات دستور ping است که با استفاده از این دستور می توان به وضعیت حدودی شبکه پی برد.

این دستور در عین سادگی بسیار پرکاربرد می باشد ودر هر شبکه ای برای پی بردن به ارتباطات موجود استفاده می شود. پس دنبال دستورات پیچیده برای تست ارتباطات نباشید. در ادامه با این دستور و پاسخ های مختلفی که ازاین دستور به دست می آید آشنا می شویم.

برای اجرای دستور ping به صورت زیر عمل می کنیم:

۱-    به منوی استارت می رویم

۲-    در قسمت run در ستور cmd را تایپ می کنیم

۳-    صفحه command   برای ما نمایش داده می شود. در ادامه دستور ping را به این شکل تایپ می کنیم که   ping   detination ip

4-    بعد از زدن این دستور پاسخ هایی که به ما می دهد متفاوت هستند و ما با هر پاسخ باید به و ضعیت شبکه پی ببریم. در زیر این پاسخ ها را در قالب یه عکس مشاهده می کنید.

دستور ping

دستور ping

 

دوستان عزیز، دستور ping یکی از دستورات پرکاربرد می باشد که ویژگی هایی زیادی در استفاده از آن وجود دارد. به عنوان مثال با زدن ping -t  دستور دیگر مثل حالت عادی تنها ۴ بسته ارسال نمی کند بلکه به شکل مداوم بسته ارسال می کند.


برچسب‌ها: چگونه به شکل مداوم بر اینترنت خود نظارت داشته باشیم,

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:25 | نویسنده : sara

 

مفهوم subneting

subnetmask یک عدد است که رنجی از IP را که در شبکه می تواند استفاده شود را مشخص می کند. سیستم هایی که subnetmask آنها یکسان است می توانند با هم به طور مستقیم ارتباط داشته باشند. در واقع مفهوم این سوال که subnetmask چیست؟ این است که مشخص می کند که کدام ip ها در یک رنج قرار دارند و به ما کمک می کند تا ip های خود را گروه بندی و دسته بندی کنیم.

عدد subnetmask یک عدد است همانند ip که از ۴ اکتد تشکیل شده و هر اکتد آن زیر یکی از اکتد های ip قرار دارد و می تواند از ۰ تا ۲۵۵ مقدار دهی شود.

قبل از اینکه سراغ توضیحات بیشتر برویم و به سوال subnetmask چیست؟ جواب بدهیم  باید این نکته را بدانید که

 

هر اکتد شامل ۸ بیت می باشد. مثلا وقتی یک اکتد برابر ۲۵۵ می شود یعنی تمام بیت ها برابر ۱ بوده اند که با محاسبه باینری معادل عدد ۲۵۵ شده است. مثلا:

۱۱۱۱۱۱۱۱=۲۵۵               ۱۰۰۰۰۰۰۰=۱۲۸             ۱۱۰۰۰۰۰۰=۱۹۲

به این صورت که مشاهده کردید محاسبه شده اند. حال به مثال زیر توجه کنید:

۱۹۲  .۱۶۸٫۱ . ۲۰

۲۵۵٫۲۵۵٫۲۵۵٫۰

 

 

subnetmask چیست؟

subnetmask چیست؟

 این یک آدرس ip در یک شبکه است که یک sunnetmask هم دارد(هر ip باید یک subnetmask داشته باشد). می می خواهیم بفهمیم که این ip در چه رنجی قرار دارد. یعنی از روی این ip  متوجه بشیم در شبکه ای که این ip قرار گرفته است چه تعداد ip دیگر می تواند وجود داشته باشد. اول از روی subnet مشخص می کنیم که کدام قسمت از این ip مربوط به آدرس شبکه می باشد و بین تمام ip های دیگر شبکه مشترک می باشد. در subnetmask یک ها مشخص کننده قسمت شبکه می باشد و صفرها مشخص کننده قسمت هاست می باشد یعنی قسمتی که می تواند برای ip های مختلف متفاوت باشد. در مثالی که زدیم سه اکتد سمت چپ دارای subnet 255 هستند و ۲۵۵ یعنی تمام بیت ها یک هستند  پس متوجه می شویم که سه اکتد سمت چپ این آدرس ip مربوط به آدرس شبکه می باشد و تمام آدرس های ip دیگر در این شبکه یه اکتد سمت چپ آن ها باید ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ باشد. پس فهمیدیم که قسمتی که برای شبکه است چه عددی دارد حال گفتیم که قسمتی که صفر است نشان دهنده قسمتی از ip است که می تواند متفاوت باشد و به عبارتی برای هر ip مختص آن باشد. از آنجا که اکتد سمت راست دارای subnet 0 می باشد پس این اکتد می تواند از ۰ تا ۲۵۵ متغیر باشد. پس رنچ آی پی این شبکه به این صورت است:

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۳

..

..

..

..

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۵۴

 

البته ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۰   و  ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۵۵ را نمی توان به سیستم ها اختصاص داد.

امیدوارم در پاسخ به سوال subnetmask چیست؟ به خوبی عمل کرده باشیم. در صورتی که سوالی داشتید یا قسمتی را متوجه نشدید در قسمت نظرات مطرح کنید.


برچسب‌ها: subnetmask چیست؟,

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:24 | نویسنده : sara

 

با وجود تلاش های فراوان مایکروسافت در جهت جلب رضایت کاربران برای استفاده از مرورگر IE  هنوز به این موفقیت دست نیافته است و مروگر IE از IE6 به بعد همواره با مشکلات امنیتی روبه رو بوده به طوری که هنگامی که شما در حال استفاده از این مرورگر هستید هکر ها توانایی مشاهده حرکات موس شما را دارند حتی وقتی که مرورگر به حالت مینیمایز قرار بگیرد. نکته جالب اینجاست که مایکروسافت برنامه خاصی برای رفع این مشکل ندارد و این مرورگر روی ویندوز ۸ نیز در حال استفاده است.

باگ در مرورگر IE
باگ در مرورگر IE

اما جالب تر از همه ،آماری است که میزان استفاده مردم از مروگر ها را نشان می دهد این آمار توسط Netmarketshare به دست آمده که تقریبا ۵۴ درصد مردم از مرورگر IE استفاده می کنند و ۲۰ درصد از موزیلا فایرفاکس و ۱۷ درصد از کروم استفاده می کنند.


برچسب‌ها: باگ امنیتی در مرورگر IE,

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:21 | نویسنده : sara

 

شرکت مایکروسافت،غول نرم افزاری دنیا ارتباط تنگاتنگی با سازمان NSA و FBI داشته است. و مدارک این ادعا توسط ادوارد اسنودن فاش شده است نشان دهنده جاسوسی مایکروسافت است.

شواهد نشان میدهد که مایکروسافت با سازمان prism همکاری میکرده،یک سازمان بزرگ نظارتی،که بر تمام شرکت های بزرگ اینترنتی از طریق سهولت دسترسی به اطلاعات ذخیره شده ابری شرکت ها.

از روزنامه گاردین گزارش شده که:مایکروسافت اخیرا به همراه شرکت های دیگر هچون Yahoo, Google, Facebook, PalTalk, YouTube, Skype, AOL ,Apple  مشتاقانه عضو prism شده اند.

 

جاسوسی مایکروسافت

جاسوسی مایکروسافت

 

مایکروسافت همچنین، با توجه به گزارش های اخیر روزنامه گاردین مایکروسافت میتوانسته خیلی از ویدیوها و صداهای موجود و چت های انجام شده در نرم افزار اسکایپ را  با توجه به  منشور prism جمع آوری کند.این جاسوسی مایکروسافت باعث نارضایتی برخی شده است.

و اتهامات دیگری همچون:

۱- مایکروسفات تمام رمزنگاری ها  را در اختیار NSA قرار میداده و به این صورت تمام چت ها ،ایمیل ها و خیلی از موارد دیگر برای سازمان NSA قابل مشاهده بوده.

۲- تمامی موارد انباشته شده در prism به طور مرتب توسط سازمان FBI و NSA چک میشده و گزارش تهیه میشده و در قالب گزارش هایی دیگر بایگانی میشده.مثل گزارش ورزشی.

البته شرکت مایکروسافت این مسئله را که با میل خود این اطلاعات رو در اختیار گذاشته باشد رد کرده است.

البته شرکت مایکروسافت در این مورد توضیحاتی را در قالب یک سند منتشر کرده و روی وبسایت خود قرار داده که متن این سند به شرح زیر است :

“ما در برابر درخواست دولت برای دسترسی به اطلاعات کاربران برای مسائل قضایی و مسائل امنیتی اصول مشخصی داریم”

“اول،ما تعهدات خود را مطابق با قانون مربوطه به مشتریان خود میدهیم.بنابراین ما داده های مشتریان را تنها در برابر پروسه های قانونی که مطابق این قانون و تعهدات باشند  در اختیار قرار میدهیم.

دوم،تیم انطباق ما تمامی درخواست ها را در خصوص داده های مشتریان به دقت بررسی میکند و ما درخواستی را که از نظر ما مورد قبول نیست را رد میکنیم و اطلاعات مشتریان را در اختیار قرار نمی دهیم.

سوم،اگر درخواستی مطابق قانون باشد و درخوصوص حساب کاربری خاصی باشد و یا مسئله شناسایی بیشتر فردی باشد ما اطلاعاتی را در خصوص آن حساب در اختیار قرار می دهیم و به هیچ وجه به این صورت نیست که به شکل مرتب به تمامی حساب ها دسترسی مستقیم باشد.

به هرحال برای همه ما کاربران ایرانی لازم است تا همیشه در فضای مجازی مراقب باشیم نه تنها به علت خبر جاسوسی مایکروسافت بلکه باید مراقب  تا حتی از طرف شخصی مورد سو استفاده قرار نگیریم.


برچسب‌ها: جاسوسی مایکروسافت,

گوشی Galaxy S۴ سامسونگ، از سوی شرکت تحقیقات مصرف کنندگان انگلستان، دو جایزه را از آن خود کرد. طبق نظر این مصرف کنندگان، پرچم دار گوشی های اندوریدی سامسونگ، نه تنها سریع ترین گوشی در حال فروش است، بلکه دارای بهترین طول عمر باتری نیز می باشد.

این نتایج، توسط اجرای آزمون معیار GeekBench ۲، بر روی اسمارت فون های منتخب، تشخیص داده شد. گوشی Galaxy S۴، با کسب امتیاز ۳۱۸۸ در صدر لیست قرار گرفت در حالی که HTC ONE با امتیاز ۲۷۹۸ در مکان دوم جای گرفت.

همچنین در تست باتری، Galaxy S۴ برنده مدال طلا و موفق به کسب جایگاه اول در بخش بهترین مدت زمان مکالمه و استفاده از اینترنت شد. شرکت تحقیقات مصرف کنندگان، از شبیه ساز شبکه مخصوص به خود استفاده کرد که تضمین می کند قدرت سیگنال، در هر زمان مشابه بوده است.

و در اینجا تصاویر اطلاعاتی مختصری را از عملکرد باتری دستگاه های مورد آزمایش، برای شما قرار داده ایم که می توانید از آن ها استفاده نمایید.


برچسب‌ها: اعطای لقب سریع ترین گوشی هوشمند با بهترین عمر باتری به گوشی Galaxy S4 از سوی مصرف کنندگان انگلیسی مو,

رویترز گزارش کرده که مایکروسافت از بین 40 کاندیدای جانشینی استیو بالمر، 5 نفر را انتخاب نموده تا طی روزهای آینده از بین آن‌ها یکی را برای سمت مدیریت عامل این مجموعه برگزیند. در این بین نام استفن الوپ مدیرعامل سابق نوکیا و الن مولالی مدیرعامل فعلی فورد به چشم می‌خورد.

براساس گزارش رویترز، هیئت مدیره مایکروسافت سخت در تلاش است تا هر چه سریعتر جانشین بالمر را معرفی کند. ابتدا 40 نفر کاندیدا برای سمت مدیریت عامل مایکروسافت به هیئت مدیره این شرکت پیشنهاد داده شدند که در نهایت 5 نفر از آن‌ها از فیلترهای اولیه رد شدند. در بین 5 کاندیدای باقی مانده برای کسب سمت مدیریت عامل مایکروسافت نام استفن الوپ، مدیرعامل سابق نوکیا که تا سال 2010 خود به عنوان مدیر بخش نرم‌افزارهای تجاری در خود مایکروسافت مشغول به کار بود نیز به چشم می‌خورد. او که پس از تصاحب 7.2 میلیارد دلاری نوکیا توسط مایکروسافت حالا مجددا به عنوان کارمند مایکروسافت شناخته می‌شود یکی از شانس‌های جانشینی بالمر به شمار می‌رود.

 

گزینه دیگری که رویترز به آن اشاره کرده «الن مولالی» مدیرعامل فعلی شرکت فورد است. او یکی از مدیران موفق حال حاضر دنیا به شمار می‌رود که توانست در سال 2009 شرکت فورد را از بحران اقتصادی شدید نجات دهد و شرکت را احیا کند.

 

به جز استفن الوپ گزینه دیگری که از درون مایکروسافت برای جانشینی بالمر انتخاب شده، ساتایا نادلا است. که بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت را مدیریت می‌کند. نادلا از سال 1992 در مایکروسافت مشغول به کار بوده و سرویس‌های مختلفی را مدیریت کرده است. بخش سرویس‌های ابری که در حال حاضر تحت کنترل او هدایت می‌شود یکی از پرسودترین بخش‌های مایکروسافت به شمار می‌رود.

 

گزینه دیگری که هیئت مدیره مایکروسافت جزو 5 کاندیدای باقی مانده جانشینی بالمر در نظر گرفته، تونی بیتس، مدیرعامل سابق اسکایپ است، سرویسی که مایکروسافت بابت تصاحب آن مبلغی در حدود 8 میلیارد دلار را هزینه کرد. او در حال حاضر مدیر بخش توسعه تجارت و استراتژی مایکروسافت است.

 

رویترز در مورد کاندیدای بعدی هنوز اطلاعی ندارد اما می‌داند که یک نفر به جزء 4 نفر نامبرده شده برای کسب سمت مدیریت عامل مایکروسافت وجود دارد.

 

حال باید منتظر ماند و دید بیل گیتس و یارانش چه کسی را برای هدایت مایکروسافت انتخاب خواهند کرد.


برچسب‌ها: مایکروسافت گزینه‌های جانشینی استیو بالمر را از 40 به 5 نفر کاهش داد,

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 14:16 | نویسنده : sara

ویندوز 7 ، که تا پیش از ارائه رسمی از اون با اسامی رمزی از قبیل Vienna و Blackcomb یاد میشد ، سال 2009 توسط غول نرم افزاری دنیا ، مایکروسافت ، به بازار عرضه شد . این سیستم عامل هفتمین نسل از سیستم عامل ویندوزه و دقیقاً به همین دلیل اسمشو ویندوز 7 گذاشتن . این ویندوز به گفته سازندگان اون ، نسخه بهبود یافته و تکمیل شده ویندوز پراشکال ویستا هستش و سعی شده در اون تمامی مشکلات مشاهده شده در ویندوز ویستا بر طرف بشه .
بدیهیه که تو این چند دقیقه امکان ریز شدن رو تک تک بخشهای ویندوز 7 رو نداریم ، اما می خوایم ببینیم تغییرات عمده ویندوز 7 نسبت به ویندوزای قبلیش چیاست ؟ و خوب طبیعیه که بهترین منبع این اطلاعات ، سازندگان ویندوز 7 هستن .

تغییر مثبتی که تو ویندوز 7 به وجود اومده اینه که این ویندوز نسبت به نسخه های قبلی ویندوز و به خصوص ویندوز ویستا ، سریعتر شده . به عنوان مثال این موضوع تو بالا اومدن سیستم و خاموش شدنش کاملاً محسوسه .
تغییر دیگه ای که مایکروسافت به اون اشاره میکنه ، Taskbar ویندوزه . آیکونهای Taskbar تو ویندوز 7 بزرگتر شدن و با بردن نشونگر ماوس روی اونا ، پیش نمایشی از کل پنجره نشون داده میشه . بد نیست بدونید علت بزرگتر شدن آیکونها تو ویندوز 7 ، پشتیبانی اون از صفحات لمسیه . واضحه که اگه آیکونها ریز باشن ، موقع لمس اونا با انگشتهای دست ، احتمال خطا بالا میره .
مایکروسافت برای اونایی که قصد استفاده از ویندوز 7 روی لپ تاپشون رو دارن هم امکانات خوبی رو تدارک دیده . ویندوز 7 با استفاده از تکنیکهایی مثه کم کردن نور صفحه نمایش ، باعث مصرف کمتر برق و در نتیجه عمر طولانی تر باتری میشه .
امکان جالب دیگه ای که برای کار با لپ تاپ مفیده به این شکله که فرض کنید شما از لپ تاپتون هم در منزل و هم در محل کار استفاده می کنید و توی هر کدوم از این محلها هم یه چاپگر دارید . ویندوز 7 این قابلیت رو داره که خودش با استفاده از اطلاعاتی که داره ، محل شما رو تشخیص بده و چاپگر پیش فرض سیستم شما رو خودش تغییر بده .
Jump List یا لیست پرش یکی دیگه از تغییرات ویندوز 7 برای دسترسی سریعتر و راحت تر به اسناده . این امکان به این شکله که با کلیک راست روی آیکونهای موجود در Taskbar ، لیستی از آخرین اسناد باز شده با اون برنامه به شما نشون داده میشه تا سریعتر بتونید به اونا دسترسی دوباره داشته باشید . مثلاً اگه شما چند تا سایت مورد علاقه دارید که زیاد به اونا سر میزنید ، لازم نیست برای دیدن اونا مرورگرتون رو باز کنید ، آدرس سایت رو تایپ کنید و Enter رو بزنید تا بتونید سایت رو ببینید . کافیه روی آیکون مرورگرتون در Taskbar کلیک راست کرده و در لیست ظاهر شده روی اسم سایت کلیک کنید .
تغییر دیگه ای که سازندگان ویندوز 7 به اون اشاره میکنن ، بهبود بخش جستجوی ویندوزه . اونا ادعا میکنن که ویندوز 7 در بخش جستجو (چه بر روی هارد سیستم و چه بر روی شبکه) تغییرات محسوسی داشته و سریعتر شده . ما اگر چه این تغییرات رو منکر نمیشیم ، اما در برنامه های بعد به شما نشون میدیم که جستجوی ویندوز 7 میتونست خیلی خیلی بهتر و سریعتر از این باشه !!!
کار با پنجره های باز هم تو ویندوز 7 تا حدودی راحت تر شده . با کشوندن یه پنجره به بالای دسکتاپ ، اون پنجره ماکزیمایز میشه . همینطور با کشوندن یه پنجره به دیواره سمت راست یا سمت چپ صفحه ، اون پنجره به اندازه نصف صفحه نمایش میشه . این مورد وقتی بخوایم محتویات دو پنجره رو مقایسه کنیم ، خیلی به درد میخوره .
ویندوز 7 تو بخش مدیریت ابزارهای جانبی هم تغییرات خوبی داشته . اگه یادتون باشه تو ویندوز XP هر کدوم از ابزارهای جانبی یه جا قرار داشتن . مثلاً اسکنرها تو بخش Scanners & Cameras بودن و چاپگرها تو بخشی به اسم Printers & Faxes . اما اینجا همه ابزارهای جانبی در جایی به اسم Devices and Printers هستن و طبیعتاً دسترسی به اونا راحت تره .
همچنین درایورهای موجود داخل ویندوز 7 کلی بیشتر شدن و نیاز به نصب درایور جداگونه برای قطعات سخت افزاری کمتر احساس میشه .
تغییر دیگه ای که تو ویندوز 7 شاهدش هستیم ، تشخیص هوشمندانه ابزارهای متصل شده به کامپیوتره . به این شکل که مثلاً اگه یه دوربین دیجیتال رو به کامپیوتر وصل کنیم ، منویی مربوط به انتقال عکسها از روی دوربین به روی هارد کامپیوتر نشون داده میشه . در حالی که اگه یه MP3 Player رو به کامپیوتر وصل کنیم ، پنجره مربوط به انتقال فایلهای موزیک رو می بینیم .
یه سری از کارهایی که تو ویندوزهای قبلی باید به وسیله نرم افزار های جانبی انجام میشد هم ، دیگه احتیاجی به نصب نرم افزار ندارن و تو خود ویندوز گنجونده شدن . از جمله این قابلیتها میشه به تعویض خودکار عکس پس زمینه صفحه نمایش در فواصل زمانی خاص ، شفاف کردن پنجره ها و ... اشاره کرد . تنظیمات مربوط به این بخشها با کلیک راست بر روی صفحه Desktop ، از طریق گزینه Personalize قابل انجامه .
تو ویندوز 7 بخشی به اسم Action Center هم قرار داده شده که کار این بخش رصد کردن دائمی وضعیت سیستمه . این بخش دائماً سیستم شما را زیر نظر داره و چنانچه هر یک از بخشهای کامپیوتر شما مشکلی داشته باشه ، شما رو از اون آگاه میکنه . از نداشتن یا به روز نبودن آنتی ویروس گرفته تا گرفتن پشتیبان و بروز رسانی ویندوز . اگه نگاهی به گوشه پایین سمت راست صفحه ، کنار ساعت بندازید ، یه پرچمو می بینید . این پرچم یه میونبر به بخش Action Center هستش . اگه این پرچم سفید باشه ، یعنی اینکه احتمالاً اوضاع روبراهه . اما اگه روش یه ضربدر قرمز دیدید ، بدونید که یه جای کار میلنگه . با کلیک روی اون ضربدر می تونید جزئیات مشکل پیش اومده رو ببینید .
اینها فقط بخشی از تغییرات ویندوز 7 بودن ، کلی تغییرات دیگه هم هست که بحث در مورد اونا رو به بعد موکول میکنیم. از تشخیص بهتر دستخط گرفته تا بهبود روند تخصیص منابع و ...
معمولاً اینجور مواقع بعضی افراد اگه قصد نصب سیستم عامل جدید رو هم داشته باشن ، یه نگرانی بزرگ دارن و اون هم کار نکردن برنامه های مورد نیازشون با سیستم عامل جدیده . در این خصوص هم باید بگیم که به دو دلیل جای نگرانی وجود نداره . اول اینکه تقریباً همه برنامه های کاربردی رایج با ویندوز 7 سازگار هستن و هیچ مشکلی ندارن . دلیل دوم اینکه اگر هم برنامه ای خاص باشه ، که به صورت عادی کار نکنه ، ویندوز 7 این قابلیت رو داره که اون برنامه خاص رو درون خودش مانند حالت ویندوز XP اجرا کنه . البته لازم به ذکره که این امکان فقط در ویندوز 7 نسخه های Ultimate ، Enterprise و Professional وجود داره .
اگه تا حالا به ویندوز 7 کوچ نکردید ، پیشنهاد می کنم یک بار هم که شده ، این سیستم عامل شرکت مایکروسافت رو امتحان کنید . بعید میدونم بعد از کار کردن با اون ، حاضر بشید عقب گرد کنید و به ویندوز XP یا ویستا برگردید .


برچسب‌ها: اشنایی با ویندوز 7,

صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 ... 67 صفحه بعد