تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:2 | نویسنده : sara

اینترنت پرسرعت واقعی روی خطوط قدیمی تلفن

 

یکی از بهترین روش ها برای دسترسی اینترنت پرسرعت واقعی، استفاده از فیبر نوری است. در حال حاضر شرکت گوگل در ایالات متحده در حال توزیع اینترنت با سرعت فوق العاده‌ی یک گیگابیت بر ثانیه است. اما شما فکر می کنید فیبر نوری تنها راه موجود است؟ شرکت فرانسوی آلکاتل که اینگونه فکر نمی کند و حتی تکنولوژی جدیدی را برای ثابت کردن ادعای خود نشان داده است.

alcatel

در واقع اینترنت سال‌هاست که از طریق شرکت های مخابراتی هر کشوری به متقاضیان ارایه می گردد که گاهی سرعت شان بالاتر و گاهی هم پایین تر از حد معقول است. اما تکنولوژی جدیدی که شرکت آلکاتل آن را ابداع کرده است باعث می شود تا بتوانیم روی خطوط قدیمی تلفن ( خطوط مسی ) از اینترنت پرسرعت واقعی استفاده کنیم.

این تکنولوژی G.fast نام دارد و با گسترش فرکانس های موجود در خطوط مسی کار می کند. سرعت انتقال در این روش ۱٫۱ گیگابیت بر ثانیه است و در صورتی که فاصله از دکل تلفن به بیش از ۳۰۰ متر افزایش یابد، این سرعت به ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه کاهش می یابد. البته این تکنولوژی در حال تکمیل است و مسلما محدودیت های آن نیز برطرف خواهند شد. انتظار می رود که شرکت آلکاتل تا سال ۲۰۱۵ بتواند تاییدیه های لازم را از اتحادیه بین المللی مخابرات دریافت کند.

متاسفانه وضعیت اینترنت در کشور ما بسیار نابسامان است. با توجه به قدیمی بودن ساختارهای مخابراتی، آیا شما مایلید این تکنولوژی وارد ایران شود؟


برچسب‌ها: اینترنت پرسرعت واقعی روی خطوط قدیمی تلفن,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:1 | نویسنده : sara

فاجعه ای جدید در IE ؛ باگی که به وسیله آن هک می شوید !!

 

علی رغم آپدیت ها و بهبود های فراوانی که روی اینترنت اکسپلورر اعمال شده است و با آمدن ورژن های جدیدتر باز هم به نظر IE قصد ندارد تا رضایت کاربران را به خود جلب کند! زمانی IE 6 بر کامپیوترها حکمرانی می کرد و بی رقیب بود ولی از آن زمان به بعد بود که روند نزولی مرورگر مایکروسافت کم کم شدت گرفت.

ie7

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛ IE هر بار با مشکلاتی که داشته کاربران را از خود ناامید کرده به طوری که در تازه ترین اخبار، خبر از کشف باگ جدیدی در این مرورگر اعلام شد.

ظاهرا تمام ورژن های IE از IE 6 تا IE 10 هر یک به نوعی آسیب پذیر بوده اند به گونه ای که یک هکر زمانی که در حال استفاده از IE هستید به راحتی می تواند حرکات ماوس شما را نظاره گر باشد و کنترل کند. نکته جالب تر اینجاست که حتی زمانی که از برنامه استفاده نمی کنید و آن را مینیمایز کرده اید هکر باز هم قابلیت دسترسی دارد!!هم چنین این باگ امکان مشاهده استفاده کلیدهای Shift ، Control و Alt را به هکر می دهد.

فاجعه آنجا رخ می دهد که مایکروسافت با وجود آگاهی از این باگ هیچ برنامه ای برای ارائه پچی برای رفع این مشکل ندارد! این در حالیست که این مرورگر به همراه ویندوز ۸ عرضه می شود و وجود این باگ و بی توجهی مایکروسافت بسیار قابل تامل است!

اما جالبتر از همه ی این بحث ها بخش آمار استفاده از مرورگرهاست که توسط Netmarketshare ارائه شده است و حاکی از آن است که اینترنت اکسپلورر، ۵۴ درصد از بازار مرورگر ها را در اختیار دارد و موزیلا فایرفاکس با ۲۰ درصد در رده دوم و گوگل کروم با ۱۷ درصد در رده سوم قرار دارد !!

شما از کدام مرورگر استفاده می کنید ؟؟ دلیل استفاده شده از این مرورگر چیست ؟؟


برچسب‌ها: فاجعه ای جدید در IE ؛ باگی که به وسیله آن هک می شوید !!,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:1 | نویسنده : sara

آیا می دانید روش صحیح رمز گزاری رایانه چکونه است ؟؟

 

واردکردن رمز عبور و نام کاربری برای اکثر کاربران رایانه و اینترنت امری تکراری، خسته‌کننده و به علت تعداد رمزها در موارد گوناگون، مسئله‌ای پیچیده است و از این رو بسیاری از کاربران از رمزهای ساده و آسان استفاده می‌کنند.

password-security

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛  این سهل‌انگاری توسط کاربران، عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت؛ رمزهای ساده در مدت کوتاه و با ساده‌ترین راه‌های نفوذ شکسته خواهد شد و اطلاعات شخصی کاربر به سرقت خواهد رفت.

به منظور حفظ امنیت بیشتر در هنگام انتخاب رمز عبور به کاربران توصیه شده است: هرگز از اسامی و لغاتی نظیر شماره تلفن‌ های شخصی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد یا نام فرزندان به تنهایی استفاده نکنند و برای ایجاد کلمه عبور از حروف بزرگ و کوچک به صورت یک در میان استفاده کنند.

کارشناسان همچنین با پیشنهاد انتخاب حروف اول کلمات یک جمله به عنوان رمز عبور کاربران، توصیه کرده اند که کاربران برای رمز عبور خود حداقل از هشت کاراکتر استفاده و عددی را در نظر گرفته و آن را با کلید شیفت تایپ کنند.

کاربران اینترنت نباید رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار دهند از آنان خواست برای انتخاب رمزعبور از اعداد، حروف و علائم به صورت ترکیبی استفاده کنند چرا که این کار کشف کردن پسورد را تقریباً غیرممکن می‌سازد.

استفاده از امکانات سایت و مرورگر برای ذخیره رمز عبور در کامپیوتر نیز از دیگر شیوه‌های موثر است چرا که با این شیوه نیازی به واردکردن نام کاربری و رمز عبور بر هر دفعه نیست.


برچسب‌ها: آیا می دانید روش صحیح رمز گزاری رایانه چکونه است ؟؟,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:0 | نویسنده : sara

آموزش ایمن سازی شبکه خانگی

 

در این آموزش تکنیک های ایمن سازی شبکه بی سیم خانگی ۸۰۲٫۱۱ b/g/n آموزش داده می شود. ایمن سازی شبکه خیلی مهم است؛ چه تجاری که ممکن است اسرار کاری لو برود و چه خانگی که امکان دارد همسایگان تان بدون اطلاع شما خیلی شیک و مجلسی در اینترنت شما سهیم شوند!

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-1

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ از آن بدتر امکان هک شدن شبکه و سوء استفاده از آن است که امکان دارد به صورت ناآگاهانه توسط پلیس دستگیر شوید و نتوانید بی گناهی خود را اثبات کنید (البته این مورد آخر یک مقدار تراژدی است و کم اتفاق می افتد!
۱- پیدا کردن آی پی Gateway و اتصال به آن
550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-1Bullet1-1

نحوه پیدا کردن آی پی گیت وی و اتصال به آن (ویندوز)

برای یافتن آدرس آی پی در گیت وی به ویندوز متصل شوید.

  • Start>Run>Cmd>Enter
  • هنگامی که پنجره فرمان های سریع (cmd) بااز شد، “ipconfig/all” را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  • نوشته ای مانند Gateway را پیدا کرده و شماره جلوی آن را یادداشت برداری کنید؛ ارقامی شبیه ‘۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱’ باید آن جا وجود داشته باشند.
  • اینترنت اکسپلورر یا هر مرورگری که مایل هستید را باز کنید.
  • آی پی به دست آمده (کد مورد نظر) را در آدرس بار کپی کرده و Enter را بزنید.

نحوه پیدا کردن آی پی گیت وی و اتصال به آن (مک)

  • یابنده (Finder) رایانه را باز کرده و ‘Terminal’ را از Applications> Utilities اجرا کنید.
  • هناگمی که ترمینال باز شد، ‘ipconfig -a’ را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید.
  • در این جا نیز شماره آی پی که در جلوی GateWay به دست می آید را یادداشت کنید؛ آن هم شبیه “۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱″ است.
  • مرورگر سافاری یا مرورگر دیگری را باز کنید.
  • آی پی گیت وی را درون آدرس بار کپی کرده و کلید Enter  را بفشارید.
  • 550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-2-1

۲- فعال سازی Encryption  (کد گزاری) بر روی Access Point (نقطه دسترسی)

استفاده از انکریپشن ۱۲۸ بیتی یا بالاتر باعث ایمن سازی هر چه بیشتر شبکه وایرلس می شود. WEP و WPA دو روش کد گزاری متفاوت از هم هستند. WEP در عدم داشتن امنیت اثبات شده است؛ به طوری که با چند برنامه رایگان که از اینترنت قابل دانلود هستند در عرض چند دقیقه قابل شکستن است. پس بنابراین برای حداقل، استفاده از WPA به طور جدی پیشنهاد می شود چرا که امنیت قابل توجهی دارد که در واقع راه اندازی آن کمی از WEP مشکل تر است و ۱۰۰٪ هم ایمن نیست! و از آن ایمن تر WEP2 است. اگر دستگاه شما WPA2 را ساپورت نمی کند به شما توصیه می کنیم نسبت به تهیه یک مودم جدید تر اقدام کنید؛ اگر که به امنیت خود اهمیت می دهید.

۳- یک گذرواژه برای دسترسی به روتر برگزینید

هر کسی که به تنظیمات روتر دست پیدا می کند، به راحتی تمامی تمهیدات و عملیاتی که برای امنیت خود چیده اید را می تواند دستکاری کند. اگر رمز دستگاه خود را فراموش کرده باشید اکثر روتر ها یک سخت افزار برای بازگرداندن تمامی تنظیمات به پیشفرض دارا هستند که این مشکل را آن وقت برایتان حل خواهد کرد.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-3

بهترین گزینه استفاده از یک پسورد با کاراکتر های بالا و گوناگون است که می توانید از جنریتور ها کمک بگیرید، لازم به ذکر است، شما تنها یک بار نیاز به وارد کردن آن هستید پس مشکل بزرگی در سر راه نخواهید داشت و همچنین اگر با کابل لن به آن متصل شوید حتی می توانید آن را کپی پیست کنید که دیگر هیچ گاه حتی یکبار هم نیاز به تایپ آن نخواهید داشت!

از یک پسورد ایمن استفاده کنید.

هیچ گاه برای گذرواِژه روتر یا تنظیمات WPA2 از رمز های ساده و آسان تحلیل مانند “admin” یا “ABC123” که روی همه دستگاه های در ایران موجود است استفاده نکنید و پس از تحویل مودم آن ها را سریعا تعویض کنید. رمز قوی آن است که از حروف و ارقام به تعداد کافی در آن وجود داشته باشد و حتی الامکان برای قطعی کردن عدم امکان هک کردن از یک اسپیس هم در آن استفاده کنید. به خاطر سپردن پسورد های قوی ممکن است سخت باشد اما به همان اندازه غیر قابل نفوذند!
به یاد داشته باشید اگر پسوردتان ضعیف باشد از هر کدگزاری هم که استفاده کنید به واسطه استفاده از جدول ها و دیکشنری های از پیش تعبیه شده در کمتر از یک روز هک می شوید.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-4

۴- شناساگر ست سرویس (SSID) را از نمونه پیشفرض به یک چیز خاص تغییر دهید

داشتن یک نام شبکه یا اس اس آی دی پیشفرض به  هکر ها مبتدی بودن سازنده نتورک را نشان می دهد و همچنین به آن ها دست نخورده بودن پسورد را یادآوری می کند که ممکن است خطر بیشتری شما را تهدید کند.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-5

۵- فیلترینگ مک آدرس را روس اکسس پوینت یا روتر خودفعال نمایید .

یک مک آدرس یک کد ویژه برای هر شبکه وایرلس است. مک آدرس فیلترینگ قابلیتی است که مک آدرس را به سخت افزار می شناساند و تنها به دستگاه هایی که مک آدرس آن ها شناخته شده باشد امکان دسترسی می دهد. در هر صورت، هکر ها تنها امکان شبیه سازی و ورود به شبکه را دارند که عدم وجود این فیلترینگ در کدگزاری WPA2 هم بروز از این قبیل مشکلات است.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-7

۶- هیچ گاه  ویژگی“SSID BroadCast”  اکسس پوینت یا روتر تان را غیرفعال نکنید.

بله کمی آزار دهنده سهت اما انجام این کار ایده مناسبی نیست. اگر چه این کار مسبب پنهان کردن شبکه از دیده همسایگان تان است اما اس اس آیدی شما همچنان برای هکر های مصمم قابل مشاهده بوده و به نوعی جعل هویت شما و دسترسی به اطلاعات شما را برایشان آسان تر می کند.

۷- لاگین از راه دور را غیرفعال کنید. اولین راه دسترسی آسان و بدون مشکل همین است.

اکثر یوزر های پیش فرض به Admin ست شده است و هنگامی که یوزر شناخته شده باشد برای یک ویروس/کرم پیدا کردن پسورد کار سختی نیست.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-6

۸- ادمینستریتینگ وایرلس را غیرفعال کنید.

قدم پایانی اینست که دسترسی به تنظیمات به صورت وایرلس را غیرفعال کنید؛ این بدین معنی است که تنها با کابل لن امکان دسترسی به تنظیمات را خواهید داشت. این باعث قطع شدن ۹۸٪ امکان هک به پرتال روتر را میسر می سازد.

نکات

 

1 - بهتر است هر از گاهی فرم ویر (نرم افزار تنظیمات مودم) خود را بروز کنید.
۲- نیاز است تنظیمات WPA2 بر روی رایانه و روتر یکسان باشند.
۳- اسناد و راهنمای نقطه دسترسی (اکسس پوینت) یا روتر های خود و چگونگی فعال کردن ویژگی های امنیتی را مطالعه کنید.
 

اخطارها

۱- یک کاربر با داشتن یک آنتن C به راحتی می تواند از یک مسافت طولانی به شبکه شما نفوذ کند، بنابراین هنگامی که مثلا نوت بوکتان از ایوان نمی تواند امواج را دریافت کند بدین معنی نیست که شخصی از یک مایل آن طرف تر نتواند شبکه شما را پیدا کند و اگر کسی شبکه شما را هک کرد، الزاما از محله شما نیست.

۲- بر روی رایانه های قابل جا به جایی شیرینگ چاپگر ها و فایل ها (File and Printer Sharing) را از تنظیمات کانکشن (Connection Properties) غیرفعال کنید و تنها از Client for Microsoft Networks استفاده کنید.
۳- اگر از مک فیلترینگ استفاده می کنید، فراموش نکنید تمامی رایانه ها، لپ تاپ ها، تبلت ها و … را به آن ها بشناسانید و دقت داشته باشید که مک آدرس ها همگی به درستی چیده شده باشند.


برچسب‌ها: آموزش ایمن سازی شبکه خانگی,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:58 | نویسنده : sara

Wi-Fi و Wireless چه تفاوتی دارند؟


 

با گسترش تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت بی سیم، واژه های تخصصی و عبارات مورد استفاده در آن همواره باعث سردرگمی کاربران علاقه­مند می شود. یکی از این موارد، مفهوم Wi-Fi و Wireless و تفاوت ها و شباهت های آن دو است.

Meri-Wireless-Logo

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ پس از درج خبری درسایت مبنی بر معرفی بهترین روترهای بیسیم بازار ، برای بعضی از دوستان مفهوم این دو واژه چندان روشن نبود .

به طور کلی مفهوم Wireless (بی سیم) و Wi-Fi مشابه هستند و در هر دو امکان اتصال دستگاه ها به اینترنت را بدون نیاز به سیم فراهم می کنند. نتیجه نهایی در هر دو یکی است ولی تفاوت در روش اتصال می باشد. یک اتصال وایرلس از یک شبکه موبایلی استفاده کرده و به شما امکان استفاده از اینترنت در همه جا را می دهد. در حالی که برای ایجاد یک ارتباط Wi-Fi شما نیاز به نصب سخت افزار در خانه دارید یا مجبور خواهید بود در محدوده روتری که از طریق آن به اینترنت دسترسی دارید، باقی بمانید.

به عبارت دیگر Wi-Fi ابزار استانداردی است که سیستم های کامپیوتری از طریق آن به شبکه های بی سیم متصل می­شوند. در اصل ارتباط Wi-Fi تنها بین دستگاه و روتر برقرار می شود. اکثر روترها به یک مودم کابلی یا DSL یا هر نوع دیگر متصل اند که دسترسی به اینترنت را برای همه دستگاه های متصل به روتر Wi-Fi فراهم می کند.
تعاریف

Wi-Fi یک استاندارد برای ارتباطات بی سیم در فواصل کوتاه است که بیشتر برای کامپیوترها استفاده می شود. همچنین می توان یک ارتباط Wi-Fi برای برخی از انواع موبایل یا کنسول های بازی و تلویزیون ها ایجاد کرد. برای ایجاد یک ارتباط Wi-Fi، دستگاه به یک روتر یا access point متصل می شود که این روتر از طریق یک مودم به اینترنت متصل است.

ارتباطات Wireless بیشتر توسط تلفن­های همراه مورد استفاده قرار می گیرد اگرچه می توان این نوع از ارتباط را برای یک کامپیوتر پس از نصب سخت افزارهای لازم، ایجاد کرد. در یک ارتباط وایرلس، دستگاه با واسطه نزدیکترین دکل مخابراتیِ اطلاعات را رد و بدل می کند.
سخت افزارهای مورد نیاز

اگر شما یک گوشی تلفن همراه داشته باشید برای دسترسی به اینترنت از طریق ارتباط وایرلس یا بی سیم نیازی به هیچ سخت افزار اضافی ندارید. برخی از نوت بوک ها نیز بر روی خودشان کارت شبکه بی سیم نصب شده دارند.

برای دسترسی به اینترنت از طریق یک ارتباط Wi-Fi، شما حتما باید یک روتر Wi-Fi خریداری کرده و آن را به مودم خود متصل کنید. لپ تاپ های جدید کارت شبکه Wi-Fi نصب شده بروی خود دارند.
محدوده تحت پوشش

ارتباط Wireless محدوده وسیع تری نسبت به ارتباط Wi-Fi را تحت پوشش قرار می­دهد. برای داشتن یک ارتباطات Wi-Fi خوب و باکیفیت برخی مواقع لازم است در همان ساختمانی که روتر Wi-Fi در آن وجود دارد، باقی بمانیم.
سرعت

سرعت آپلود و دانلودی که یک ارتباط Wireless در اختیار ما قرار می دهد معمولا از یک ارتباط Wi-Fi کمتر است. طبق یک مقاله در PCWorld در سال ۲۰۱۲، کاربرانی که به سرویس وایرلس ۴G دسترسی داشتند، می توانستند با سرعت ۹٫۱۲ و ۵٫۸۶ مگابیت بر ثانیه دانلود و آپلود کنند. سرعت در شبکه های ۳G به مراتب پایین تر از این مقدار است. یک روتر Wi-Fi بر طبق استاندارد ارتباطی ۸۰۲٫۱۱n می تواند سرعت انتقالی معادل ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه ارائه کند ولی سرعت ارتباط اینترنتی مورد استفاده در آن، سرعت دانلود و آپلود را کاهش می دهد.


برچسب‌ها: Wi-Fi و Wireless چه تفاوتی دارند؟,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:57 | نویسنده : sara

چگونه یک ورژن قابل حمل (Portable) از ویندوز ۸ ایجاد کنیم؟؟

 

اگر از کاربران به نسبت حرفه ای سیستم عامل لینوکس باشید حتما می دانید که کاربران این سیستم عامل تا مدتی قادر بودند لینوکس را روی یک فلش دیسک قابل حمل نصب کنند.حال جالب است بدانید مایکروسافت نیز این طریقه را در ویندوز۸ خود به عنوان یک قابلیت گنجانده است.

win8

با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می توان ویندوز۸ را روی یک رسانه قابل حمل مانند فلش دیسک نصب کنید بعد با خیالی آسوده آنرا به هر جایی که دوست داشتید ببرید.
استفاده از Windows To Go به منظور ایجاد یک فضای کاری قابل حمل :

برای شروع کار کافی است در ویندوز۸ کلید ترکیبی Win + X را از روی صفحه کلید خود فشار داده و سپس Control Panel را از منوی باز شده انتخاب کنید.

13

بعد از اینکار شما باید نمای کنترل پنل خود را به نمای Small Icons تغییر دهید.حال شما باید گزینه Windows To Go را در پایین کنترل پنل خود ببینید. روی آن کلیک کنید.

21

32

اکنون شما باید فلش دیسکی که تمایل دارید آنرا به یک فضای کاری قابل حمل تبدیل کنید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فلش دیسک روی دکمه Next کلیک کنید.

42

این ویزارد به صورت خودکار فلش دیسک و درایوهای CDDVD شما را برای معتبر بودن فایل های نصب مورد اسکن قرار می دهد.بعد از اینکه شما ورژن ویندوز مورد نظرتان را انتخاب کردید روی دکمه Next کلیک کنید.

52

نـکتــــــه :

اگر شما فایل های نصب را جایی دیگر ذخیره کنید باید آنرا به عنوان مکان جست وجو اضافه کنید.

شما همچنین می توانید در طی مراحل، یک رمز عبور برای BitLocker نیز تنظیم کنید چون فعلا احتیاجی به آن نیست از این مرحله گذر می کنیم.

نـکتـــــه آموزشی :

BitLocker یک نرم افزار داخلی در ویندوز ۸ برای رمزنگاری درایوهای هارد دیسک شما می باشد.همچنین شما می توانید با یک جست وجوی کوتاه در همین سایت مقاله ای کامل درباره نحوه کار با این ابزار را فرا گیرید.

بعد از اینکه به انتهای مرحله ویزارد رسیدید اخطاری مبنی بر تایید فرمت فلش دیسک شما نمایان می شود.سپس شما می توانید با کلیک بر روی Create آغاز ایجاد پردازش را رقم بزنید.کل کار همین بود حال شما یک فلش دیسک بوتیبل(Bootable) که ویندوز نیز روی آن نصب شده است در اختیار دارید.

نـکتــــــه :

با انجام مراحل گفته شده فلش دیسک شما دیگر در Explorer ویندوز نمایش داده نمی شود.

چگونه فلش دیسک را از نو فرمت کنیم ؟

اگر مراحل گفته شده را روی یک فلش دیسک انجام دادید شما می توانید این فلش دیسک را دوباره فرمت کنید.ا ما به طور عادی انجام این کار امکان پذیر نیست.شما مجبور هستید ابزار دستوری command prompt را اجرا کرده , دستور diskpart را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

9

بعد از اینکه دستور diskpart را وارد کردید شما لازم است درایوی(فلش دیسکی) را که می خواهید فرمت کنید پیدا کنید. دستور لیست کردن دیکسها(diskpart) تمامی درایوهای متصل شده به سیستم شما را نشان می دهد.شماره درایو مورد نظر را در حافظه خود به یاد بسپارید چون در مرحله بعد به آن نیاز خواهیم داشت.

حال لازم است تا دیسک مورد نظر خود را انتخاب کنیم شما به سادگی می توانید از دستور select disk به همراه شماره دیسک مورد نظر این کار را انجام دهید.

14

اکنون دیسک مورد نظر ما در حالت انتخاب قرار گرفته و ما باید آنرا فرمت کنیم.

131

نـکتــــــه :

Clean یک دستور بسیار بی رحم است که باعث می شود تمامی داده های سیستمی هارد دیسک شما بدون هیچ اخطاری پاک شود.به این ترتیب اگر شما شماره درایو مورد نظر خود را به اشتباه وارد کنید کلیه اطلاعات آن درایو از دست خواهد رفت پس قبل از فرمت ,از درست بودن شماره درایو مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

بعد از همه این کارها، شما لازم است تا ابزار Disk Management را اجرا کنید تا دیسک را مورد ارزشیابی اولیه قرار دهید.

15

در نهایت هم می توانید در رابط کاری Disk Management به ایجاد پارتیشن اقدام کنید.


برچسب‌ها: چگونه یک ورژن قابل حمل (Portable) از ویندوز ۸ ایجاد کنیم؟؟,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:56 | نویسنده : sara

نکته برای ایمن ماندن از خطرات ناشی از سرویس های ابری

 

این روزها سرویس های ابری (یا رایانش ابری) بسیار در بورس هستند و ما کاربران نیز نسبت به قبل گزینه های بیشتری برای انتخاب در دسترس داریم. چه تعدادی از ما روزانه از دراپ باکس، SkyDrive یا Google Drive استفاده می کنند؟ چه تعدادی از کسب و کارهای بزرگ برای تحویل محتوا از CloudFront آمازون استفاده می کنند؟ حتی Google Docs نیز با مجموعه آفیس مبتنی بر Cloud، سرویس شگفت انگیزتری است. اما با وجود خوبی ها و مزایای رایانش ابری، این تکنولوژی دارای مشکلاتی نیز هست.
cloud-storage-840x420

جنبش مربوط به رایانش و سرویس های ابری از همان مشکلی رنج می برد که بقیه گرایش ها از آن در عذاب هستند : «مردم می خواهند به راحتی و بدون که اینکه دقیقا بدانند که چیست، در آن عضو شوند!». دقیقا به یاد دارم که وقتی اولین بار درباره دراپ باکس شنیدم این فکر به ذهنم خطور کرد : «الان امتحانش کن، بعد آن را کشف کن!»، اما بهتر است که شما آن طوری که در ادامه خواهم گفت با این تکنولوژی برخورد کنید، نه طوری من عمل کردم! محافظت از خودتان در برابر مسائل و مشکلات رایانش ابری، شما را از بسیاری از ناراحتی ها و عصبانیت ها در آینده نجات خواهد داد.

نکته اول : سرویس ابری مناسب را انتخاب کنید
cloud-dangers-1

سرویس های ابری بسیار زیادی وجود دارند و تعداد انتخاب شما فقط در چند سال پیش رو افزایش می یابد. این مورد به این معنی است که به خودتان بستگی دارد که قبل از وابسته شدن و انتخاب یک سرویس خاص، درباره تمامی سرویس های دیگر به دقت تحقیق کنید و تمامی موارد را با توجه به نیازهایتان بسنجید. برای مثال اگر به یک سرویس ابری برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارید، بهتر است که سرویس های DropBox، Google Drive، SkyDrive، Amazon CloudDrive و … را امتحان کنید.

با توجه به طبیعت رایانش ابری، انتقال داده ها از بین فضاهای ابری می تواند یک فرایند بسیار وقت گیر و عذاب آور باشد. برای این کار، ابتدا باید تمامی فایل ها را فضای ابری اول دانلود کرده و سپس آن را در فضای ابری دوم آپلود کنید. حتی اگر گزینه ای برای Import کردن فایل ها نیز وجود داشته باشد، بسته به حجم فایل ها و اطلاعات شما، ممکن است زمان بسیار زیادی از شما گرفته شود. به همین خاطر بهتر از که به درستی در این زمینه تحقیق کنید تا مطمئن شوید سرویسی که می خواهید با آن شروع کنید، بهترین گزینه برای نیازهای تان است.

همچنین مراقب سازگاری ها نیز باشید. بعضی از سرویس های ابری رابط کاربری مناسبی با برخی از نرم افزارها ندارند؛ شاید به خاطر اینکه توسعه دهندگان پشتیانی کافی را به سرویس خود اضافه نکرده اند یا بخاطر اینکه خود سرویس وابسته به نرم افزار خاصی است. مطمئن شوید که درباره این نوع محدودیت ها اطلاع دارید؛ وگرنه در آینده مجبور به استفاده از سرویسی خواهید شد که آن را دوست ندارید.

نکته دوم : نسخه های متعدد از اطلاعات را نگهداری کنید

cloud-dangers-2

یکی از بزرگترین خطرات در استفاده از یک سرویس ابری این است که طول عمر آن کاملا خارج از کنترل شماست. این سرویس ها می توانند یک روز باشند و روز بعد عمرشان به پایان برسد! بنابراین شما هرگز نباید فقط از یک سرویس ذخیره سازی ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید.

بله، وقتی صحبت از پشتیبان گیری اطلاعات می شود، ذخیره سازی ابری به عنوان یک موفقیت انقلابی در این زمینه به شمار میرود. من در این مورد تا وقتی که فایل های شما در فضای ابرای فقط به عنوان فایلهای پشتیبان (و نه به عنوان فایلهای اصلی) استفاده می شوند، مخالف نیستم؛ زیرا اگر سرویس ابری از کار بیفتد، اطلاعات و فایل های شما نیز در یک چشم به هم زدن با آن از بین میروند. بنابراین توصیه من این است که همزمان با استفاده از سرویس های ابری، از روش های پشتیبان گیری دیگر نیز برای محافظت از اطلاعات تان استفاده کنید.

دلیل دیگری برای نگه داشتن کپی های مختلف از اطلاعات : فرض کنید سرویس شما به طور موقت قطع شود. چه اتفاقی می افتد اگر شما ۳ ساعت برای کار روی پروژه تان وقت داشته باشید، روی صندلی بنشینید، وارد حساب ابری تان شوید و … ببینید که در دسترس نیست؟ در این حال اگر کپی دیگری از فایل ها نداشته باشید، به صبرانه منتظر این خواهید بود که سرویس روبراه شود و ممکن است کلا باعث از بین رفتن زمان و برنامه هایتان شود. با استفاده از کپی های محلی، از مشکلات ناشی از آپ تایم سرویس های ابری در امان میمانید.

نکته سوم : اطلاعات تان را امن کنید

cloud-dangers-3

رایانش ابری مزایای فراوانی دارد، یکی از بزرگترین برتری های آن این است تمامی کارهای مربوط به مدیریت و محافظت از اطلاعات توسط ارائه دهنده سرویس انجام میشود. این مورد به شما -کاربر- این آرامش خاطر را منتقل میکند که دیگر نگران انجام مسئولیت های مربوط به مدیریت اطلاعات نیستید. البته در این خصوص، خطر مربوط به قربانی شدن در مشکلات امنیتی و حریم خصوصی نیز وجود دارد.

به این دلیل که تمامی اطلاعات شما توسط شخصی دیگر نگاه داشته میشود، سرویس های ابری ذاتا خطرناک هستند!!  ما قبل از این درباره احتمال از دست دادن اطلاعات وقتی ارائه دهنده ابری از کار میفتد بحث کردیم؛ اما هنوز مسئله محرمانه بودن داده ها پابرجاست. چه اتفاقی می افتد اگر ارائه دهنده سرویس ابری هک شود؟ یا اگر اطلاعات آن ها -که در واقع اطلاعات شماست- توسط یک کارمند سرکش به بیرون درز کند؟ یا اگر اطلاعات شما را بر اساس درخواست دولت، به آن ها تحویل دهند؟

به این نتیجه می رسیم که : اگر با اینکه در آینده اطلاعات شما افشا شوند راحت نیستید، فایل هایتان را در فضاهای ابری قرار ندهید. شما نمی توانید از این بابت مطمئن باشید که اطلاعات شما برای همیشه رازهایتان را محفوظ نگاه دارند. رمز نگاری برای فضای ابری ممکن است کارساز باشد؛ ولی در هیچ صورت نمیتواند یک تضمین قطعی باشد.

نتجیه گیری

نکته آخر برای شما : فقط بخاطر اینکه سرویس های ابری وجود دارند، از آنها استفاده نکنید! شما درباره کسی که غذای خود را با یک چکش میخورد چه فکری خواهید کرد؟ به همین ترتیب، رایانش ابری نیز یک ابزار است و تعداد مشخصی از کارها را انجام میدهد. اگر واقعا به این کارها نیاز دارید، پس به دنبال آن بروید! وگرنه بدون که اینکه بدانید برای چه، از یک سرویس ابری استفاده نکنید.

نظر شما چیست؟ شما به چه خطرات دیگری از رایانش ابری فکر میکنید؟ آیا تاکنون در این باره مشکلی برایتان پیش آمده است؟ نظرات و تجربیات تان را با ما به اشتراک بگذارید.


برچسب‌ها: نکته برای ایمن ماندن از خطرات ناشی از سرویس های ابری,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:54 | نویسنده : sara

چگونه مرورگر خود را در حالت مرور محرمانه باز کنیم ؟؟

 

حالت مرور محرمانه در مرورگرها، محرمانگی کامل را برای شما فراهم نمی کند.به طور کلی وظیفه حالت مرور محرمانه (Private Browsing) این است که از ذخیره تاریخچه سایت های مورد بازدید قرار گرفته، جست وجوها، کوکی ها و دیگر داده های شخصی بین جلسات مرور صفحات وب جلوگیری کند.

10_opera_private_browsing_notification

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ اگر شما بخواهید هر زمان که مرورگر خود را باز می کنید مرورگر به طور پیشفرض در حالت مرور محرمانه باز شود جالب است بدانید چنین امکانی برای اکثر مرورگرها تعبیه شده است.

باید اقرار کنیم که اغلب افراد دوست ندارند از حالت مرور محرمانه به طور دائمی استفاده کنند. یکی از معایب پاک کردن داده های شخصی و به دنبال آن کوکی ها این است که شما مجبور هستید برای ورود به وبسایت هایی که قبلا ثبت نام کردید هر بار اطلاعات حساب کاربری خود را مجددا وارد کنید.
۱- مرورگر Google Chrome :

برای فعال کردن حالت مرورر شخصی در مرورگر کروم شما باید یک عبارت دستوری را به میانبر مرورگر در هر جایی که باشد اضافه کنید.

اول از همه شما باید میانبری که گوگل کروم را از طریق آن اجرا می کنید پیدا کنید البته در حالت عادی میانبر آن یا روی دسکتاپ یا منوی Start یا در بین گزینه های نوار وظیفه شماست.به هر حال بعد از پیدا کردن میانبر روی آن راست کلیک کنید.سپس از منوی نمایان شده گزینه Properties را برگزینید.اگر میانبر شما روی نوار وظیفه تحت ویندوز۷ و ۸ قرار دارد شما مجبور هستید روی آیکون گوگل کروم در نوار وظیفه راست کلیک کرده,بعد در منوی نمایان شده دوباره روی Google Chrome راست کلیک و بعد Properties را انتخاب کنید.

16

همانطور که در تصویر زیر می بینید شما باید عبارت دستوری –incognito (که شامل یک کاراکتر فضای خالی,یک خط تیره, و به دنبال آن کلمه incognitoمی باشد) را به انتهای کادر Target اضافه کنید بعد از این کار روی دکمه OK کلیک کنید.

22

نکته :

از این به بعد هر زمان که شما مرورگر خود را از طریق این میبانر که عملیاتی روش انجام شد باز کنید مرورگر کروم در حالت مرور محرمانه باز خواهد شد.اما دقت داشته باشید اگر از طریق میانبری غیر از این کروم را باز کنید در حالت مرور محرمانه باز نخواهد شد.برای این منظور باید برای هر میبانر عملیات بالا را به صورت جداگانه انجام دهید.

۲- مرورگر Mozila Firefox :

مرورگر Firefox این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند حالت مرور محرمانه را از طریق پنجره options مرورگر خود فعال کنند.روی دکمه منوی Firefox کلیک کرده و Options را برگزینید تا کادر مربوطه باز شود.

33

حال روی آیکون Privacy کلیک کرده و کادر Firefox will را روی Never remember history قرار دهید.با این کار عملا Firefox را در حالت مرور شخصی یا محرمانه قرار داده اید.تنها تفاوت این است که هیچ نمادی یا نشانه ای مبنی بر محرمانه بودن آن وجود ندارد.

43

۳- مرورگر Internet Explorer :

مانند مرورگر کروم شما در Internet Explorer نیز برای بهره مندی از حالت مرورر شخصی دائمی لازم است دستوری را به میانبر آن اضافه کنید.

اول از همه شما باید میانبری که Internet Explorer را از طریق آن اجرا می کنید پیدا کنید البته در حالت عادی میانبر آن یا روی دسکتاپ یا منوی Start یا در بین گزینه های نوار وظیفه شماست. به هر حال بعد از پیدا کردن میانبر روی آن راست کلیک کنید.سپس از منوی نمایان شده گزینه Properties را برگزینید.اگر میانبر شما روی نوار وظیفه تحت ویندوز۷ و ۸ قرار دارد شما مجبور هستید روی آیکون Internet Explorer در نوار وظیفه راست کلیک کرده,بعد در منوی نمایان شده دوباره روی Internet Explorer راست کلیک و بعد Properties را انتخاب کنید.

53

بعد مطابق تصویر زیر عبارت دستوری –private (که شامل یک فضای خالی,یک خط تیره,و به دنبال آن کلمه private می باشد) را به انتهای کادر Target اضافه کنید در نهایت هم روی OK کلیک کنید تا تغییرات ثبت شوند.

62

نکته :

از این به بعد هر زمان که شما مرورگر خود را از طریق این میبانر که عملیاتی روش انجام شد باز کنید Internet Explorer در حالت مرور محرمانه باز خواهد شد.اما دقت داشته باشید اگر از طریق میانبری غیر از این Internet Explorer را باز کنید در حالت مرور محرمانه باز نخواهد شد.برای این منظور باید برای هر میبانر عملیات بالا را به صورت جداگانه انجام دهید.

۴- مرورگر Opera :

مانند Internet Explorer , برای فعال بودن پیشفرض مرور محرمانه اپرا,نیز باید تغییراتی در میانبر اجرایی آن ایجاد کنیم.

اول از همه شما باید میانبری که Opera را از طریق آن اجرا می کنید پیدا کنید البته در حالت عادی میانبر آن یا روی دسکتاپ یا منوی Start یا در بین گزینه های نوار وظیفه شماست.به هر حال بعد از پیدا کردن میانبر روی آن راست کلیک کنید.سپس از منوی نمایان شده گزینه Properties را برگزینید.اگر میانبر شما روی نوار وظیفه تحت ویندوز۷ و ۸ قرار دارد شما مجبور هستید روی آیکون Opera در نوار وظیفه راست کلیک کرده,بعد در منوی نمایان شده دوباره روی Opera راست کلیک و بعد Properties را انتخاب کنید.

71

بعد مطابق تصویر زیر عبارت دستوری -newprivatetab (که شامل یک فضای خالی,یک خط تیره,و به دنبال آن کلمه newprivatetab می باشد) را به انتهای کادر Target اضافه کنید در نهایت هم روی OK کلیک کنید تا تغییرات ثبت شوند.

83

از این به بعد هر زمان مرورگر اپرا را از طریق این میانبر اجرا کنید یک زبانه برای مرور شخصی شما باز خواهد شد.دقت داشته باشید که این تغییر فقط یک زبانه را در حالت مرور محرمانه باز می کند بنابراین اگر زبانه ای دیگر را باز کنید در حالت مرور محرمانه باز نخواهد شد.

نتیجه گیری :

به یاد داشته باشید اگر شما حالت مرور محرمانه برای مرورگر خود را فعال کنید آن مرورگر دیگر قادر به ذخیره حساب های کاربری شما برای سایت های مختلف، تنظیمات وب سایتها و هر نوع داده دیگری نیست.اگر شما دوست داشتید تغییرات انجام شده را به حالت اول برگردانید کافی است عبارت دستوری که برای میانبر هر مرورگر اضافه کردیم را حذف کنید

در مورد Firefox نیز شما باید گزینه روبروی عبارت Firefox will را به Remember history تغییر دهید.


برچسب‌ها: چگونه مرورگر خود را در حالت مرور محرمانه باز کنیم ؟؟,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:52 | نویسنده : sara

چگونه از هک آنلاین اکانت هایمان در امان باشیم ؟

 

گاها از افراد مختلف راجع به هک حساب های کاربری آنلاین شان شنیده ایم، اما واقعا چطور اتفاق می افتند؟ حقیقت این است که این عمل در واقع بسیار آسان رخ می دهد – آن ها از جادوی سیاه استفاده نمی کنند!

silly-hacker-stock-photo

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ دانایی یک قدرت است. درک چگونگی به خطر افتادن می تواند به شما کمک کند تا حساب های کاربریتان را امنیت ببخشید و از هک شدن گذرواژه هایتان در مرحله اول جلوگیری کنید.

استفاده مجدد از گذرواژه ها، مخصوصا آن هایی که لو رفته اند

افراد بسیاری – شاید اکثر افراد – از یک پسورد برای چند اکانت دیگر استفاده می کنند. بعضی افراد در عین ناباوری از یک نام کاربری و “پسورد” برای تمامی حساب هایشان استفاده می کنند که به شدت نا امن است. وب سایت های زیادی = حتی بزرگ و قدرتمند و شناس مانند لینکداین و ایهارمونی – در طول چند سال اخیر بسیاری از دیتابیس های شان را از دست داده اند. پایگاه های داده با نام کاربری و گذرواژه های اختصاصی و لو رفته افراد به راحتی به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند و شاید حتی با نوشتن یک اسمارت اپ بتوان از تمامی آن ها برای امتحان در سایت های بزرگ من جمله بازی استفاده کرد. خود این باز استفاده از رمز کار اشتباهی است، مخصوصا هنگامی که به رایانامه یا همان ایمیل روی می آوریم این عمل شدت می گیرد. اگر هکر به ایمیل شما نفوذ کند می تواند کل داده های ورودی شما را تغییر دهد که شامل سوالات امنیتی، رمز ورودی در وهله اول و ایمیل جایگزین (Alternative Mail) شده و دسترسی شما را برای همیشه به ایمیل قطع می کند.

در واقع هر چقدر هم که شما امنیت داشته باشید و از خود در مقابل همه تهاجم های ممکن دفاع کنید اگر نفوذی به یکی از شرکت هایی که در آن حساب دارید رخ دهد، بقیه حساب های تان به خطر می افتند. بهترین راه داشتن یک مدیر گذرواژه با پسورد اختصاصی برای هر حساب تان است.

Keyloggers ها

کی لاگرها نرم افزار های ابزاری مخربی هستند که می توانند در پس زمینه اجرا شوند و هر رمز و عبارتی که با کیبورد نوشته می شود را کپی کند. همچنین آن ها امکان دریافت و ارسال کوچکترین اطلاعاتی شامل ریز شماره های کارت اعتباری، گذرواژه های بانکی آنلاین و دیگر حساب های اعتباری را خواهند داشت. این ابزار های مخرب (Malware) می توانند با سوء استفاده وارد شوند – برای مثال اگر از یک ورژن قدیمی جاوا استفاده می کند (همانطور که افراد بسیاری در سراسر دنیا در حال استفاده هستند)، شما می توانید به راحتی از طریق یک جاوا اپلت از یک صفحه وب به دام بیافتید. اما این تنها راه نیست، آن ها می توانند با هویت جعلی و مبدل از طریق نرم افزار های دیگر از راه برسند. برای مثال یک ابزار ترد پارتی را برای اجرای یک بازی آنلاین دانلود می کنید و آن نرم افزار می تواند مخرب بوده و در ابتدای راه همان گذرواژه بازی تان را برای شخص هک کننده ارسال کند.

در چنین مواقعی، برای پیشگیری بهتر است از یک آنتی ویروس معقول و قدرتمند استفاده کنید، نسخه های نرم افزاری برنامه هایتان را مرتبا به روز نمائید و از بارگزاری هر گونه نرم افزار ناشناس و نامعتبر خودداری نمائید.

key-logger

مهندسی اجتماعی متجاوزین همچنین از حفه های مهندسی اجتماعی برای دسترسی به اکانت های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. فیشینگ (جعل و مشابه سازی طبیعی در عرصه نت) یک حقیقت شناخته شده است که به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرد. اساسا بیس کار جعل هویت و درخواست نام کاربری/رمز عبور از طرف شخصی دیگر و شاید معتبر شماست که در اکثر مواقع کاربران در همان اول بدون آن که راجع به درخواست شخص سائل بپرسند اطلاعاتشان را در اختیار سوء استفاده کننده قرار می دهند؛

۱- رایانامه ای دریافت می کنید که به ظاهر از طرف بانک مورد علاقه شماست و از شما خواسته ای دارد یا می خواهد جایزه ای بزرگ بدهد (در اکثر موارد مورد دوم)؛ پس شما را به ورود به حساب کاربریتان در بانک اصلی ترغیب می کند ولی در واقع با ورود به لینک موجود در ایمیل به اسکریپتی مشابه و شاید ۱۰۰% شبیه به آن چه همیشه دیده بودید برده می شوید.

۲- رایانامه ای از طرف فیسبوک یا رسانه های اجتماعی دیگری دریافت می کنید که به نظر از طرف سایت رسمی فیسبوک است و پس از ارجاع می خواهد برای حصول اطمینان رمزتان را مجدد وارد کنید.

۳- از یک سایت بازدید می کنید که به شما اطمینان می دهد تا بتوانید ابزار و نرم افزار های با ارزش را به صورت رایگان دریافت کنید، مانند امکانات در بازی های آنلاین، یا مثلا فری گولد در ورد آف وار کرفت و از شما می خواهد تنها برای دریافت به حساب کاربری خود وارد شوید.

همواره راجع به کسی که پسورد به آن داده می شود مراقب باشید ، برای رفتن به سایت های مهم و پر اثر مثل بانک بر روی لینک های موجود در ایمیل کلیک نکنید و هیچ گاه گذرواژه تان را در اختیار کسی که با شما ارتباط برقرار و آن را درخواست می کند قرار ندهید . اطلاعات (اعتباری) خود را درون سایت های غیرقابل اعتماد و ناشناس وارد نکنید، مخصوصا آن هایی که اصلا نااطمینان نیستند!

phishing-email

پاسخ به سوالات امنیتی

گذرواژه ها به راحتی با پاسخ دادن به سوالات امنیتی قابل تغییر یافتن هستند. سوالات امنیتی به صورت عمومی و قابل توجهی نا امن هستند – مثلا سوالاتی از قبیل “کجا متولد شده اید؟”، “به کدام دبیرستان رفته اید؟”، “نام خدمتکار مادرتان چیست؟”.

این سوال ها به آسانی با استفاده از اطلاعات عمومی که در سایت های اشتراک گزاری یافت می شوند قابل پاسخگویی هستند و هکر ها با استفاده از این دانسته ها به راحتی موانع امنیتی را از بین برده و رمز عبور را عوض می کنند.

به صورت ایده آل، شما باید به سوالات امنیتی پاسخ دهید که جوابدهی به آن ها برای اشخاص دیگر آسان نباشد و به نحوی به عقل هیچکس نرسد. وب سایت ها نیز باید از دسترسی افراد به حساب های کاربری فقط مبنی بر این که پاسخ سوالات امنیتی را می دانند جلوگیری کنند و موانع سخت تری را بر روی هکر باز بگذارند؛ یعنی چیزی که دقیقا نیست!

بازنشانی (ریست) گذرواژه و اکانت میل

اگر یک هکر، هر کدام از موارد بالا را برای دستیابی به اکانت میل شما اعمال کند، شما در مشکل بزرگتری هستید. حساب کاربری میل شما دقیقا همانقدری کاربرد خواهد داشت که شما داشتید؛ اگر دسترسی به یکی از ایمیل های شاخه و حلقه ای شما را پیدا کند، مسلما بقیه میل ها و دیگر امکانات چون سایت های ثبت شده و … را نیز در دسترس خواهد داشت. برای رفع این مشکل، شما باید اکانت ایمیل خود را تا جایی که امکان دارد تقویت امنیتی کنید. نکته استفاده از یک پسورد منحصر به فرد برای حفاظت گزینه خوبی است.

passwordbreach

کدام پسورد؟ هک شدن؟ نه!

بیشتر افراد فکر می کنند هکر ها برای این که به ایمیل وارد شوند، تک تک رمز های مورد نظرشان را امتحان می کند؛ اما در واقع این چنین نیست، چرا که این عمل موجب کاهش سرعت در عمل می شود.  اگر هکری بتواند با پسورد های حدسی وارد شود نشان بر ضعف بی نهایت پسورد دارد؛ مثل نام حیوان خانگی  یا … .

همچنین هکر ها می توانند کار خود را با ورود به اطلاعات لوکال و داخلی شما هموار سازند یا این که به سرور دراپ باکس شما وارد شوند و فایل هایی خاص را دانلود / آپلود کنند یا این که فایل رمز های کد شده شما در سرور را دیکود سازند و به راحتی وارد میل شوند. البته هنوز هم افرادی هستند که با وجود این که می دانند اکانت و پسوردشان مورد سوء استفاده قرار گرفته باز هم از آن ها استفاده می کنند که در واقع اینان خود مقصر هستند. اگر شما پیش بینی های امنیتی پیشنهادی را تکمیل کنید، کار هک آسان نخواهد بود.

همچنین استفاده از تصادیق دو فاکتوری (Two-factor authentication) نیز می توانند به خودی خود موثر واقع شوند و هکر برای ورود به حساب کاربری شما، چیزی بیش از تنها یک رمز عبور نیاز خواهد داشت…


برچسب‌ها: چگونه از هک آنلاین اکانت هایمان در امان باشیم ؟,

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:52 | نویسنده : sara

نکات ایمنی ایمیل برای جلوگیری از کلاهبرداری و اسپم

 

ایمیل یکی از ابزار ضروری امروزی در برقراری ارتباط و فعالیت های اینترنتی است، به همین دلیل بسیار مورد توجه کلاهبرداران، مجرمان اینترنتی و شرکت های تبلیغاتی است. به منظور حفاظت خود در برابر فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی ضروری است که مدیریت امن ایمیل ها را یاد بگیریم.

در این مقاله شما با مدیریت پیوست های ایمیل و نکاتی برای مبارزه با اسپم ها آشنا خواهید شد. علاوه بر این خواهید آموخت که چگونه از حملات فیشینگ جلوگیری کرده و آنها را شناسایی کنید.

intro_lesson3

اسپم

اسپم یا هرزنامه به ایمیل هایی اطلاق می گردد که ناخواسته و معمولا تبلیغاتی هستند. امروزه قسمت اعظم ایمیل ها را اسپم ها تشکیل می دهند. این امر به دلیل آن است که ارسال هزاران اسپم در یک زمان کار ساده و بدون هزینه ای است، همچنین می توان بطور ناشناس این کار را انجام داد و در بسیاری از موارد از قوانین محدود کننده فرار کرد. کلاهبرداری از راه فیشینگ و برنامه های مخرب معمولا از طریق جاسازی در هرزنامه ها انجام می شود. بنابراین بسیار مهم است که قادر به مدیریت موثر هرزنامه ها در میل باکس خود باشیم.

نکاتی برای مقابله با هرزنامه (اسپم) :

  • از مسدود کننده هرزنامه (اسپم بلاکر) استفاده کنید - اسپم بلاکرها در مسدود کردن اسپم ها به خوبی عمل می کنند و تا حدود بسیار زیادی از تعداد هرزنامه ها خواهند کاست. بسیاری از سرویس های ارائه دهنده ایمیل مانند یاهو و جیمیل از برنامه های اسپم بلاکر بسیار قدرتمندی استفاده می کنند که آنها را بطور رایگان در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید از برنامه های جداگانه مانند Mail Washer بر روی اوتلوک یا هر برنامه ایمیل دیگر استفاده کنید. متاسفانه با وجود اسپم بلاکرهای قدرتمند باز هم برخی اسپم ها با استفاده از ترفند های مختلف خود را به اینباکس ما می رسانند.
  • به اسپم ها جواب ندهید - ممکن است وسوسه شوید تا به اسپمی جواب دهید و یا بر روی لینک های آن کلیک کنید و یا حتی برای خلاص شدن از شر آن ها بر روی لینک های لغو اشتراک درون اسپم ها کلیک کنید. کلیک بر روی لینک لغو اشتراک در ایمیل های معتبر معمولا جواب می دهد اما اسپمر ها از این راه ایمیل های فعال را شناسایی می کنند و با چندین برابر توان روی شما متمرکز خواهند شد. در واقع شما با جواب دادن به اسپم ها و یا کلیک بر روی لینک های آنها خود را فعال نشان داده و باعث ارسال چندین برابر اسپم به خود خواهید شد.
  • نمایش تصاویر در ایمیل ها را خاموش کنید - برخی ایمیل ها حاوی تصاویری هستند که اسپمرها می توانند از طریق آن به شناسایی ایمیل های فعال بپردازند. زمانی که شما ایملتان را باز کنید و تصاویر لود شود، اسپمر متوجه زنده بودن ایمیل شما خواهد شد و مورد قبل تکرار خواهد شد!
  • پنجره پیش نمایش ایمیل ها را خاموش کنید - برخی از سرویس های ایمیل پنجره پیش نمایشی برای مرور اولیه ایمیل های دریافتی ارائه می دهند. پیشنهاد می کنیم این امکان را خاموش کنید، زیرا با لود قسمتی از ایمیل نیز اسپمرها می توانند به شناسایی ایمیل های فعال بپردازند.
  • به طور منظم به کنترل پوشه هرزنامه ها بپردازید - برخی اوقات اسپم بلاکر ها ایمیل های معتبر را نیز به اشتباه به پوشه هرزنامه ها ارسال می کنند. یه همین خاطر همیشه و در فواصل زمانی کوتاه به کنترل پوشه هرزنامه ها بپردازید تا ایمیل مهمی را به اشتباه از دست ندهید.

کلاهبرداری از طریق ایمیل

بسیاری از اسپم ها تبلیغاتی نبوده و در تلاش فروش چیزی به شما نیستند – آنها در تلاش برای دزدی اطلاعات، یا پول شما هستند. کلاهبرداری های ایمیلی فرم های مختلفی دارند. اما به طور کلی امیدها و وعده هایی به شما داده می شود که بیش از حد خوب و عالی به نظر می رسند و یا شما را از اتفاقی می ترسانند که در مقابل شما قرار دارد و برای مقابله مجبور به استفاده از وعده های آنها هستید! در کلاهبرداری های معمول شما با وعده های مختلفی مانند پیشنهادات کار در منزل، برنامه های کاهش وزن، برنامه های بخشودگی مالیاتی و برنامه های اینچنینی مواجه خواهید بود.

فیشینگ

فیشینگ نوعی از کلاهبرداری آنلاین است که فرمی از یک سایت معتبر مانند سایت بانکی شما را ساخته و درصدد ایجاد اعتماد برای گرفتن اطلاعات شماست. خرابکاران از این اطلاعات می توانند برای خالی کردن حساب شما یا دزدی هویست استفاده نمایند. ایمیل های فیشینگ معمولا با ایجاد ترس و فوریت انجام امری شما را برای اقدام به عملی آماده می کنند. برای مثال به شما اطلاع داده می شود که ورود مشکوکی به اکانت بانکی شما صورت گرفته و از شما خواسته می شود تا با کلیک بر روی لینک اقدام به تغییر رمز کنید. که لینک ارسال شده لینکی جعلی بوده و شما را به سایتی تقلبی وارد می سازد.

در زیر یک ایمیل فیشینگ آورده شده است که برخی از قسمت های آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

mock_fraud_letter_3_resized2-600x445

آدرس های ایمیل فریبنده - کلاهبرداران می کوشند تا سایت ها و آدرس هایی ایجاد کننده که بیشترین شباهت را با آدرس سایت اصلی داشته باشد تا بتوانند به راحتی کاربران را فریب دهند. به دقت به آدرس ایمیل فرستنده نگاه کنید. آدرس در واقع با یک N اضافه در americaN ساخته شده است. بجز این مورد باید یاد آور شویم که خرابکاران می توانند هر ایمیلی را در این فیلد وارد نمایند، حتی آدرس های کاملا معتبر را؛ پس مراقب باشید در دام این نوع کلاهبرداری قرار نگیرید. قرار گرفتن نام و آدرس معتبر ایمیل در بخش فرستننده به معنای معتبر بودن ایمیل نیست.

موضوعات نگران کننده - ایمیل های جعلی معمولا دارای موضوعاتی هستند که نامه را بسیار مهم و حاوی هشدارهای امنیتی نشان دهد، و چه کسی می تواند درمورد هشدارهای حساب بانکی اش بی تفاوت باشد !؟ در زیر چند مثال از موضوعاتی که کلاهبرداران بسیاری از آنها استفاده کرده اند آورده ایم. توجه داشته باشید که جاعلان و کلاهبرداران هر روز از ترفندهای مختلفی استفاده می کنند و ممکن است موضوعات استفاده شده آنها کاملا با این موارد تفاوت داشته باشد:

  • شما یک پیغام مهم دارید.
  • تنظیمات مهم بانکداری الکترونیک تغییر یافته است
  • برنامه جدید حفظ حریم خصوصی (آگوست ۲۰۱۳)
  • ورود غیرمجاز به اکانت شما
  • به روز رسانی امنیتی حساب بانکی شما
  • تایید ایمیل مورد نیاز است

جعل لوگو - اگر ایمیل جعلی بالا معتبر به نظر می رسد بخاطر جعل لوگوی بانک مرکزی آمریکاست، در حالی که این تصویر تنها یک کپی از لوگوی این بانک است که تاثیر زیادی در فریب کاربران دارد. بخاطر داشته باشید استفاده از هر لوگویی در ایمیل ها به راحتی قابل انجام است.

لینک های جعلی و گمراه کننده - در هنگام استفاده از لینک ها همیشه دقت داشته باشید و لینک اصلی سایت ها را خودتان وارد کنید. در تصویر ایمیل جعلی می بینید که آدرس بانک آمریکا بصورت لینک درآمده است اما با کلیک بر روی این لینک شما به صفحه ای همانند صفحه بانک آمریکا هدایت خواهید شد با این تفاوت که این سایت یک صفحه تقلبی است. هکرها این کار را از طریق ساخت صفحات همانند سایت اصلی و بالا آوردن آنها در یک آدرس که شباهت زیادی به آدرس اصلی دارد انجام می دهند و به راحتی با فریب شما از طریق این لینک ها در ایمیلتان شما را فریب داده و شما با دست های خودتان اطلاعات محرمانه بانکی تان را دودستی به آنها تقدیم می کنید! همیشه مراقب باشید، کلیک بر روی http://yahoo.com به معنی باز شدن سایت یاهو نیست! خودتان امتحان کنید.  و همیشه همیشه همیشه یادتان باشد آدرس سایت های مهم را خودتان وارد کنید و درصورتی که نمی توانید بنا به هر دلیلی این کار را انجام دهید حتما آدرس سایت را حروف به حروف کنترل کرده و موارد امنیتی را به یاد داشته باشید.

ترساندن و اورژانسی نشان دادن قضایا - در پاراگراف دوم ایمیل می بینید که شما را از عواقب بی توجهی به مسائل می ترسانند. این شگرد جالبی برای مجبور کردن شما به کاری که آنها خواسته اند است. قبل از هرکاری مستقیما به بانک مورد نظرتان مراجعه و یا تماس بگیرید و در مورد ایمیل ارسالی از آنها سوال بپرسید تا دچار دردسر نگردید.

دیگر نکات و منابع :

به لینک ها اعتباری نیست! آنها را دنبال نکنید – برای ایمیل ها بسیار ساده است تا لوگوی یک شرکت معتبر را درون ایمیل گذاشته و خود را به جای آنها جا بزند و لینکی هم به سایتی شبیه به آنها بدهد اما همیشه یادتان باشد که لینک ها را یا خودتان تایپ کنید و یا از بوکمارک های خودتان برای ورود به سایت مورد نظر استفاده کنید. هیچگاه به لینک های درون ایمیل اطمینان نکنید.

حتما کلاهبرداری ها و اسپم ها را گزارش دهید - بسیاری از سرویس های ایمیل دکمه ای با نام This is Spam یا علامت گذاری به عنوان هرزنامه دارند، که بتوانید اسپم هایی که از دست آنها فرار کرده اند را گزارش دهید. همچنین امکانی برای گزارش Scam ها یا کلاهبرداری ها وجود دارد که می توانید از آن طریق به معرفی کلاهبرداری های ایمیلی بپردازید. در کشورهای توسعه یافته دولت نیز در این امر به کمک کاربران آمده و کاربران می توانند موارد مختلف را به آنها گزارش دهند اما متاسفانه در ایران چنین چیزی وجود ندارد.

اطلاعات بیشتری بیاموزید - آموزش بهترین روش برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار است. هر روز اخبار و اطلاعات مختلفی درباره امنیت  داده ها در مجلات مختلف مانند گویا آی تی بخوانید. خود را محدود به یک منبع نکرده و اطلاعات خود را از منابع معتبر و مختلف کسب کنید.

برخورد با پیوست های ایمیل

پیوست های ایمیل یا اتچمنت ها، در موارد بسیاری می توانند خطرناک باشند. چرا؟ چون آنها می توانند حاوی ویروس ها و بدافزارهای مختلفی باشند. زمانی که شما بدافزاری را دانلود و باز کنید، این بدافزار می تواند بطور خودکار و بدون نیاز به دخالت شما در سیستم شما نصب و اقدام به خرابکاری کند. شما حتی شک هم نخواهید کرد که سیستم در دست بدافزارهاست! بدافزارها می توانند به فایل های شما آسیب برسانند، رمزهای عبور شما را بدزدند و حتی از شما جاسوسی کنند پس بسیار باید مراقب باشید مخصوصا در مواجهه با پیوست های ایمیل هایی که به دستتان رسیده است.

نکاتی برای برخورد امن تر با پیوست ها

  • پیوست هایی که آشنا نبوده و شما منتظر آنها نبودید را باز نکنید - حتی اگر ایمیلی از طرف یکی از دوستان شما ارسال شده باشد ممکن است این ایمیل بصورت خودکار و از طریق ویروس ها ارسال شده باشد. اگر فایلی از طریق دوستی برای شما ارسال شد حتما از طریق تلفن و یا ایمیل صحت داده های ارسالی را از وی جویا شوید.
  • نرم افزار های امنیتی و آنتی ویروستان را همیشه بروزرسانی کنید - ویروس ها می توانند به سرعت گسترش پیدا کنند و اگر آنتی ویروس شما بروزرسانی نشده باشد نمی تواند در مقابل ویروس های جدید به مقابله برخیزد.
  • فایر وال یا دیواره آتش خود را روشن کنید - دیواره های آتش از دسترسی افراد تبهکار و بدافزار ها به کامپیوتر شما از طریق اینترنت ممانعت به عمل خواهند آورد.
  • فایل های پیوست شده را قبل از دانلود اسکن کنید - بسیاری از سرویس های معتبر ایمیل امکان اسکن فایل های اتچ شده به ایمیل را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند، فایل ها را همیشه قبل از دانلود اسکن کرده و پس از آن نیز با آنتی ویروس آپدیت شده خودتان کنترل کنید.

برچسب‌ها: نکات ایمنی ایمیل برای جلوگیری از کلاهبرداری و اسپم,

صفحه قبل 1 ... 53 54 55 56 57 ... 67 صفحه بعد