تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:49 | نویسنده : sara

از ADSL تا ++ADSL2 ؛ تفاوت ها و شباهت ها

 

عبارت ADSL مخفف Assymetric Digital Subscriber Line به معنای خط اشتراک دیجیتال نامتقارن بوده که نوعی از تکنولوژی DSL می باشد. در این تکنولوژی ارتباطی امکان انتقال داده از طریق خطوط تلفن مسی می باشد. این انتقال داده ها با فرکانسی انجام می شود که برای انتقال صوت از آنها استفاده نمی شود. در نتیجه می توان همزمان از تلفن و اینترنت استفاده کرد.

adsl_logo


به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ تکنولوژی ADSL برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ به کار گرفته شد. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی انواع جدیدی از ADSL با عنوان ADSL2 و +ADSL2 و ++ADSL2 ابداع شده است. سوالی که برای کاربران باهوش و کنجکاو پیش می آید این است که این نام ها چه تفاوتی با هم دارند؟

در حالت کلی تکنولوژی مورد استفاده در همه اینها برای اتصال به اینترنت یکسان بوده و تفاوتی نمی کند. بزرگترین تفاوت بین انواع مختلف این تکنولوژی، تفاوت در حداکثر سرعت اینترنتی است که شما می توانید داشته باشید. در ADSL حداکثر سرعت دانلود ۸Mbps و در ADSL2 حداکثر سرعت دانلود ۱۲Mbps می تواند باشد. این میزان در +ADSL2 به ترتیب ۲۰Mbps می باشد. همینطور سرعت برقرای لینک در ADSL حدود ۳۰ ثانیه و در +ADSL2 حدود ۱۰ ثانیه می باشد.

به طور مثال برای دانلود ۸۵۰MB با استفاده از این تکنولوژی های مختلف و نیز با داشتن حداکثر سرعت مدت زمان دانلود به صورت زیر است:

با +ADSL2 حدود ۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه
با ADSL1 حدود ۱۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه
با ADSL حدود ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه
با Dial-up حدود ۳۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

مزیت دیگر ADSL2 بر ADSL مسافتی است که می توانند با سیم مسی تحت پوشش قرار دهند. هرچه مسافت تحت پوشش بیشتر باشد، نرخ انتقال در یک فاصله معین بیشتر خواهد بود.

همانند سایر تکنولوژی های به روز شده، از کلیه وسایل سازگار با ADSL2 می توان برای ADSL نیز استفاده کرد. با این حال همه این تفاوتها به این بستگی دارد که ISP شما از کدام تکنولوژی استفاده می کند. حتی اگر ++ADSL2 هم داشته باشید و ISP شما از تکنولوژِی ADSL استفاده کند، سرعت شما تفاوتی نخواهد کرد.

علاوه بر ADSL2، تکنولوژی +ADSL هم نسخه دیگری از به روز رسانی ADSL است. در این به روز رسانیِ، سرعت های بالاتری نسبت به ADSL و ADSL2 می تواند پشتیبانی شود. +ADSL2 نیز شاخه ای از این نسخه به روزرسانی است.

در جدول زیر می توانید تفاوت های انواع مختلف تکنولوژی ADSL شامل استاندارد مورد استفاده، نام رایج، سرعت دانلود، سرعت آپلود و سال آغاز به کار را مشاهده کنید.
Untitled


برچسب‌ها: از ADSL تا ++ADSL2 ؛ تفاوت ها و شباهت ها,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:37 | نویسنده : sara

نکته ضروری برای استفاده از بانکداری الکترونیک

 

 

در چند سال اخیر آن قدر از رسانه های مختلف در باب فواید بانکداری الکترونیک دیده و شنیده اید که نیازی به تکرار مکررات و واضحات نیست. اما طبیعتاً هر دست-ساخته بشری در کنار مزایا،مضررات و همراه با ساده کردن ها، خطراتی هم در پی دارد. فناوری های نوین هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

xonline-banking-negahbaan-20131003.jpg.pagespeed.ic.Ku4EThteTT

 

بانکداری الکترونیک نیز با مخاطراتی همراه است، کما اینکه بانکداری سنتی هم خطراتی داشت و دارد. حتماً زیاد شنیده اید که پول افراد را پس از خروج از بانک زده اند یا کارت بانک کسی را دزدیده و از آن سوء استفاده کرده اند. پس مسئله بود و نبود خطر نیست؛ آنچه مهم است نحوه مواجهه با آن و آموزش استفاده صحیح از یک فناوری است. در این نوشتار قصد داریم به ۸ نکته ابتدایی برای به حداقل رساندن مخاطرات پیش رو در بانکداری الکترونیک بپردازیم. ادامه مطلب را میهمان ما باشید.

۱- حسابی با دو مرحله تایید انتخاب کنید

تلاش اول تان این باشد که بانکی را برای حساب باز کردن انتخاب کنید که در زمینه بانکداری الکترونیک پیشرو باشد، سامانه اینترنتی مجهز و امنی داشته و حتماُ از «تایید دو مرحله ای» برای ورود به سامانه خود برخوردار باشد.

مدتی است که بسیاری از بانک ها، اما نه همه شان، یک دستگاه کوچک (نمونه آن را در تصویر می بینید) به مشتریان خود می دهند که برای ورود به حساب اینترنتی هر بار یک رمز منحصر به فرد تولید می کند. این رمز فقط برای مدت کوتاهی معتبر است و در کنار اطلاعات حساب آنلاین خود برای ورود به سامانه، به آن هم نیاز دارید.

۲- یک رمز عبور قوی انتخاب کنید

اگر بانک تان دستگاه تولید رمز ارائه نمی کند و به جای آن هر مشتری رمز خودش را می تواند داشته باشد حتماً مطمئن شوید که رمز انتخابی شما به اندازه کافی قوی است . بهترین راه برای دست یابی به این هدف، این است که یک رمز طولانی با حروف لاتین بزرگ و کوچک، اعداد و علائم خاص (مثل @ و $) درست کنید.
همیشه از استفاده از واژه ها و عبارات پر کاربرد احتراز کنید و هرگز رمزی شامل اسم خود، سال تولد یا هر چیز شبیه به اینها نسازید. اگر بانک تان اجازه می دهد، هر دو الیٔ سه ماه، رمز ورود را عوض کنید.
اگر حساب بانکی شما این امکان را دارد که در صورت فراموش کردنِ رمز تعیین شده، با پاسخ به چند سوال پیش فرض، وارد حساب آنلاین خود شوید یادتان باشد قرار نیست این سوال ها راستی آزمایی برای شما باشند و پاسخ های حقیقی دریافت کنند.
یعنی مجبور نیستید به سوالِ اسم عموی مورد علاقه تان چیست، پاسخ دهید «عمو مهدی». چیز دیگری انتخاب کنید و با آن به مثابه یک رمز عبور برخورد کنید. اگر فکر می کنید آن قدر حافظه خوبی ندارید که همه این رمزها را به خاطر بسپارید از نرم افزارهای مدیریت گذر واژه استفاده کنید.

۳- مسائل امنیتی را در مورد رایانه تان رعایت کنید و همیشه به روز نگه ش دارید

این روزها فارغ از اینکه از رایانه خود برای چه کاری استفاده می کنید، داشتن یک نرم افزار امنیتی قدرتمند، ضروری است.
حداقل کار این است که مطمئن شوید باروی (Firewall) سیستم عامل تان فعال است و یک ضد ویروس به روز شده روی آن نصب دارید. این دو تا حدی شما را در برابر جاسوس افزارها، کی لاگرها و انواع دیگر بدافزار که می توانند اطلاعات حساب بانکی شما را بدزدند، محافظت می کنند.
در ضمن خیلی مهم است که سیستم عامل، مرورگر و نرم افزارهای دیگر خود را همیشه به روز نگه دارید تا مطمئن شوید حفره امنیتی در آنها وجود ندارد.

۴- از کلیک کردن روی لینک هایی که به صورت ایمیل برای تان ارسال شده خودداری کنید

هیچ موسسه مالی امکان ندارد که به شما ایمیلی ارسال کند و ازتان مشخصات ورود به حساب بانکی را طلب نماید.
اگر ایمیلی (یا پیامک یا تماس تلفنی) دریافت کردید که در ظاهر از بانک تان ارسال شده بود و چنین مشخصاتی را می خواست حتماً به آن شک کنید که ممکن است یک حقه فیشینگ باشد و قصد به دست آوردن مشخصات حساب شما را دارد.

همچنین از لینک هایی که در ایمیل برای تان ارسال شده و به نظر می رسد از سوی بانک تان هم باشند به شدت بر حذر باشید؛ این حقه ای است که توسط خلاف کاران به کار گرفته می شود تا شما را به وبگاهی درست شبیه بانک تان هدایت کند؛ وقتی به خیال خود وارد حساب بانکی تان شدید در واقع مشخصات ورود به آن را در اختیار دزدها قرار داده اید تا به سادگی حساب تان را خالی کنند.
همیشه برای ورود به وبگاه بانک، نشانی آن را مستقیماً در نوار نشانی مرورگر وارد کنید.
علاوه بر این، مراقب تماس های تلفنی ناخواسته ای که ادعا می کنند از طرف بانک تان هستند باشید. هیچ وقت، هیچ وقت، هیچ بانکی با شما تماس نمی گیرد تا مثلاً رمز حساب بانکی آنلاین تان را بپرسد! حتی اگر احساس کردید مورد خواست تماس گیرنده (چیزی غیر از مسائل شخصی حساب تان) ممکن است درست هم باشد، تلفن را قطع کنید و خودتان با شعبه ای که در آن حساب دارید تماس گرفته و در صورت نیاز به سوالات آنها پاسخ دهید.

۵- از یک مکان امن وارد حساب تان شوید

همواره از رایانه و شبکه ای به سامانه بانک تان وصل شوید که از امنیت آن مطمئن هستید.
اما اگر به هر دلیلی ناچارید از جای ناامن و ناشناسی مثل کافی نت وارد حساب آنلاین تان شوید کار درست این است که یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) بسازید و بین رایانه مطمئن خود در منزل با رایانه کافی نت یک ارتباط رمز گذاری شده ایجاد کنید و از آنجا به حساب تان متصل شوید. اگر چنین امکانی ندارید بهتر است از خیرش بگذرید.
حواس تان باشد قبل از وارد کردن اطلاعات حساب به نوار نشانی مرورگر نگاه کنید: بررسی نمایید که نشانی درست باشد، علامت قفل را کنار نشانی اینترنتی بانک ببینید و قبل از آن عبارت Https و نه Http نوشته شده باشد. این دو نشان می دهند که ارتباط شما با حساب تان رمز گذاری شده.

۶- همیشه وقتی کارتان تمام شد از حساب خود خارج شوید

به خود عادت دهید که همیشه بعد از اتمام کار از هر حسابی به طور کامل خرج شده و از خروج صحیح اطمینان حاصل کنید؛ خواه حساب ایمیل، خواه حساب مهمی مثل حساب بانکی.

با این کار احتمال سرقت اطلاعات حساب خود را کاهش می دهید. خوب است یک مرورگر را فقط و فقط به این کار اختصاص دهید و تنظیم کنید که بعد از هر بار بسته شدن، کل کش، کوکی ها و تاریخچه مرورگر پاک شود.

۷- حتماً سامانه های آگاه سازی را برای حساب تان فعال کنید

الان دیگر همه بانک ها امکان آگاه سازی از تراکنش ها توسط پیامک یا ایمیل را دارند؛ مثلاً هر موقع مبلغی از حساب تان برداشت شود اطلاع داده می شود؛ حتماً این امکانات را درخواست و فعال کنید. بهتر است تنظیم کنید که پایان هر روز خلاصه وضعیت حساب برای تان ارسال شود.

۸- به طور دائم حساب تان را زیر نظر داشته باشید

وقتی ندانید چقدر موجودی داشته اید و الان چقدر موجوی دارید، چطور می خواهید از بروز تغییر در آن باخبر شوید. باید حتماً حساب بانکی خود را حداقل به طور هفتگی کاملاً بررسی کنید و از صحت تراکنش های طول هفته مطمئن شوید.

یادتان باشد ناسلامتی شما صاحب یک حساب آنلاین هستید و هر لحظه می توانید به حساب تان دسترسی داشته باشید، پس هر موقع که وقت آزاد داشتید این کار را انجام دهید و هرگز پشت گوش نیندازید.
اینها نکات پایه ای بودند که رعایت تک تک شان برای صاحبان حساب های آنلاین ضرورت دارد. اگر شما هم نکات دیگر به ذهن تان می رسد حتماً در بخش نظرها مطرح کنید و از نقطه نظر خود درباره بانکداری الکترونیک بنویسید.

برچسب‌ها: نکته ضروری برای استفاده از بانکداری الکترونیک,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:36 | نویسنده : sara

5نکته اساسی در بهینه سازی سایت برای مبتدیان

 

اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و خواهان کسب ترافیک و مخاطب هستید باید به فکر دو مساله مهم باشید : تجربه کاربری و موتورهای جستجو.

مورد اول مربوط به طراحی , تولید محتوا و سرویس های است که از سوی شما برای کاربران در نظر گرفته و باعث جذب آنها می شود. اما در شماره ۲ اوضاع فرق می کند باید نکاتی را رعایت کنید تا علاوه بر داشتن ویژگی های گروه اول باعث خشنود شدن موتورهای جستجوی نظیر گوگل هم بشود. در این مقاله به ۵ نکته اساسی برای بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو اشاره می کنم.

SEO

عنوان مقالات

گوگل تنها تعداد ۷۰ کاراکتر از عنوان مقالات را در صفحه نتایج خود نشان می دهد.سعی کنید عنوانی منحصربفرد و گویا که مشخص کننده محتوای مقاله باشد انتخاب کنید. وجود کلمات کلیدی , اعداد و کلمات جذاب در عنوان یک مقاله از راهکار خوب جلب توجه است.

شرح مختصر مقاله ( meta description)

با ارایه یک شرح مفید و مختصر از موضوع مقاله خود علاوه بر جذب کاربران به موتورهای جست وجو نیز کمک می کنید تا یک توصیف کلی از محتوای پست داشته باشند. باید یادآور شوم فقط ۱۶۰ کاراکتر از  meta description در صفحه نتایج نمایش داده می شود. وجود کلمات کلیدی در این چند خط یک ایده خوب است. ;]

پرهیز از meta keywords

کلمات کلیدی متا نتنها دیگر ارزش زیادی در موتورهای جستجو ندارند بلکه ممکن است باعث ضرر نیز بشوند. اما اگر عاشق آنها هستید پیشنهاد میکنم بیشتر از ۵ کلید واژه استفاده نکنید.

قرار دادن تگ H1

تگ h1 از مهمترین قسمت ها در جلب توجه کاربران و همچنین موتورهای جستجو است. شما باید تنها برای یک مرتبه از این تگ در صفحه سایت خود بهره ببرید اگر بیش از چند تگ h1 در یک صفحه بکار برده شود ممکن باعث سردرگمی ربات جستجوگر شده و در نتیجه تنبیه شوید.

تثبیت موضوع سایت

مطمنا در ابتدای راه اندازی وب سایت تان تصمیم گرفته اید که در چه زمینه ای شروع به فعالیت کنید. شما باید همواره در همین راه قدم بردارید و از پرداختن به موضوعات بی ربط پرهیز کنید. وجود این گونه مقالات و گزارش ها ارزش کلمه کلیدی شما را کاهش می دهد.

در مقاله قبلی با عنوان بهینه سازی اصولی وب سایت توضیح مختصری در رابطه با بحث سئو ارایه شد. این مقاله نیز برای سطح مبتدی نگارش شده است که در اینده به بررسی تخصصی تر هر موضوع خواهیم پرداخت.متشکرم.


برچسب‌ها: 5نکته اساسی در بهینه سازی سایت برای مبتدیان,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:33 | نویسنده : sara

نگاهی به وضعیت آسیب پذیری وب سایت ها در برابر حملات سایبری

 

xsecurity-scanner-negahbaan-20131013.jpg.pagespeed.ic.F4vEoQ0jPe
این چند وقت خبرهای متعددی داشتیم از هک شدن وب سایت های مختلف، حتی وب سایت های شرکت های امنیتی؛ امروز هم که از حمله هکرها به وب سایت های ضد ویروس های ESET و Bitdefender مطلع شدید.

قبلاً گفته بودیم که امسال سالی است که هک خواهید شد، اما واقعاً مشکل چیست و این مشکلات از کجا آب می خورند؟

طبق آمار شرکت DOSarrest، یکی از شرکت های فعال در زمینه امنیت اینترنت، ۹۰ درصد از ۵۰ وب سایت هایی که بررسی شده اند حداقل یک نقطه ضعف داشته اند؛ از این بین، مشکل ۹۵ درصد آنها، استفاده از نرم افزارها و ماژول های قدیمی و منسوخ بوده است.

به جز بحث به روز نبودن نرم افزارها، جعل درخواست میان وب سایتی (CSRF) و حملات تزریق کد (XSS) هم از موارد مهمی هستند که روند کنونی نشانی از مقابله موثر با آنها ندارد.

سی سرف (CSRF) نوعی حمله است که کاربری که در یک نرم افزار ثبت ورود (Login) کرده را مجبور به فرستادن یک درخواست به آن نرم افزار تحت وب می کند تا عمل مورد نظر را انجام دهد. همچنین در حمله تزریق کد، مهاجم، کدهای آلوده را در حفره های امنیتی وب سایت مورد هجوم تزریق می کند.

مدیر عملیاتی امنیتی شرکت DOSarrest می گوید: «مسئله مهم آسیب پذیری ۹۰ درصدی وب سایت های مورد بررسی نیست، خطر اصلی حفاظت اطلاعات و مدیریت حملاتی است که انجام می شوند. سطح استاندارد ما بالا است و فقط یک یا دو وب سایت بودند که موردی برای رفع عیب در آنها نیافتیم. در بیش از ۹۰ درصد وب سایت های بررسی شده نقص های مهمی وجود داشت که می توانند باعث به سرقت رفتن اطلاعات حساس داخل وب سایت ها شوند»

به علاوه، تزریق SQL -شامل وارد کردن کوئری SQL به منظور دست یابی به پایگاه داده- هم به وفور اتفاق می افتد. شرکت DOSarrest می گوید حدود ۲۲ درصد از وب سایت های مورد بررسی در برابر تزریق SQL آسیب پذیر بودند، حتی بعضی از آنها در چندین زمینه دیگر هم ضعف های مختلفی داشتند.

در اردیبهشت ۱۳۹۱ شرکت امنیتی WhiteHat Security گزارش داد که میانگین نقاط ضعف در هر وب سایت در حال کاهش است و از ۷۹ مورد در سال ۱۳۹۰ به ۵۶ تا در سال ۱۳۹۱ تقلیل یافته؛ از سوی دیگر طی بررسی های این شرکت مشخص شد که در سال ۱۳۹۱ روزانه ۸۶ درصد از وب سایت های مورد آزمایش حداقل یک نقطه آسیب پذیر در برابر حملات سایبری داشته اند.

امنیت وب سایت ها به سان یک هدف در حال حرکت است و سازمان ها و مدیران وب سایت ها باید به درک بهتری از آن برسند. مشکل این است که معمولاً تا فاجعه ای رخ ندهد اقدامات لازم صورت نمی گیرد و کسی به فکر اصلاح نقاط حساس و آسیب پذیر نمی افتد.

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و گرنه پشیمانی به بار می آید. اگر صاحب یک وب سایت هستید و اطلاعات کافی برای حفظ امنیت آن را ندارید توصیه می کنیم طی یک برنامه مستمر، امنیت وب سایت خود را به شرکت های متخصص در این زمینه واگذار کنید حتی اگر نیاز دیدید نسبت به استخدام یک متخصص امنیت اطلاعات اقدام نمایید تا از رفع نواقص وب سایت خود مطمئن شوید.

اگر تجربه مدیریت یک وب سایت را داشته اید از مشکلات حفظ امنیت آن بنویسید؟ پیش آمد که وب سایت تان مورد حمله قرار گیرد؟ واکنش شما چه بود؟


برچسب‌ها: نگاهی به وضعیت آسیب پذیری وب سایت ها در برابر حملات سایبری,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:33 | نویسنده : sara

گوگل: اندروید از آی‌فون امن‌تر است!

 

eric گوگل: اندروید از آی‌فون امن‌تر است!

مدیرعامل گوگل در پی انتشار اخبار مرتبط با ناامنی آندروید، معتقد است که این سیستم‌عامل امنیت بیشتری نسبت به iOS اپل دارد.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، در حالی که آندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایلی است بدافزارهای زیادی نیز برای آن نوشته شده، اما مدیرعامل گوگل معتقد است که با وجود همه تهدیدات، گوشی‌های مبتنی بر آندروید از آی‌فون اپل امنیت بیشتری دارند.


برچسب‌ها: وگل: اندروید از آی‌فون امن‌تر است!,

دوست دارید بدانید چه کسی در اینترنت جاسوسی شما را می کند؟ مرورگر فایرفاکس راه حلی دارد

 

شرکت موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس، به تازگی افزونه ای به نام Lightbeam for Firefox را معرفی کرده که تاریخچه وب گردی شما را به تصویر می کشد و نشان می دهد کدام وب سایت ها و اپلیکیشن ها در حال ردیابی یا رصد شما هستند و اینکه چطور با هم ارتباط دارند.

xMozilla_Lightbeam-negahbaan-20131026.jpg.pagespeed.ic.KoIo47OZFT
این شرکت چندی پیش یک افزونه آزمایشی به اسم Collusion را عرضه کرده بود تا کاربران به درک بهتری از مفهوم ردیابی شدن برسند. افزونه جدید در ادامه همین مسیر و در فاز دوم توسعه آن ایجاد شده و به کاربران امکان می دهد ببینند دقیقاً چه کسی و چگونه به اطلاعات شان دسترسی دارد.

به علاوه با این افزونه به هر گونه ابزار ثانویه ای که به ردیابی، جمع آوری اطلاعات و به اشتراک گذاری آنها بپردازد دسترسی دارید و می توانید ببینید گشت و گذار شما در وب چطور روی این آنها تأثیر می گذارد.

برای استفاده از آن کافی است افزونه را روی مرورگر فایرفاکس خود نصب کنید تا خودش شروع به تجزیه-تحلیل وب سایت هایی که دیدن می کنید بپردازد و نتیجه را به صورت گرافیکی به شما نشان دهد. بعد حق انتخاب دارید نتایج را با پایگاه داده لایت بیم به اشتراک بگذارید تا در نهایت تحلیلی وسیع تر از عوامل موثر و مرتبط با ردیابی کاربران به دست آید.

موزیلا می گوید که این پروژه هنوز در اول راه است و با گذشت زمان از دقت عمل بیشتری برخوردار خواهد شد. در ضمن همه کدهای لایت بیم فایرفاکس در Github هم قرار داده شده تا کسانی که نیاز به ایجاد تغییر در آن دارند دسترسی کامل به منابع کدها داشته باشند.


برچسب‌ها: دوست دارید بدانید چه کسی در اینترنت جاسوسی شما را می کند؟ مرورگر فایرفاکس راه حلی دارد,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:31 | نویسنده : sara

دلیل برای آنکه به سوی ویندوز ۸٫۱، کوچ کنید!

00-Intro-578-80

ویندوز ۸٫۱ (موسوم به ویندوز بلو) را می‌توان اولین به‌روزرسانی عمده برای نسخه قبلی سیستم عامل ویندوز عنوان کرد. این به‌روزرسانی در ۱۴ مه سال ۲۰۱۳ توسط مایکروسافت، رسما معرفی شد. برخلاف سایر نسخه‌های سیستم عامل ویندوز، ویندوز ۸٫۱ یک به‌روزرسانی رایگان برای سیستم عامل ویندوز به شمار می‌آید. در این مطلب، خواهیم دید که این نسخه جادویی چه ویژگی‌هایی را در خود گنجانده است و چرا باید به آن، نقل مکان کنید!

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

۱- جستجوی هوشمند

به‌طور پیش‌فرض، جستجوی هوشمند جدید سیستم عامل ویندوز ۸٫۱، نتایج ارتباط یافته‌ای را از موتور جستجوی “بینگ”، اطلاعات نقش بسته برروی هارد درایو شما و اسکای‌درایو به نمایش، در می‌آورد. البته اگر نمی‌خواهید از چنین ابزار سودمند و کارآیی استفاده کنید، گزینه‌ای برای غیر فعال کردن آن وجود دارد.

به طور مثال اگر برای آهنگی در این جستجوگر هوشمند اطلاعاتی بخواهید، جستجوی هوشمند ویندوز ۸٫۱ به شما اطلاعاتی از گروه سازنده ، سال تولید و … آهنگ مورد نظرتان را نشان می‌دهد.

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

۲- برنامه‌های جدید و بهبود یافته

برنامه‌های پیش‌فرض مایکروسافت مانند ایمیل و تصاویر در این نسخه، بهبود چشمگیری داشته‌اند. برنامه داک نیز بهتر شده است و شما می‌توانید به آسانی از برنامه‌ها و صفحه شروع در کنار یک‌دیگر، استفاده کنید. حتی اگر صفحه نمایش مانیتور شما بزرگ باشد، سه تا چهار برنامه در حال اجرا را نیز می‌توانید در کنار یک‌دیگر استفاده نمایید.

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

۳- قابلیت‌های ابری بهتر

برنامه اسکای درایو را می‌توان یکی از دوست داشتنی‌ترین اپلیکیشن‌های ویندوز ۸ دانست. مایکروسافت در نسخه ۸٫۱ سیستم عامل ویندوز خود، قابلیت‌های این نرم افزار را بهبود داده و آن را با سیستم عامل ویندوز هماهنگ‌تر ساخته است. اسکای‌درایو در این نسخه، گزینه‌هایی را برای همگام سازی و پشتیبان گیری در اختیار کاربران قرار خواهد داد و حتی اشتراک گذاری نیز، ساده تر شده است.

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

۴- شخصی سازی بیشتر

در ویندوز ۸٫۱ شما می‌توانید بر بسیاری از مواردی که بر زیبایی رابط استارت اسکرین تاثیر می‌گذارند، سلطه کامل داشته باشید. رنگ‌ها و پس‌زمینه‌های بیش‌تری برای انتخاب وجود دارند حتی می‌توانید گزینه‌ای را پیدا کنید که از اسلاید تصاویر به جای یک تصویر ساده، در پس زمینه استفاده می‌کند. شما حتی می‌توانید صفحه استارت اسکرین را با صفحه نرم افزارها، جایگزین نمایید.

مایکروسافت در این نسخه، گزینه‌ای را گنجانده که می‌تواند شما را مستقیما به صفحه “دسکتاپ” هدایت نماید. دکمه “استارت” نیز به صفحه دستکاپ بازگشته اگرچه کارآیی خود را از دست داده است!

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

۵- فروشگاهی جذاب‌تر و متفاوت

هنگامی که فروشگاه مایکروسافت برای اولین بار معرفی شد، احساس بدی را از آن به دست آوردم! این برنامه در ویندوز ۸٫۱ نیز وجود دارد و به نظر می‌رسد که خیلی بهتر شده است. اپلیکیشن “استور” در ویندوز ۸٫۱، رابط کاربری جدید و متنوعی را تجربه می‌کند. گزینه‌هایی درباره توصیف یک برنامه خاص در فروشگاه مایکروسافت، اضافه شده است  و حتی می‌توانید به برنامه دلخواه خود، رای دهید.


برچسب‌ها: دلیل برای آنکه به سوی ویندوز ۸٫۱، کوچ کنید!,

نزدیک به ۲ میلیون رمز از رمزهای عبور لو رفته حساب های کاربری ادوبی از این قرار بوده: ۱۲۳۴۵۶

 

 

xpassword-Narenji-negahbaan-20131108.jpg.pagespeed.ic.jZu17zYtCP
حتماً پیش از این خبر لو رفتن شناسه کاربری و رمز عبور ۳۸ میلیون حساب کاربری ادوبی (Adobe) را شنیده اید. حال یک متخصص امنیت رمز عبور، از گروه مشاوره استریکچر، ۱۰۰ مورد از پر استفاده ترین رمزهای عبور کاربران ادوبی را منتشر کرده. در عین ناباوری مشخص شد که حدود ۲ میلیون از تن از کاربران ادوبی، رمز ۱۲۳۴۵۶ را برای خود انتخاب کرده بودند.

در رده دوم رمزهای پرکاربرد، ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ قرار داشت، به طوری که ۵۰۰۰۰۰ کاربر این رمز را برای حساب کاربری شان گذاشته بودند. رمز های password و adobe123 هم به ترتیب با ۳۵۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰ کاربر در رده های بعدی قرار دارند.

اطلاعاتی که گروه استریکچر به طور علنی آشکار کرده، نشان از این دارد که کاربران هنوز بحث انتخاب رمز عبور مناسب را جدی نگرفته اند. از طرف دیگر رویکرد ادوبی نیز به شدت مورد انتقاد متخصصان امنیت قرار گرفته. سیستم این شرکت اساساً نباید اجازه استفاده از چنین رمزهای عبوری را به کاربران می داد.

با این وجود، این گروه امنیتی اعلام کرده که هیچ راهی برای تائید این اطلاعات وجود ندارد، در عین حال ذکر کرده اند که تا حد زیادی از صحت اطلاعات موجود در لیست منتشر شده خود اطمینان دارند.

همیشه این مسئله مطرح می شود که کاربران بدون آگاهی از روش انتخاب رمز عبور مناسب، آسان ترین و دم دستی ترین رمز را برای خود انتخاب می کنند، اما این کاربران یک نکته اساسی را در این میان از یاد می برند، رمزی که به آسانی به ذهن سپرده شود، به آسانی هم کِرَک می شود.


برچسب‌ها: نزدیک به ۲ میلیون رمز از رمزهای عبور لو رفته حساب های کاربری ادوبی از این قرار بوده: ۱۲۳۴۵۶,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:29 | نویسنده : sara

3روش تنظیم مرورگر برای حساب کاربری میهمان در ویندوز

 

اخیرا مقاله ای مبنی بر اجازه دسترسی کاربران به رایانه بدون اجازه دسترسی آنان به اطلاعات خاص شما در نت فارسی منتشر شده است. اما واقعا راجع به آنچه در وب سرچ می کنند و دیدن اطلاعات شاید خاص شما که آن ها را در آن دخیره کرده اید چطور؟

url

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ پیشنهاد می کنیم نگاهی هر چند کوچک به مراحل پائین بیندازید، اما نکته ای که همیشه در میان است، اینست که یک چیز هر چقدر هم امن باشد باز هم امکان نا امن سازی آن وجود دارد و هر کسی می تواند حالت مرورگر میهمان را به نوع معمولی اش بازنشانی کرده و فایل های شخصی موجود در رایانه تان را مشاهده کند.

۱- یک کاربر کروم جداگانه بسازید

کروم همواره به شما اجازه ساخت پروفایل های جداگانه را با اضافه کردن کاربران جداگانه می دهد. هر کاربر تاریخچه، ورودی سایت ها، بوکمارک ها و به طور کلی تنظیمات خاص خود را دارد.
به یاد داشته باشید که هیچ گونه محافظتی در سوئیچ بین کاربران وجود ندارد، و این امکان دسترسی میهمان به صورت کاملا آزاد بدون درخواست اطلاعات و نیاز به وارد کردن اطلاعات به پروفایل اصلی را می دهد. گوگل این اخطار را به کاربرانش می دهد که این امکانی مناسب برای حفاظت از اطلاعات شخصی نیست و یک راحتی برای افرادی که می خواهند به صورت یکسان از یک مرورگر استفاده کنند. برای ساخت کاربر جدید در مرورگر کروم، صفحه تنظیمات را از منوی کروم باز کنید و در کمی پائین تر بر روی “Add new User” کلیک کنید.

chrome-add-new-user1

اکنون برای وارد کردن نام و آیکون اختصاصی از شما درخواست می شود. اگر می خواهید حساب کاربری برای تمامی میهمانان خود تدارک ببینید بی آزردگی خاطر نام “Guest” را وارد کنید.

add-chrome-guest-user2

اکنون که حساب کاربری با موفقیت ساخته شده است امکان سوئیچ کردن بین کاربران درون کروم یا استفاده از میانبر جداگانه موجود بر دسکتاپ امکان دسترسی به حساب های کاربری جداگانه را خواهید داشت.

chrome-user-switching3

۲- ایجاد حساب جدید فایرفاکس

این امکان تنها مختص کروم نیست و می توناید حساب کاربری جداگانه ای را در فایرفاکس نیز ایجاد کنید ضمنا این ویژگی در این ساختار برای  دسترسی شانس کمتری را داراست و امنیت را کمی بیشتر تضمین می کند.
برای دسترسی به آن، تمامی پنجره های فایرفاکس را ببندید، دکمه ویندوز (ردیف پائینی کیبورد، دومین کلید از سمت چپ) را به همراه R بفشارید و اجازه دهید تا Run اجرا شود. سپس دستور زیر را مطابق شکل با کپی پیست یا تایپ در آن وارد کنید.

launch-firefox-profile-manager4

از درون مدیریت پروفایل های فایرفاکس، امکان دارید تا با کلیک بر روی دکمه “Create Profile” کاربری جدید ایجاد کنید. اگر تمایل دارید تا پس از هر بار باز شدن فایرفاکس نام کاربری خاصی را انتخاب کنید، تیک باکس “Don’t ask at startup” را بردارید. اکنون با وارد کردن اطلاعات کاربری جداگانه، بوکمارک، تاریخچه، کوکی و تنظیمات داده ای کاربر جداگانه ای خود را دارید که شخص دیگر اجازه ورود به آن را نخواهد داشت.

firefox-create-profile5

۳- استفاده از حالت Kiosk مرورگر کروم


کروم همچنین مد کیوسک را نیز شامل می شود که صفحه بکر و دست نخورده شما را شامل می شود. این قابلیت برای ترمینال های مرور وب در نظر گرفته شده اما می تواند برای ارائه یک مرورگر تمام صفحه به افراد به نحوی که امکان بازگشت به پنجره را با فشردن F11 نخواهند داشت، مورد استفاده قرار گیرد.
برای استفاده از این خصیصه نیز، تنها یک شورتکات از کروم ایجاد کنید (یا از میانبر کنونی استفاده کنید)، بر روی آن راست کلیک کنید، Properties را کلیک کرده و عبارت –Kiosk را به انتهای باکس نهایی اضافه کنید.

chrome-kiosk-mode-shortcut6

اکنون تمامی پنجره های باز کروم را ببنید و میانبر خود را اجرا کنید. مشاهده می کنید که کروم در حالت کیوسک (دکه) اجرا می شود و تمامی صفحه را اشغال و از داده های مروری کنونی کروم استفاده می کند، پس به راحتی می توانید این ویژگی را در یک پروفایل کاربری دیگر از کروم ادغام کنید و به طور کامل محیط ایزوله شده ای را بوجود آورید.
برای خروج Alt+F4 و برای سوئیچ و جا به جایی به برنامه های در حال اجرای دیگر  Alt+Tab را بفشارید، پس باز هم برای بسیاری از سناریو ها این راه حل کاری از پیش نمی برد…
ضمن این که فایرفاکس هم با اد اون های شخص ثالث امکان ایجاد قابلیت کیوسک را برایتان فراهم می کند.

internet-explorer7

چرا مرورگر دیگری را در اختیارشان نگذاریم؟


خوب اگر دارید که دیگر چه کاری است این همه سختی را متحمل شوید؟! این بهترین راه حل است [چرا به ذهن خودم نرسید؟! :-/] البته در صورتی که چند مرورگر را به صورت نصب شده در اختیار داشته باشید…
هر چند اگر هیچ مرورگر دیگری هم دم دست نداشته باشید همیشه گردن Internet Explorer بیچاره برای اینجور کار ها از مو هم باریک تر است! بگو خب!

صرفا جهت اطلاع !!


همانطور که می دانید یا شاید هم نه که به ما چه، هر مرورگر بوکمارک، کوکی و اطلاعات ورودی سایت خاص خودش را دارد، پس آن ها محیط بروز وب خود را دارند؛ البته این به شرطی است که از آن ها نخواهید اطلاعات را از مرورگری وارد کنند.
استفاده از مد ناشناس یا مرور خصوصی
از تمامی این موارد که بگذریم، امکان استفاده میهمان از حالت شخصی یا ناشناس هم هست. در این قابلیت، مرورگر از کوکی های جدگانه ای برای مهمانان استفاده می کند که امکان ورود به هیچ کدام از حساب های کاربری را نخواهند داشت اما توجه داشته باشید که باز هم اگر بخواهند می توانند به بوکمارک ها، تاریخچه سرچ و آدرس های خود پر شونده آدرس بار دسترسی داشته باشند، پس این هم خصوصی ترین گزینه نیست [حتی اگر چنین قصدی هم نداشته باشند به راحتی با تایپ کردن حرف یا کلمه در آدرس بار ممکن است بعضی سایت ها به صورت خودکار لیست شوند].
پس از اتمام فعالیت هم با بستن پنجره ها، تمامی اطلاعات جستجو پاک، از تمامی اکانت های وارد شده خارج  شده و هیچ اثری از جستجو های وی باقی نخواهد ماند.

chrome-incognito-mode8


برچسب‌ها: 3روش تنظیم مرورگر برای حساب کاربری میهمان در ویندوز,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:28 | نویسنده : sara

چرا ما بارکدهای مربع شکل (کدهای QR) را همه جا می بینیم ؟؟

کدهای QR در مکان ها و نقاط مختلفی مانند تبلیغات،آگهی ها،اعلانات تجاری و از همه مهمتر جدیدا روی همه محصولات قرار می گیرند. آنها در مارکت ها و بازارهای مشهور به وفور دیده می شوند .اگر چه به ندرت دیده می شود  کسی را ببینیم که با وسیله ای در حالت اسکن آنها باشد.

qr-code-scanning

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ این بارکدها می توانند توسط دوربین گوشی های هوشمند شما ضبط شده و مورد تجزیه تحلیل قرار گیرند.به عنوان مثال یک کد QR ممکن است حاوی آدرس یک سایت باشد که مشتریان را به آن هدایت می کند.اما اجازه دهید ببینیم این کدهای QR واقعا چی هستند.با ما همراه باشید.

حروف QR یا کدهای QR خلاصه شده عبارت “Quick Response code” به معنای لغوی کد واکنش سریع است.این کدهای QR که از قطعات مربع شکل تشکیل شده اند در ابتدا در کشور ژاپن توسعه یافتند.برخلاف بارکدهای UPC سنتی که از تعدادی خطی افقی پشت سر هم تشکیل شده بودند یک کد QR علاوه بر سرعت بیشتر می تواند اطلاعات بیشتری را نیز نسبت به بارکدهای سنتی به مشتریان ارائه دهد.

کدهای QR برچسب هایی هستند که تنها توسط دستگاه ها قابل خواندن هستند.درک این مفاهیم برای کامپیوترها فوق العاده راحت است. به طوری که می توان گفت سختی یا پردازشی که کامیپوترها برای فهمیدن متنهای ساده انجام می دهند بسیار بیشتر از پردازش مورد نیاز برای درک کدهای QR است.از کدهای QR برای اهداف مختلفی استفاده می شود از به دست آوردن اطلاعات کالاها گرفته تا شناسایی دقیق هر آیتم یا کالا.
یک نقطه چیست؟

بر خلاف فناوری NFC کدهای QR شامل هیچ قطعه الکترونیکی یا اینکه نیاز به تکنولوژی خاصی داشته باشند نیستند.این کدها تنها یک شبکه از بخش های سیاه و سفید چاپی روی یک تکه از کاغذ هستند که می توانند توسط هر دوربینی ضبط شده و مورد تجزیه تحلیل قرار گیرند.که البته فرایند تجزیه تحلیل توسط یک گوشی یا کامپیوتر صورت گرفته و بسیار ساده و سریع این کار انجام می شود.

معمولا کدهای QR توسط یک برنامه اسکنر که روی یک گوشی هوشمند نصب شده ,مورد اسکن قرار می گیرد.این برنامه به شما اجازه می دهد تا از بارکد عکس گرفته ، سپس برنامه به صورت خودکار بارکد را پیدا کرده و مورد تجزیه تحلیل قرار می دهد در نهایت هم اطلاعات را به شکلی که برای شما قابل فهم باشد درآورده و نمایش می دهد.
موارد استفاده دیگر :

از کدهای QR به غیر از موارد استفاده ای که ذکر شد به منظور اهداف دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال زمانی که شما قصد دارید سیستم تصدیق هویت دو مرحله ای گوگل را برقرار کنید, گوگل روی صفحه ماینتور شما یک کد QR نمایان می کند.بعد این کد می تواند توسط برنامه Google Authenticator روی گوشی هوشمند شما مورد اسکن قرار گیرد و در نتیجه گوشی هوشمند شما به صورت خودکار اطلاعات هویتی را پر می کند. با این روش بسیار راحت دیگر نگرانی بابت وارد کردن درست اطلاعات هویتیتان نخواهید داشت.

یک نوع کاربرد دیگر از کدهای QR این است که به گوشی هوشمند و کامپیوتر اجازه می دهد تا با یکدیگر بدون ایجاد هیچ نوع شبکه ای ارتباط برقرار کنند.روش کار به این صورت است که گوشی فقط مجبور است صفحه کامیپوتر را ضبط کرده و مورد تجزیه تحلیل آنی قرار دهد.

از کدهای QR می توان برای ورود به وبسایت ها نیز استفاده کرد. برنامه AirDroid به شما اجازه می دهد تا با اسکن یک کد QR که روی صفحه نمایش نشان داده شده است به وبسایت مورد نظر خود وارد شوید.با این روش دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهد بود.
airdroid-scan-qr-code

آیا واقعا این کدها مفید هستند؟

کدهای QR کاربردهای خاص خودشان را دارند.آنها تکنولوژی بسیار پایین و راه حلی ساده هستند که روی هر دستگاهی که از دوربین برخوردار باشد کار می کنند.از آن طرف تکنولوژی NFC به سادگی و راحتی این کدها نیستند.کاربران با این کدهای QR بسیار راحت می توانند در وبسایت های مورد علاقشان فعالیت داشته باشند.همانطور که گفته شد از مهمترین برتری های این کدهای QR نسبت به بارکدهای قدیمی با خطهای افقی  می توان به سرعت بیشتر و توانایی نگه داشتن داده های بیشتر اشاره کرد.

چگونه از کدهای QR استفاده کنیم ؟

اگر شما قصد استفاده از کدهای QR را دارید تمام چیزی که شما لازم دارید یک برنامه بارکدخوان روی گوشی هوشمندتان است.

در پلتفرم اندروید یک برنامه بارکدخوان به صورت پیشفرض روی سیستم عاملتان نصب شده است اگر کار کردن با این برنامه را دوست ندارید می توانید از لینک Barcode Scanner بارکدخوانی دیگر را دانلود کنید. در پلتفرم آیفون نیز چند برنامه بارکدخوان وجود دارد که از مشهورترین آنها می توان به Redlaser اشاره کرد که از طریق لینک RedLaser قابل دانلود است.

بعد از دانلود برنامه مورد نظر کافی است آنرا نصب کرده اجرا کنید و در حالت اسکن قرار دهید تا کد QR روی صفحه نمایش شما را پیدا کند.بعد برنامه نوع فعالیت را بنا به بارکد تشخیص داده و به انجام آن فعالیت می پردازد.

البته ناگفته نماند برنامه هایی مانند Google Authenticator که از کدهای QR استفاده می کنند از اسکنرهای داخلی خاص خود برخوردارند بنابراین لازم به استفاده از برنامه ای جداگانه برای این کار نیست.


برچسب‌ها: چرا ما بارکدهای مربع شکل (کدهای QR) را همه جا می بینیم ؟؟,

صفحه قبل 1 ... 54 55 56 57 58 ... 67 صفحه بعد