تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:27 | نویسنده : sara

مقایسه ویندوز۸ با ویندوز۷

 

ویندوز ۸ برای مایکروسافت یک اجبار است. مایکروسافت برای بقا در بازاری که مشتریانش روز‌به‌روز از دستگاه‌های حجیم و غیرقابل حمل PC به سمت تجهیزات قابل‌حمل یورش می‌برند، مجبور بود به سیستم‌عامل جدیدی روی بیاورد که روی تمام دستگاه‌ها تجربه یکسانی را برای کاربر به‌همراه داشته باشد.

از سوی دیگر، بخش عظیمی از مشتریان مایکروسافت شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی هستند که ویژگی اصلی‌شان مقاومت در برابر تغییر است و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند با سیستم دسکتاپ سنتی خداحافظی کنند.
به‌همین دلیل، مایکروسافت با طراحی و عرضه ویندوز ۸  درواقع سیستم‌عامل «دوران‌گذار» را معرفی می‌کند. سیستم‌عاملی که رابط لمسی جدید و کاشی‌های رنگارنگ جذاب، پوسته بیرونی آن را تشکیل می‌دهند و در عین حال هنوز نتوانسته (یا نخواسته) است که پیوندهایش را با ریشه‌های دسکتاپی که بیش از بیست سال قدمت دارند، بگسلد. اما به‌نظر می‌رسد که این آخرین باری است که کاربران می‌توانند تجربه اصیل رابط کاربری کامپیوترهای شخصی را در کنار سیستم لمسی و رنگارنگ جدید یک جا ببینند. آن‌چه در ادامه از نظرتان می‌گذرد، ترکیبی است از بررسی و تحلیل‌هایی که در نشریات معتبر خارجی درباره ویندوز ۸ آورده شده به همراه تجربیاتی که ما از کار کردن چندین هفته‌ای با این نسخه جدید ویندوز داشته‌ایم.

مقایسه با ۷
به جز کاهش سرعت بوت که به‌واسطه سبک‌تر شدن سیستم‌عامل به دست آمده است، تفاوت چندانی میان کارایی دو نسخه اخیر ویندوز مشاهده نمی‌شود. آزمایش‌ها و مقایسه‌هایی که روی نسخه ۷ و ۸ ویندوز انجام شده است، تشابهات فراوانی را میان این دو نسخه نشان می‌دهد که البته چندان هم دور از ذهن نیست. به هرحال بیشتر اجزا و عناصر ویندوز‌۸ در واقع بر مبنای اجزای متناظرشان در ویندوز ۷ (البته به همراه اندکی بهینه‌سازی) پیاده‌سازی شده‌اند و در نتیجه کارایی مشابهی را فراهم می‌کنند. در سیستمی که ما ویندوز ۸ را روی آن آزمایش کردیم، حتی امتیازهایی که ویندوز ۸ به اجزای مختلف سیستم‌عامل می‌دهد، دقیقاً شبیه ویندوز ۷ است. البته تفاوت‌های معنی‌داری در برخی تست‌های خاص نظیر PCMark 7 دیده می‌شود که به‌نظر می‌رسد به‌واسطه استفاده ویندوز ۸ از Windows Media Foundation باشد که در این نسخه جایگزین Direct Show شده است. البته در همین موارد هم تفاوت کارایی میان این دو نسخه از ۱۰ درصد کمتر است.

ویندوز ۷

ویندوز ۸

نسخه‌ها و قیمت‌ها
مایکروسافت برای ساده‌کردن مدل تجاری خود، ویندوز ۸ را تنها در ۴ نسخه عرضه خواهد کرد. این نسخه‌ها به ترتیب امکانات و کارایی ۸ Pro، ۸ ،RT   و ۸ Enterprise هستند. در رقابت با اپلی که نسخه‌های اخیر سیستم‌عامل خود را با قیمت‌هایی ناچیز عرضه می‌کند، مایکروسافت اعلام کرده است که ارتقا از ویندوزهای XP، Vista و ۷ به نسخه ۸ Pro تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۳ با تخفیف ویژه و با قیمت ۳۹ دلار ممکن خواهد بود. البته این قیمت مخصوص نسخه آنلاین (فقط قابل دانلود) است و نسخه خرده فروشی با قیمت ۶۹ دلار عرضه خواهد شد. از ۳۱ ژانویه به بعد، قیمت این نسخه به ۱۹۹ دلار افزایش خواهد یافت. این درست همانند قیمت ۱۱۹ دلاری نسخه Professional ویندوز ۷  است که اکنون نیز در بازار به فروش می‌رسد. قیمت نسخه استاندارد هنوز مشخص نشده است. این بازی با قیمت، می‌تواند باعث جذب طیف بیشتری از مخاطبان به‌سوی این سیستم‌عامل جدید شود. کاربرانی که در حال حاضر به‌واسطه انتقادهایی که به محیط مترو وارد می‌شود، درباره ارتقا به نسخه هشتم ویندوز دو دل شده‌اند  شاید به این وسیله، به مهاجرت به این نسخه راغب شوند. ویندوز RT نسخه‌ای است که مخصوص تبلت‌ها یا دقیق‌تر بگوییم برای کار روی پردازنده‌های ARM عرضه می‌شود و تنها به‌صورت از پیش نصب‌شده روی تجهیزات سخت‌افزاری عرضه خواهد شد. ویندوز RT به‌صورت پیش‌فرض با نسخه‌ای از برنامه جدید آفیس ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد اما فاقد محیط دسکتاپ است و تنها می‌تواند برنامه‌های سبک مترو را اجرا کند.
نسخه ۸، نسخه ابتدایی و ساده‌شده ویندوز ۸ است که بازار کاربران خانگی را هدف گرفته و به‌همین دلیل فاقد ویژگی‌هایی نظیر رمزنگاری داده‌ها، پلتفرم مجازی‌سازی Windows To Go ، Hyper-V (محیط لایو بوت ویندوز ۸) و موارد مشابه است. نسخه ۸ Pro در واقع مشابه نسخه‌های Professional و Ultimate ویندوز ۷ کار خواهد کرد و به‌احتمال پرمصرف‌ترین نسخه ویندوز خواهد بود. تنها قابلیت هایی از این نسخه حذف شده‌اند که بیشتر در محیط‌های سازمانی کاربرد داشته‌اند. ویژگی‌هایی نظیر AppLocker، DirectAccess از این جمله هستند.  در‌نهایت، کامل‌ترین نسخه ویندوز ، نسخه Enterprise است که به همراه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی  عرضه می‌شود که کار مدیران IT سازمان‌ها را در نگه‌داری و کنترل زیرساخت و مجموعه تحت نظرشان ساده می‌سازد. تنها محدودیت نسخه Enterprise که در آگوست امسال برای اعضای MSDN و مشتریان Software Assurance مایکروسافت منتشر شد، این است که نمی‌تواند افزونه یا برنامه Media Center مایکروسافت را اجرا کند.

مهاجرت کنیم یا نه؟
در‌نهایت به‌نظر می‌رسد ویندوز ۸ ارزش هزینه‌ای را که برای آن پرداخت می‌کنید، دارد. حتی اگر از محیط مترو استفاده نکنید و به تجهیزات لمسی هم دسترسی نداشته باشید، بهبودهای ایجاد شده روی بخش کلاسیک سیستم‌عامل ویندوز، ارزش تمام دردسرها را دارد. البته این مهاجرت الزامی نیست، اما اگر تصمیم به این کار گرفتید، انتظار همان حسی را داشته باشید که هنگام مهاجرت از ویندوز XP به ویندوز ۷ تجربه کردید. البته بیش‌تر آن‌چه تا‌کنون گفتیم، به ظاهر و پوسته ویندوز مربوط بود و تنها در نگاه نخست به‌چشم می‌آمد. به همه خوبی‌ها و بدی‌های ویندوز ۸ امکان مانت کردن فایل‌های ایمیج ISO و امکان افزودن ساده فضاهای ذخیره‌سازی در‌قالب Storage Pool و موارد مشابه را نیز بیافزایید. پس به ویندوز ۸ مهاجرت کنید و از بوت سریع، یکپارچه‌سازی با سرویس‌ها و خدمات ابری و سایر قابلیت‌های این سیستم‌عامل تازه لذت ببرید. چون به هر حال، دیر یا زود مجبور خواهید بود با دسکتاپ محبوب‌تان خداحافظی کنید. نظر ما این است که از ویندوز ۸ نترسید، اگر بنا بر ترسیدن باشد، باید از ویندوز ۹ بترسید. زمانی که ممکن است مایکروسافت به دلخواه یا به اجبار تمام رشته‌های متصل به دسکتاپ سنتی را پاره کند و شما مجبور شوید به‌کلی با عادت سال‌ها استفاده از سیستم‌های دسکتاپ خداحافظی کنید


برچسب‌ها: مقایسه ویندوز۸ با ویندوز۷,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:26 | نویسنده : sara

معرفی ۵ مشکل بسیار متداول در ویندوز ۷ و چگونگی رفع آنها

 

ویندوز ۷ سیستم عامل نسبتا خوب و جالبیست، اما مانند اکثر سیستم عامل های معروف دیگر هیچ گاه کامل و بی عیب نبوده و نیست. بعضی از مشکلات ویندوز ۷ ناشی از اشکالات نرم افزاری یا باگ هستند و بعضی دیگر هم مربوط به عدم تنظیمات مناسب در ویژگی ها و تنظیمات ویندوز می شود. در هر صورت، بروز خطا و پیام های هشدار دهنده آزار دهنده هستند و آنچه در این مقاله قصد پرداختن و شرحش را داریم مربوط به راهنمای رفع سریع همین مشکلات در ویندوز ۷ است.

1256
برخی از شایع ترین مشکلات گزارش شده از سوی کاربران ویندوز ۷ مربوط به مشکلات عدم سازگاری ویندوز جدید با برنامه های قدیمی تر، سرعت پایین ویندوز در سخت افزارهای قدیمی یا ضعیف، و مشکل با تم Aero و ویژگی ها و امکانات آن است. در این مقاله، من به شما نشان می دهم چگونه این رنجش ها را حل کنید. برای کسانی که ترجیح می دهند از برنامه تعمیر خودکار مشکلات استفاده کنند، هم در انتهای این مقاله چندتایی نرم افزار به عنوان یک راه حل مفید وکاربردی پیشنهاد شده است.

۱- به نظر می رسد ویندوز ۷ رایانه من کند شده است.

ویندوز ۷ برای استفاده از منابع سیستمی گرسنه است و عطش زیادی دارد. این ویندوز جلوه های گرافیکی و بصری زیادی در رابط کاربری زیبای خود دارد که متاسفانه بار پردازشی سنگینی بر روی کارت گرافیک و حافظه سیستم شما تحمیل می کند. (البته نسبت به ویستا بسیار سریعتر است!) اگر سیستم شما در استفاده از ویندوز ۷ بیش از حد قابل تحمل کند و آهسته می باشد، سریع ترین راه حل برای رفع مشکل خاموش کردن اثرات و انیمشن های اضافی رابط کاربری ویندوز می باشد.

برای این کار روی گوی Start ویندوز کلیک کرده و عبارت performance (عملکرد) را در کادر جستجو تایپ کنید تا ویندوز مواردی را برایتان لیست کند. گزینه ای به نام Adjust the appearance and performance of Windows (تنظیم ظاهر و عملکرد ویندوز ) را انتخاب کنید. پنجره گزینه های عملکردی باز خواهد شد. در زبانه جلوه های بصری (Visual Effects) گزینه Adjust for best performance (تنظیم برای بهترین عملکرد) را انتخاب کنید. اگر هم خواستید بعضی از جلوه های زیبای رابط کاربری را حفظ کنید گزینه Custom را انتخاب ، و کنار گزینه Use visual styles on windows and buttons (استفاده از جلوه های بصری روی ویندوز و دکمه ها) تیک بزنید.

win 72190

۲- تم Aero ویندوز کار نمی کند.

به تازگی مقاله ای نوشتم با عنوان: چگونگی فعال سازی و رفع مشکلات افکت Aero در ویندوز ۷.

علاوه بر خواندن این مقاله، باید مطمئن شوید که کارت گرافیک شما از حالت Aero پشتیبانی می کند و درایور کارت گرافیک را با جدیدترین نسخه ارائه شده از سوی سازنده سخت افزارتان به روز کرده باشید. با این حال، اگر کامپیوتر خود را همراه با ویندوز ۷ خریداری کرده اید این مسئله نباید وجود داشته باشد.

در نهایت ، Aero را می توان در رجیستری غیر فعال کرد. قبل از آنکه بخواهم توضیح دهم که چگونه می توان به رجیستری وارد شد و آن را ویرایش نمود، باید به شما هشدار دهم! زیرا ویرایش رجیستری می تواند منجر به صدمه دائمی به فایلهای نصب ویندوز شما شود. لطفا ابتدا قبل از هرگونه دستکاری در رجیستری یک پشتیبان از آن تهیه کنید و از هر گونه اقدام خود در ریجیستری به اندازه کافی اطلاعات از پیش داشته باشید.

برای این منظور به منوی استارت ویندوز رفته و عبارت regedit را تایپ کرده اولین گزینه لیست (regedit) را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود به ترتیب به این آدرس بروید:

KEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsDWM

آنگاه مقدار عبارت EnableAeroPeek از ۱ به صفر باید تغییر کند و پنجره ها را تایید کرده و ببندید. تم Aero غیر فعال شد. همین!

win 73167

۳- برنامه های قدیمی تر با ویندوز سازگار نبوده و اجرا نمی شود.

قبل از ارتقا به ویندوز ۷، بهتر است بررسی کنید که ویندوز ۷ باکدام یک از برنامه های ضروری یا دلخواه شما سازگار است. برنامه مشاور ارتقا به ویندوز ۷ (Windows 7 Upgrade Advisor) رایج ترین برنامه های رایانه ای را چک کرده و از سازگاری آنها با ویندوز ۷ شما را مطلع خواهد ساخت. با این حال ، همانطور که در مقاله پیشین خود با عنوان : نحوه استفاده از مشاور ارتقا به ویندوز ۷ برای بررسی سازگاری با کامپیوتر ذکر کرده ام، ممکن است مجبور شوید به شکل دستی و در «مرکز سازگاری ویندوز ۷» (Windows 7 Compatibility Center) سازگاری یا عدم سازگاری ویندوز ۷ را با بسیاری از برنامه های موردنیاز دیگر بررسی کنید. حال، اگر ابتدا ویندوز را به ۷ ارتقا داده اید و سپس معلوم شده که یکی از برنامه های بسیار عزیز شما با این ویندوز سازگار نیست ، راهی برای حل مشکل وجود دارد: «حالت سازگاری ویژه ویندوز ۷ »(Windows 7 Compatibility Mode).

برای نصب یک برنامه در حالت سازگاری، روی فایل نصب آن برنامه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در پنجره Properties به زبانه Compatibility رفته گزینه Run this program in compatibility mode for را تیک زده و از منوی کرکره ای زیر آن آخرین نسخه از ویندوز که مطمئن هستید برنامه شما روی آن اجرا می شود را انتخاب کنید.

win74153

ممکن است نیاز به تکرار مرحله فوق با فایل اجرایی برنامه زمانی که نصبش به اتمام رسید داشته باشید. به این شکل که روی آیکون برنامه راست کلیک کرده، Properties را انتخاب کنید، به زبانه Compatibility رفته، گزینه Run this program in compatibility mode for را تیک زده و گزینه سیستم عامل ویندوز مربوطه را انتخاب کنید.

علاوه بر این، شما می توانید تنظیمات (به تصویر زیر دقت کنید) را برای برنامه مربوطه تغییر دهید و باید بسته به اینکه مشکل خاص شما چه باشد باید با آزمون و خطا سعی کنید برنامه را اجرا کنید.

win75133

در نهایت ، اگر شما از ویندوز ۷ نسخه حرفه ای (Professional) یا بالاتر استفاده می کنید، می توانید از قابلیت «اجرا در حالت ایکس پی ویندوز ۷ »( XP Mode) استفاده کنید. این قابلیت ویندوز ایکس پی را روی رایانه شما به عنوان یک ماشین مجازی اجرا می کند و می توانید تمام برنامه هایی که پیش از این روی ویندوز ایکس پی نصب و اجرا می شد در این محیط مجازی نیز نصب و اجراکنید. سایت Ars Technica نیز در همین زمینه یک مقاله بسیار مناسب و معقول در مورد حالت ایکس پی در ویندوز ۷ دارد.

۴-درایو دی وی دی یافت نشد

آیا ویندوز ۷ موفق به شناسایی درایو نوری شما نشده است؟ این هم مشکل دیگری است که نیاز به ویرایش رجیستری دارد. هشدار مورد ۲ هنوز به قوت خود باقیست: قبل از هر کاری از رجیستری پشتیبان بگیرید!

به ترتیب این کارها را انجام دهید: رفتن به منوی استارت و تایپ عبارت regedit ، اجرای برنامه’regedit’ و راه اندازی آن را از لیست نتایج. رفتن به نشانی HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass . در پانل سمت راست گزینه UpperFilters و LowerFilters را حذف کرده، ویندوز را ری استارت کرده و ببینید مشکل حل شده یا خیر.

اگر مشکل حل نشده بود، باز روی استارت کلیک کنید، Disk Management را تایپ کرده و Create and format hard disk partitions را از لیست نتایج انتخاب کنید. در پنجره مدیریت دیسک روی آیکون درایو اپتیکال راست کلیک کرده و گزینه Change Drive Letter and Paths را انتخاب کنید. در پنجره تغییر مسیر درایو روی دکمه Change کلیک کنید و نامی جدید برای درایو انتخاب کنید. ویندوز را مجدد راه اندازی کرده و امیدوار باشید که این مشکل حل شود.

۵-تم های جدید سبب تغییر آیکون های سفارشی می شوند.

آیا زیاد تم ویندوز را تغییر داده و حس می کنید که گاهی برخی از آیکون هایی که آیکونش را به آیکون دلخواه خود عوض کرده اید دستخوش تغییر می شوند؟ این مسئله خیلی آزار دهنده است ، اما جلوگیری از آن آسان است. کافیست روی دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب نمایید، در پنجره کنترل پنلی که باز می شود گزینه Change Desktop Icons را انتخاب و در پنجره تنظیمات آیکون های دسکتاپ گزینه Allow themes to change desktop icons یا ‘اجازه به تم برای تغییر آیکون دسکتاپ’. را از حالت تیک دار خارج کنید.

win 76112

مشکل رایج مهم دیگر، که به نظر می رسد فقط در لپ تاپ های قدیمی تر رخ می دهد، این است که ویندوز ۷ به دروغ گزارش می دهد باتری خالی شده و سپس لپ تاپ را خاموش می کند. برای این مشکل، ITExpertVoice راه حلی ارائه می کند که باعث جلوگیری از خاموش کردن لپ تاپ توسط ویندوز ۷ زمانی که فکر می کند باتری خالی است می شود. متاسفانه، این راه حل ممکن است شما را با خاموشی ناگهانی لپ تاپ زمانی که باتری لپ تاپ واقعا تمام شده اند رو به رو کند.

در نهایت ، بسیاری از مشکلات ویندوز ۷ را می توان در یک لحظه با استفاده از ابزار مفید برطرف نمود. سایت MakeUseOf در سلسله مقالاتی به بررسی این ابزارها پرداخته از جمله در مقاله: چگونگی حل مشکلات متداول ویندوز به صورت فوری و به سرعت به بررسی FixWin پرداخته. گزینه مفید دیگر QuickFix است، که حاوی ابزارهایی برای رفع عیب ۲۱ مشکل متداول ویندوز ۷ می باشد. از آنجا که برنامه ای قابل حمل است، یک روز خواهد توانست به شما در برابر حمله ویروس ها کمک کند یا اگر تنظیمات ویندوز را به هم ریخت باشید، سبب بازگرداندن رفتار پیش فرض ویندوز ۷ شود.

در پایان از شما سوال می کنیم با کدام یک از دیگر مشکلات در هنگام استفاده از ویندوز ۷ رو به رو شده اید و چگونه آنها را رفع و رجوع کرده اید؟



تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:25 | نویسنده : sara

روش رفع خطای Bootmgr is missing در ویندوز ۷


برچسب‌ها: روش رفع خطای Bootmgr is missing در ویندوز ۷,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:24 | نویسنده : sara

آغاز شمارش معکوس تا عرضه پیش نمایش ویندوز ۸.۱

 

همانطور که می دانید مایکروسافت رسما ویندوز ۸.۱ را تایید کرده است و قرار شده تا روز ۲۶ ژوئن امسال، یعنی حدود هشت روز دیگر، نسخه پیش نمایش آن در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت که با نام BUILD شناخته می شود، عرضه شود. اکنون همه نگاه ها روی این موضوع متمرکز است که ویندوز ۸.۱ چه تغییرات و بهبودهایی خواهد داشت. ما نیز در مطلبی به قابلیت ها و بهبودهای ویندوز ۸.۱ اشاره کردیم که از لینک پایان مطلب می توانید آن را مطالعه کنید.

The-Countdown-Begins-9-Days-Until-the-Launch-of-Windows-8-1-Preview-2-600x268

مایکروسافت می گوید که ویندوز ۸.۱ کاربرپسند‌تر شده است و علاوه بر همه بهبودهایی که داشته، دکمه ویندوز قدیمی نیز به جای خود بازگشته است. البته شاید خبر خوبی برای دوست داران منوی استارت نباشد. چون مایکروسافت سفت و سخت بر صفحه استارت اسکرین خود پافشاری می کند. بنابراین این دکمه منوی استارت را نشان نخواهد داد و شما را به یک صفحه جدید خواهد برد.

علاوه بر این ها، استارت اسکرین نیز کاربرپسندتر شده است و به کاربران گزینه های شخصی سازی بیشتری را خواهد داد. مثل رنگ ها و پس زمینه های بیشتر و همچنین امکان استفاده از والپیپرهای دسکتاپ به عنوان تصاویر پس زمینه استارت اسکرین.

یکی دیگر از قابلیت هایی که قرار است در اختیار کاربران قرار گیرد، رد کردن رابط کاربری مترو است. به شکلی که کاربران می توانند پس از بوت کردن سیستم، به صورت مستقیم به محیط دسکتاپ بروند. این قابلیت یکی از مواردی بود که موجب ارسال درخواست های زیاد کاربران به مایکروسافت شده بود.

اما آخرین تغییر مهمی که در ویندوز ۸.۱ بوجود آمده است مربوط به فروشگاه ویندوز یا همان Windows Store می شود. در نسخه ۸.۱ بهبودهای خوبی در فروشگاه ویندوز حاصل شده است.

برخی برنامه های جدید نیز وجود خواهند داشت. برنامه هایی مثل Movie Moment و یک ابزار هشدار دهنده که به صورت پیشفرض با ویندوز ۸.۱ نصب خواهند شد.

نسخه پیش نمایش ویندوز ۸.۱ در ۲۶ ژوئن عرضه خواهد شد اما نسخه نهایی آن قرار است که در اواخر سال جاری در اختیار کاربران قرار بگیرد. نسخه نهایی به احتمال فراوان در ماه های آگوست یا سپتامبر عرضه می شود.

همچنین برنامه ریزی شده است تا این بروزرسانی در سایر دستگاه های مبتنی بر ویندوز ۸ نیز اعمال شود. بنابراین انتظار می رود که تبلت ها، لپ تاپ ها، کامپیوترهای دسکتاپ و دستگاه های هیبریدی در آینده این بروزرسانی را دریافت کنند.

 


برچسب‌ها: آغاز شمارش معکوس تا عرضه پیش نمایش ویندوز ۸, ۱,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:21 | نویسنده : sara

مسریاب جدید ۸۰۲٫۱۱ac شرکت دی – لینک


دی‌لینک به معرفی روتر جدیدی پرداخت که سازگار با استاندارد بی‌سیم ۸۰۲٫۱۱ac ساخته شده‌است و می‌تواند داده‌ها را با نرخ ۱٫۵ گیگابیت بر ثانیه منتقل کند.

1008097

 

این روتر DIR-868L Wireless AC نام دارد و به علت پشتیبانی‌ از فناوری باند دوگانه می‌تواند همزمان در هر دو باند بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز کار کند. همچنین برخورداری از قابلیت ویژه‌ای موسوم به AC SmartBeam به این دستگاه اجازه می‌دهد تا بر حسب نوع فعالیت کاربر در اینترنت، بین ‌دو باند موجود سوئیچ کند تا در هر زمان بیشترین سرعت را برای کاربر اولویت خود قرار دهد. از دیگر امکانات این روتر چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی است. علاوه‌ بر این، طراحی و تنظیمات آن برای استفاده روی دامنه‌ها و شبکه‌های IPv6 نیز آماده شده‌است. یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری دستگاه نیز یک مود تنظیم سریع است که اجازه می‌دهد با استفاده از یک برنامه ویژه از روی اسمارت‌فون‌های آندروئیدی و iOS اپل نیز روتر را تنظیم کنید. قیمت این مسریاب ۱۳۲ پاوند اعلام شده‌است.

 


برچسب‌ها: مسریاب جدید ۸۰۲٫۱۱ac شرکت دی – لینک,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:21 | نویسنده : sara

پاسخ به ۵ سوال ساده در مورد ویندوز ۸٫۱

 

مایکروسافت اخیرا جدیدترین نسخه ویندوز خود را جهت استفاده عموم روانه بازار کرده است. ویندوز ۸٫۱ با قابلیت‌هایی جدید ارایه‌ شده که استفاده از آن‌ها لذت خاص خود را دارد. ویژگی‌هایی که به راحتی قابل دانلود شدن هستند.
windows_81v2-590x327
بسیاری از کاربران می‌توانند ویندوز خود را بدون مشکل خاصی آپدیت کنند. اما افرادی که استفاده تجاری از ویندوز خود دارند، باید قبل از این کار به موارد خاصی توجه کنند.

اگر شما کاربری هستید که نیاز به ارتقاء ویندوز خود به نسخه ۸٫۱ دارید، با ما همراه باشید.

۱- برای آپدیت ویندوز خود به کجا بروم؟

بعد از ارایه رسمی آپدیت جدید، افرادی که از سیستم‌های خود استفاده کاری و تجاری می‌کنند، از دو را ه می‌توانند برای آپگرید ویندوز خود اقدام نمایند. یا به قسمت مربوط به IT مرکز و موسسه خود مراجعه کرده و کار را به آن‌ها بسپارند و یا اینکه با کمک یک کارشناس IT اقدام به تغییر آن کنند.

اگر مرکز شما دارای چند سیستم است که هم اکنون از ویندوز ۸ بر روی آن‌ها استفاده می‌شود، پس شما بدون مشکل خاصی می‌توانید آن را آپدیت کنید. اما گر شما در مرکز خود دارای سیستم مهم و حیاتی همانند سرور و یا تعداد زیادی سیستم هستید، بهتر است به کمک یک کارشناس IT این کار را انجام دهید.

البته دقت کنید که اگر می‌خواهید سیستم‌های خود را از ویندوز Xp و یا ۷، به ویندوز ۸٫۱ آپدیت کنید، به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای سیستم‌های شما پیش بیاید، به هیچ‌ وجه شخصا این کار را انجام نداده و کار را به مدیر قسمت IT خود بسپارید.

۲- آیا سیستم من برای آپدیت مناسب است؟

قبل از شروع به روز رسانی، شما باید از اینکه سیستم شما قابلیت نصب ویندوز ۸٫۱ را بر روی خود دارد، اطمینان حاصل کنید.

پس ابتدا نگاهی به حداقل نیاز سیستم از اینجا بیندازید و مطمئن شوید که سیستم شما این امکانات حداقلی را دارد.

اگر کامپیوتر شما، حداقل در ۴ سال اخیر تهیه شده است، پس می‌توان از آن برای نصب ویندوز ۸٫۱ استفاده کرد. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که اگر شما دارای حداقل نیازهای سیستمی برای نصب ویندوز ۸٫۱ هستید، ممکن است اجرای این ویندوز دارای مشکلاتی نیز باشد، مشکلاتی نظیر سرعت پایین راه‌اندازی نرم‌افزارها، و یا مشکلاتی از این قبیل.

۳- آیا سخت‌افزار و نرم‌افزار شما با یکدیگر سازگار هستند؟

خب، شانس بزرگ این است که سخت‌افزار سیستم شما نیز برای ساپورت این آپدیت سازگار باشد، به همین دلیل باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید. پس برای این کار حتما به اینجا سر بزنید: Windows Compatibility Center.

بعد از اطمینان از این موضوع، برای پیدا کردن نرم‌افزارهایی که با این سیستم‌عامل سازگار هستند، باید کمی به جست و جو بپردازید. باکمی گشت و گذار به راحتی می‌توانید لیست بزرگی از نرم‌افزارهایی که توسط این سیستم‌عامل ساپورت می‌شوند را پیدا کنید. اگر دنبال نرم‌افزار خاصی برای کار خود می‌گردید و حس می‌کنید که ممکن است با این ویندوز ناسازگار باشد، پس بهتر است که با شرکت مورد نظر خود تماس گرفته و این موضوع را از آنان پیگیری کنید.

۴- آیا همه چیز به روز است؟

وقتی که جدیدترین ورژن یک سیستم‌عامل، آپدیت شده و ارایه می‌گردد، کمپانی‌هایی که نرم‌افزارهای مخصوص را تولید می‌کنند نیز سعی می‌کنند تا محصولات خود را جهت سازگاری با سیستم‌عامل جدید بهینه ساخته و سریع‌تر روانه بازار نمایند. پس با به روز رسانی سریع سیستم‌های خود، آپدیت سایر قسمت‌ها و نرم‌افزارها نیز کار ساده‌ای خواهد بود.

۵- آیا به گرفتن پشتیبان نیازی هست؟

در سیستم‌های کاری، گرفتن نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات مهم و حیاتی، همیشه ضروری است. پس اگر تا به الان، بک‌آپی از اطلاعات خود تهیه نکرده‌اید، به سرعت این کار را انجام دهید. چون اگر خدایی نکرده، در روند آپدیت سیستم خود به مشکلی برخوردید، ممکن است تمام اطلاعات شما از بین برود. پس داشتن پشتیبان از اطلاعات خود امری ضروری است. البته پیشنهاد می‌گردد که نسخه‌های پشتیبان خود را ترجیحا در سیستمی که در حال به روز رسانی آن هستید، نگهداری نکنید.
itresan


برچسب‌ها: پاسخ به ۵ سوال ساده در مورد ویندوز ۸٫۱,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:20 | نویسنده : sara

رشد ۵۰ درصدی درآمد بازار جهانی اینترنت بی‌سیم تا ۲۰۱۷

 

درآمد بازار جهانی سیستم‌های بی‌سیم Wireless LAN تا سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ۵۰ درصد بیشتر از درآمد بازار یاد شده در سال ۲۰۱۲ خواهد بود.
free-wi-fi

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی Dell’Oro Group، درآمد بازار جهانی سیستم‌های بی‌سیم Wireless LAN تا سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ۵۰ درصد بیشتر از درآمد بازار یاد شده در سال ۲۰۱۲ خواهد بود.

از مهم‌ترین دلایلی که باعث خواهند شد بازار سیستم‌های اینترنتی بی‌سیم طی چهار سال آینده پیشرفت قابل ملاحظه داشته باشد می‌توان به گسترش فعالیت مراکز ارایه دهنده خدمات Wi-Fi، به‌روزرسانی چرخه ۸۰۲٫۱۱ac و همچنین مدیریت سیستم‌های WLAN مبتنی بر فضای پردازش ابری اشاره کرد که البته در کنار موارد یاد شده نکاتی مانند انتشار تصاویر ویدیویی توسط کاربران مبتنی بر شبکه Wi-Fi و همچنین استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار(BYOD) اثرگذار خواهند بود.

“کریس دپوی”( Chris DePuy) مدیر مرکز Dell’Oro Group در این خصوص توضیح داد: «در حال حاضر سازمان‌ها شبکه‌های بی‌سیم LAN را به عنوان یک سیستم دسترسی حیاتی برای ادامه فعالیت‌های خود تلقی می‌کنند و از پیش‌تر نیز سیستم‌های بی‌سیم را به گونه‌ای در شبکه داخلی خود به کار می‌گرفتند که از شبکه‌های اترنت(Ethernet ) مجزا بود».

او در ادامه خاطرنشان کرد: «در چرخه جدید شبکه‌های اینترنتی سیستم‌های بی‌سیم ۸۰۲٫۱۱ac در سازمان‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شوند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک تعداد بیشتری از سازمان‌ها برای مجزا کردن شبکه‌های اینترنت و دستگاه‌های اینترنتی بی‌سیم اقدام کنند. این امر باعث می‌شود فرصت استفاده از هر دو بخش را داشته باشند».


برچسب‌ها: رشد ۵۰ درصدی درآمد بازار جهانی اینترنت بی‌سیم تا ۲۰۱۷,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:19 | نویسنده : sara

آموزش ایمن سازی شبکه خانگی

در این آموزش تکنیک های ایمن سازی شبکه بی سیم خانگی ۸۰۲٫۱۱ b/g/n آموزش داده می شود. ایمن سازی شبکه خیلی مهم است؛ چه تجاری که ممکن است اسرار کاری لو برود و چه خانگی که امکان دارد همسایگان تان بدون اطلاع شما خیلی شیک و مجلسی در اینترنت شما سهیم شوند!

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-1

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ از آن بدتر امکان هک شدن شبکه و سوء استفاده از آن است که امکان دارد به صورت ناآگاهانه توسط پلیس دستگیر شوید و نتوانید بی گناهی خود را اثبات کنید (البته این مورد آخر یک مقدار تراژدی است و کم اتفاق می افتد!
۱- پیدا کردن آی پی Gateway و اتصال به آن
550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-1Bullet1-1

نحوه پیدا کردن آی پی گیت وی و اتصال به آن (ویندوز)

برای یافتن آدرس آی پی در گیت وی به ویندوز متصل شوید.

  • Start>Run>Cmd>Enter
  • هنگامی که پنجره فرمان های سریع (cmd) بااز شد، “ipconfig/all” را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  • نوشته ای مانند Gateway را پیدا کرده و شماره جلوی آن را یادداشت برداری کنید؛ ارقامی شبیه ‘۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱’ باید آن جا وجود داشته باشند.
  • اینترنت اکسپلورر یا هر مرورگری که مایل هستید را باز کنید.
  • آی پی به دست آمده (کد مورد نظر) را در آدرس بار کپی کرده و Enter را بزنید.

نحوه پیدا کردن آی پی گیت وی و اتصال به آن (مک)

  • یابنده (Finder) رایانه را باز کرده و ‘Terminal’ را از Applications> Utilities اجرا کنید.
  • هناگمی که ترمینال باز شد، ‘ipconfig -a’ را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید.
  • در این جا نیز شماره آی پی که در جلوی GateWay به دست می آید را یادداشت کنید؛ آن هم شبیه “۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱″ است.
  • مرورگر سافاری یا مرورگر دیگری را باز کنید.
  • آی پی گیت وی را درون آدرس بار کپی کرده و کلید Enter  را بفشارید.
  • 550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-2-1

۲- فعال سازی Encryption  (کد گزاری) بر روی Access Point (نقطه دسترسی)

استفاده از انکریپشن ۱۲۸ بیتی یا بالاتر باعث ایمن سازی هر چه بیشتر شبکه وایرلس می شود. WEP و WPA دو روش کد گزاری متفاوت از هم هستند. WEP در عدم داشتن امنیت اثبات شده است؛ به طوری که با چند برنامه رایگان که از اینترنت قابل دانلود هستند در عرض چند دقیقه قابل شکستن است. پس بنابراین برای حداقل، استفاده از WPA به طور جدی پیشنهاد می شود چرا که امنیت قابل توجهی دارد که در واقع راه اندازی آن کمی از WEP مشکل تر است و ۱۰۰٪ هم ایمن نیست! و از آن ایمن تر WEP2 است. اگر دستگاه شما WPA2 را ساپورت نمی کند به شما توصیه می کنیم نسبت به تهیه یک مودم جدید تر اقدام کنید؛ اگر که به امنیت خود اهمیت می دهید.

۳- یک گذرواژه برای دسترسی به روتر برگزینید

هر کسی که به تنظیمات روتر دست پیدا می کند، به راحتی تمامی تمهیدات و عملیاتی که برای امنیت خود چیده اید را می تواند دستکاری کند. اگر رمز دستگاه خود را فراموش کرده باشید اکثر روتر ها یک سخت افزار برای بازگرداندن تمامی تنظیمات به پیشفرض دارا هستند که این مشکل را آن وقت برایتان حل خواهد کرد.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-3

بهترین گزینه استفاده از یک پسورد با کاراکتر های بالا و گوناگون است که می توانید از جنریتور ها کمک بگیرید، لازم به ذکر است، شما تنها یک بار نیاز به وارد کردن آن هستید پس مشکل بزرگی در سر راه نخواهید داشت و همچنین اگر با کابل لن به آن متصل شوید حتی می توانید آن را کپی پیست کنید که دیگر هیچ گاه حتی یکبار هم نیاز به تایپ آن نخواهید داشت!

از یک پسورد ایمن استفاده کنید.

هیچ گاه برای گذرواِژه روتر یا تنظیمات WPA2 از رمز های ساده و آسان تحلیل مانند “admin” یا “ABC123” که روی همه دستگاه های در ایران موجود است استفاده نکنید و پس از تحویل مودم آن ها را سریعا تعویض کنید. رمز قوی آن است که از حروف و ارقام به تعداد کافی در آن وجود داشته باشد و حتی الامکان برای قطعی کردن عدم امکان هک کردن از یک اسپیس هم در آن استفاده کنید. به خاطر سپردن پسورد های قوی ممکن است سخت باشد اما به همان اندازه غیر قابل نفوذند!
به یاد داشته باشید اگر پسوردتان ضعیف باشد از هر کدگزاری هم که استفاده کنید به واسطه استفاده از جدول ها و دیکشنری های از پیش تعبیه شده در کمتر از یک روز هک می شوید.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-4

۴- شناساگر ست سرویس (SSID) را از نمونه پیشفرض به یک چیز خاص تغییر دهید

داشتن یک نام شبکه یا اس اس آی دی پیشفرض به  هکر ها مبتدی بودن سازنده نتورک را نشان می دهد و همچنین به آن ها دست نخورده بودن پسورد را یادآوری می کند که ممکن است خطر بیشتری شما را تهدید کند.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-5

۵- فیلترینگ مک آدرس را روس اکسس پوینت یا روتر خودفعال نمایید .

یک مک آدرس یک کد ویژه برای هر شبکه وایرلس است. مک آدرس فیلترینگ قابلیتی است که مک آدرس را به سخت افزار می شناساند و تنها به دستگاه هایی که مک آدرس آن ها شناخته شده باشد امکان دسترسی می دهد. در هر صورت، هکر ها تنها امکان شبیه سازی و ورود به شبکه را دارند که عدم وجود این فیلترینگ در کدگزاری WPA2 هم بروز از این قبیل مشکلات است.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-7

۶- هیچ گاه  ویژگی“SSID BroadCast”  اکسس پوینت یا روتر تان را غیرفعال نکنید.

بله کمی آزار دهنده سهت اما انجام این کار ایده مناسبی نیست. اگر چه این کار مسبب پنهان کردن شبکه از دیده همسایگان تان است اما اس اس آیدی شما همچنان برای هکر های مصمم قابل مشاهده بوده و به نوعی جعل هویت شما و دسترسی به اطلاعات شما را برایشان آسان تر می کند.

۷- لاگین از راه دور را غیرفعال کنید. اولین راه دسترسی آسان و بدون مشکل همین است.

اکثر یوزر های پیش فرض به Admin ست شده است و هنگامی که یوزر شناخته شده باشد برای یک ویروس/کرم پیدا کردن پسورد کار سختی نیست.

550px-Secure-Your-Wireless-Home-Network-Step-6

۸- ادمینستریتینگ وایرلس را غیرفعال کنید.

قدم پایانی اینست که دسترسی به تنظیمات به صورت وایرلس را غیرفعال کنید؛ این بدین معنی است که تنها با کابل لن امکان دسترسی به تنظیمات را خواهید داشت. این باعث قطع شدن ۹۸٪ امکان هک به پرتال روتر را میسر می سازد.

نکات

 

1 - بهتر است هر از گاهی فرم ویر (نرم افزار تنظیمات مودم) خود را بروز کنید.
۲- نیاز است تنظیمات WPA2 بر روی رایانه و روتر یکسان باشند.
۳- اسناد و راهنمای نقطه دسترسی (اکسس پوینت) یا روتر های خود و چگونگی فعال کردن ویژگی های امنیتی را مطالعه کنید.
 

اخطارها

۱- یک کاربر با داشتن یک آنتن C به راحتی می تواند از یک مسافت طولانی به شبکه شما نفوذ کند، بنابراین هنگامی که مثلا نوت بوکتان از ایوان نمی تواند امواج را دریافت کند بدین معنی نیست که شخصی از یک مایل آن طرف تر نتواند شبکه شما را پیدا کند و اگر کسی شبکه شما را هک کرد، الزاما از محله شما نیست.

۲- بر روی رایانه های قابل جا به جایی شیرینگ چاپگر ها و فایل ها (File and Printer Sharing) را از تنظیمات کانکشن (Connection Properties) غیرفعال کنید و تنها از Client for Microsoft Networks استفاده کنید.
۳- اگر از مک فیلترینگ استفاده می کنید، فراموش نکنید تمامی رایانه ها، لپ تاپ ها، تبلت ها و … را به آن ها بشناسانید و دقت داشته باشید که مک آدرس ها همگی به درستی چیده شده باشند.


برچسب‌ها: آموزش ایمن سازی شبکه خانگی,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:18 | نویسنده : sara

استاندارد G.fast؛ یک گیگابیت در ثانیه روی کابل‌های مسی تلفن!


اتحادیه ارتباطات بین‌الملل یا International Telecommunication Union اولین مرحله تأیید یک استاندارد باندپهن جدید به‌نام G.fast برای انتقال داده‌های سنگین همچون فیلم‌های Ultra-HDTV را به‌انجام رساند.

1008095

 

یکی از مزیت‌های استاندارد جدید این است که برای استفاده از آن لازم نیست بین مبدأ توزیع‌ محتوا و خانه کاربران شبکه فیبرنوری احداث و نصب شود. متخصصانی که توسعه G.fast را به‌عهده دارند وعده داده‌اند که این استاندارد می‌تواند داده‌ها را بر روی همین کابل‌های مسی معمولی تلفن با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه منتقل کنند. این استاندارد طوری طراحی شده که بتواند محتوا را با سرعت بسیار بالا در فاصله‌ای حدوداً ۲۵۰ متری از مبدأ توزیع، دانلود کند. گفته شده‌است که اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، مراحل تأیید استاندارد G.fast در اوایل سال ۲۰۱۴ کامل خواهدشد. برای اطلاعات بیشتر درباره این استاندارد می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.


برچسب‌ها: استاندارد G, fast؛ یک گیگابیت در ثانیه روی کابل‌های مسی تلفن!,

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:16 | نویسنده : sara

 

یک روش راحت برای شبکه کردن رایانه های خانگی

تا حالا خواستید که دو کامپیوتر را در خانه به هم وصل کنید و از اشتراک گذاری فایل ها لذت ببرید؟ شما می توانید در اینجا آموزش این کار را بخوانید. شما  این مطلب را می توانید فایل آموزش ساده و سریع شبکه کردن دو رایانه در ویندوز ۷ و ۸ به صورت کامل همراه توضیح و عکس را  در ادامه مطلب دریافت کنید.

879947_551

 


برچسب‌ها: شبکه رایانه خانگی,

صفحه قبل 1 ... 55 56 57 58 59 ... 67 صفحه بعد