تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 16:9 | نویسنده : sara

 

گوگل ایرادهای امنیتی کروم را رفع کرد

 

شرکت گوگل موفق شد تا ایرادهای امنیتی موجود در مرورگر خود یعنی کروم را برطرف کند.


 این شرکت درحالی به سراغ این موضوع رفت که به صورت همزمان برای مسابقات هک قانونی برنامه‌ریزی می‌کرد و مسلما نتایج این مسابقات نیز تاثیر فراواینی بر آینده امنیتی محصولات گوگل خواهد داشته و موجب بهبود شرایط این محصولات، به‌خصوص سیستم عامل کروم و مرورگر کروم خواهد شد.

 


شایان ذکر است که محصولات فلش همیشه به عنوان یکی از رخنه‌پذیرترین موارد موجود در این مرورگر شناخته شده و در میان این حفره‌ها بیشتر آنها به این نرم‌افزار ها تعلق داشتند.
فلش پلیر در طول سال گذشته بارها به عنوان حفره نفوذ هکرها به مرورگرها مورد استفاده قرار گرفته بود، و این موضوع همچنان ادامه دارد.

سه عدد از این حفره‌ها توسط یک هکر کلاه سفید شناسایی شده بودند که جایزه ۸ هزار دلاری گوگل به او به عنوان قدردانی زحمات پرداخت گردید.
 


برچسب‌ها: گوگل ایرادهای امنیتی کروم را رفع کرد,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 16:8 | نویسنده : sara

 کمتر از یک ماه از عرضه نسخه 7.1 از سری سیستم‌عامل iOS می‌گذرد و در طول این مدت پیشرفت این سیستم‌عامل در کسب محبوبیت بسیار چشمگیر بوده است.

سیستم عامل جدید اپل به سرعت محبوب شده است



کمتر از یک ماه از عرضه نسخه 7.1 از سری سیستم‌عامل iOS می‌گذرد و در طول این مدت پیشرفت این سیستم‌عامل در کسب محبوبیت بسیار چشمگیر بوده است.
این سیستم عامل در میان کل سیستم‌های مورد استفاده در شبکه اینترنت به کمک دستگاه‌های موبایل موفق شده است تا ۵.۹ درصد از کل کاربران اپل را به خود جذب کند.
این موضوع در حالی است که سایر سیستم‌های عامل اپل نیز محبوبیت بالایی دارند ولی همچنان نسخه ۷7 iOS به برتری خود در بازار ادامه داده و نزدیک به ۸۰ درصد از کل کاربران اپل از آن استفاده می‌کنند.


این آمار در حالی موجبات خوشحالی اپل را فراهم ساخته است که این شرکت هنوز در نتایج خود افرادی را می‌بیند که از سیستم‌های عامل قدیمی‌تر از نسخه هفتم استفاده می‌کنند.
البته درصد این افراد چندان بالا نیست و به سختی ۱۱ درصد کل سیسیستم‌های عامل موبایل مورد استفاده در میان کاربران اپل به قبل از نسخه iOS 7 باز می‌گردد.


برچسب‌ها: سیستم عامل جدید اپل به سرعت محبوب شده است,

 تصور کنید پیامکی را که برای دوستتان که صاحب سیم‌کارت از اپراتور دیگری است، فرستاده‌اید، ام به صورت خودجوش محتوای پیامکتان تغییر می‌کند!

رد و بدل شدن پیامک‌های عجیب در شبکه اپراتورهای مختلف؛ تکلیف کاربران چیست؟!



طی روزهای اخیر مشترکانی که از شبکه یک اپراتور موبایل برای اپراتور دیگری پیامک ارسال کرده‌اند در موارد متعدد با مشکلاتی عجیب مواجه شده‌اند.

اگرچه مدتی است پیامک‌ها در اغلب موارد بدون ایجاد وقفه برای طرف مقابل ارسال می‌شوند، اما هم چنان در مواردی که پیامکی میان دو اپراتور مختلف ( میان خطهای ایرانسل، همراه اول و رایتل) ارسال شود مشکلاتی وجود دارد که طی روزهای گذشته حجم این مشکلات برای مشترکان به مراتب بیشتر از گذشته بوده است.


یکی از مشترکان در این باره می‌گوید: پیامکی را از خط خود برای یکی از دوستانم که صاحب سیم‌کارت اپراتور دیگری است ارسال کردم اما در نهایت تعجب متوجه شدم دو خط توضیح به متن پیامک من اضافه شده و فرد طرف مقابل پیامکی با محتوای متفاوت دریافت کرده است.

یکی از کاربران دیگر از این نکته گلایه دارد که پیامکی را که برای فردی ارسال کرده اما پیام او بدون محتوا و به شکل خالی به دست طرف مقابل رسیده است. در برخی موارد نیز مشاهده شده که کاربری پیامکی را ارسال می‌کند و فرد دریافت کننده پیامکی با متنی کاملا متفاوت دریافت می‌کند. متنی که حتی روح ارسال کننده پیامک هم از آن خبر ندارد.

بحث اختلال در پیامک‌ها و به خصوص میان دو اپراتور مختلف موضوع جدیدی نیست، اما این شکل اختلالات که طی روزهای گذشته حجم آن افزایش هم داشته موضوع نسبتا جدیدی به‌شمار می‌رود هرچند که ممکن است در گذشته مشترکان با چنین معضلی مواجه شده باشند اما فراگیری این موضوع همانند هفته‌های اخیر نبوده است. علاوه بر تمام این موارد گاه نیز پیش می آید که تاییدیه ارسال هم به دست مشترک ارسال‌کننده می‌رسد، اما طرف مقابل پیامکی را دریافت نمی‌کند.

با توجه به سوء تفاهم‌هایی که ممکن است ارسال پیامک‌های به این شکل ایجاد کند و هم چنین تبعات مختلف این موضوع لازم است که هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه اپراتورهای تلفن همراه قرار گیرد.

در این میان با توجه به گستردگی شبکه و تعداد مشترکان، معمولا این نوع اختلالات در ارتباطاتی که میان مشترکان اپراتور‌های اول و دوم برقرار می‌شود، نمود بیشتری دارد، چراکه در هر صورت عمده سیم‌کارت‌های فعال بازار در اختیار این دو اپراتور قرار دارد.

اما مدیر اداره کل ارتباطات همراه اول در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره علت این موضوع تاکید کرد که شبکه پیامک همراه اول چنین مشکلی ندارد.

پیش از این علیرضا دزفولی - مدیر عامل ایرانسل - در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که این دست اختلالات به شبکه کدام اپراتور مربوط می شود گفته بود: در این بخش زمانی مشکلاتی در اپراتور اول کشور وجود داشت و این‌گونه اعلام شده بود که این اپراتور در حال به روز‌رسانی تجهیزات مربوط به بخش پیامک‌ها است. اکنون نیز وضعیت این بخش بهبود پیدا کرده اما هم‌چنان وقتی در شبکه درگیر می‌شوند برای ما امکان تضمین ضریب کیفی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این‌که با این وجود پیش‌بینی شما این است که چند درصد مشکل به شبکه شما و چقدر آن به شبکه همراه اول برمی‌گردد گفته بود: می‌توان گفت که در زمینه‌ی تماس و پیامک‌ها اکثریت قریب به اتفاق اختلالات به اپراتور اول بازمی‌گردد و این مساله بارها هم به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع داده شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است که در این جلسات هم این‌گونه اعلام شده که این اختلالات به همراه اول باز می‌گردد. اکنون نیز وضعیت این بخش‌ها بهبود پیدا کرده، اما با این وجود هم‌چنان مشکلاتی در این بخش دیده می‌شود.


برچسب‌ها: رد و بدل شدن پیامک‌های عجیب در شبکه اپراتورهای مختلف؛ تکلیف کاربران چیست؟!,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:29 | نویسنده : sara

 در ۳۰ روز نخست از سال جاری میلادی میزان حملات DDoS نسبت به مدت مشابه از سال قبل ۳۷۱ درصد افزایش یافت.

رشد ۳۷۱ درصدی حملات DDoS در ۳۰ روز



طی چند ماه گذشته تعداد حملات DDoS در سراسر جهان افزایش قابل ملاحظه یافته است و بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز امنیتی Prolexic Technologies، وسعت این حملات همچنان بیشتر می‌شود.


 ابزارهای DDoS استفاده از تمام پهنای باند را به‌راحتی فراهم می‌کنند و این امر مهم‌ترین دلیلی محسوب می‌شود که طی چند ماه گذشته تعداد این قبیل حملات افزایش یافته است.

"محمود سامی" مدیر مرکز Arbor Networks در خاورمیانه، پاکستان و افغانستان توضیح داد: «در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد آن هستیم که حملات به خطوط پهن‌باند با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه به امری معمول تبدیل شده است.»

او در ادامه گفت: «در اواخر دسامبر ۲۰۱۳ گروهی از حملات بازتابی/تقویتی DDoS به وقوع پیوست که تمامی آنها برای از کار انداختن سرویس‌های ارایه دهنده بازی‌های رایانه‌ای اتفاق افتاد و تبعات فراوانی هم به همراه داشت.»

به گفته سامی، بیشتر حملات انجام شده در خاورمیانه با اهداف سیاسی انجام شده است و همچنان شاهد آن هستیم که این قبیل حملات با قوت انجام می‌شوند.


او در این خصوص گفت: «این اتفاق بسیار معمول است که همین امروز ببینیم یکی از سایت‌های دولتی در منطقه خاورمیانه با حمله DDoS مواجه شود و از کار بیفتد و در نهایت هکرها روی آن یک پیام سیاسی بنویسند.»

بررسی‌ها نشان داده است که در جریان وقوع حملات DDoS، شرکت‌های تجاری بر حسب نوع فعالیت خود می‌تواند ظرف یک ساعت بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار خود را از دست بدهند.

مرکز Arbor Networks در جدیدترین گزارش خود توضیح داد که در ۳۰ روز نخست از سال جاری میلادی میزان حملات DDoS نسبت به مدت مشابه از سال قبل ۳۷۱ درصد افزایش یافته است و اگر این فرآیند کنترل نشود، در ماه‌های پیش‌رو شاهد افزایش تعداد این حملات خواهیم بود.


برچسب‌ها: رشد ۳۷۱ درصدی حملات DDoS در ۳۰ روز,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:22 | نویسنده : sara

 محدود ساختن اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های موبایلی برای اقلیتی خوشحالی به بار می‌آورد و برای اکثریت، نارضایتی.



 فیلترینگ، نامی آشنا برای ایرانیان است، تاکنون هر کاربر ایرانی اینترنت بدون شک بارها و بارها به صفحه پیوندها هدایت شده است. این روزها اما، هر جا نام فیلترینگ برده می‌شود بی اختیار برخی کاربران به یاد فیس‌بوک می‌افتند و از فیس‌بوک بازی مسئولین ایرانی در حالی که این شبکه اجتماعی فیلتر است، تعجب می‌کنند.

فیس‌بوک مقامات ایرانی حتی باعث تعجب اروپایی‌ها نیز شده، یکی از وزرای خارجه اروپایی که اخیراً به ایران آمده بود، بعد از بازگشت نوشته: در ایران اتفاق شگفتی افتاده است، مسئولان ارشد کشور صفحه فیس‌بوک را غیرقانونی اعلام و فیلتر کرده‌اند، اما همان مسئولان خودشان با فیلتر شکن وارد فیس‌بوک شده‌اند و صفحه باز کرده‌اند و با مردمی که آن‌ها هم با فیلترشکن وارد فیس‌بوک می‌شوند، ارتباط برقرار می‌کنند!

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد یکی از مسئولین ایرانی است که صفحه فیس‌بوک دارد، وی در گفتگوی با شبکه الجزیره و در پاسخ به اینکه آیا شما با عضویت در فیس‌بوک و استفاده از آن قانون را نقض نکرده‌اید؟ آیا این کار غیرقانونی نیست؟ می‌گوید : در ایران برخی معتقدند که این نوعی قانون شکنی است چون فیس‌بوک در ایران فیلتر شده است. اما به هر حال ما سعی می‌کنیم که قانون را حفظ بکنیم . حیرت انگیز تر از این پاسخ تاکنون هیچ کس نشنیده است، آقای وزیر توضیح نداده که چگونه با قانون شکنی و گذر از فیلتر می‌خواهد قانون را حفظ کند.

علی جنتی در ادامه می‌گوید : بر اساس برخی آمارهایی که ما داریم الآن چهار میلیون نفر از ایرانی‌ها عضو فیس‌بوک هستند. اما این آمار وزیر ارشاد با دیگر آمارها در تضاد است، بنا بر آماری که پایگاه World Internet Stats منتشر کرده، جمعیت کاربران فیس‌بوک در خاورمیانه در حدود ۲۳ میلیون نفر اعلام شده است که کاربران ایرانی ۴۶ درصد آن را تشکیل می‌دهند. بنابراین آمار کاربران ایرانی رقمی در حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شود.

همچنین بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، ۴۰ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۴۰ کاربر اینترنت در ایران وجود دارند که با توجه به جمعیت ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور، ضریب نفوذ اینترنت تا پایان نیمه اول امسال ۵۴.۱۸ درصد برآورد می‌شود؛ در همین حال تعداد مشترکان اینترنت در ایران نیز ۲۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۹۴۸ مشترک اعلام شده است. با این رقم، می‌توان گفت که کاربران ایرانی عضو فیس‌بوک بیش از ۴ میلیون نفر هستند.

فیلترینگ بی ضابطه که دایره آن حتی سایت‌های علمی را در برگرفته باعث شده بیشتر ایرانیان با استفاده از فیلترشکن هر روزه تمرین قانون شکنی کنند. نکته مهم این سوال است که این تمرین‌های قانون گریزی که مسئولان مسبب آنند چه بلایی بر سر جامعه می‌آورد؟ در اینجا قصد دفاع از رفع فیلتر فیس‌بوک نیست بلکه روی سخن در اینجا بر فیلترینگ بی ضابطه است.
محدوده فیلترینگ این روزها فراتر از اینترنت رفته و نرم افزارهای موبایل را نیز در بر گرفته است. بعد از فیلتر شدن وی چت، این روزها خبرها حکایت از فیلترینگ واتس آپ دارد و برخی رسانه‌ها همانند فراهم آوردن زمینه برای فیلترینگ وی چت، در حال آماده کردن اذهان برای فیلترینگ واتس آپ هستند. فیلتر شدن سایت اینترنتی اپلیکیشن واتس آپ، احتمال فیلتر شدن این اپلیکیشن موبایلی در روزهای آینده را تشدید کرده است.

باز هم تجربه فیلتر شدن وی چت پیش روی ماست، وزیر ارتباطات بعد از فیلترینگ وی چت توپ را به زمین شورای فیلترینگ انداخت و گفت: ما هیچ ارتباطی به فیلتر وی چت نداریم و فقط یک عضو از اعضای دوازده‌گانه هستیم، بعد از فیلتر شدن وی چت دولت‌مردان یکی پس از دیگری از وزیر ارشاد گرفته تا فرمانده نیروی انتظامی همگی مخالفت خود را با فیلتر کردن این اپلیکیشن اعلام کردند. اما نکته جالب اینکه در جلسه ای که در نهایت به فیلتر شدن وی چت ختم شد همین افراد و یا نماینده های آن‌ها به مسدود کردن این اپلیکیشن رای مثبت داده بودند.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز در رابطه با علت فیلتر کردن وی چت اعلام کرد: نرم‌افزار وی‌چت به یک دلیل عمده یافتن مکان جغرافیایی افراد با امکان Nearby مسدود شد، این دلیل اما پذیرفتنی نیست چون ویژگی People Nearby می‌تواند توسط تنظیمات کاربر در بخش location Service برای نرم‌افزار وی‌چت غیرفعال کرد. با غیرفعال شدن این گزینه امکان ردیابی مختصات جغرافیایی لغو می‌شود که در نتیجه امکان shake و People Nearby غیر فعال خواهد شد. پس باید دنبال علت‌های دیگری بگردیم.

بنابر یک گزارش رسمی ۴۸ ساعت بعد از فیلتر کردن وی چت، ۴۱ درصد از ۴ و نیم میلیون نفر استفاده کننده از وی چت، روی گوشی موبایل خود فیلتر شکن نصب کردند. حال باید دید چه کسانی از فیلترینگ در محیط اینترنت و فیلتر اپلیکیشن های موبایلی منتفع می‌شود.
با از کار افتادن فیلترشکن رایگان سایفون، ایرانیان امروز برای دور زدن فیلترینگ باید یک وی پی ان خریداری کنند. در حال حاضر اشتراک یک ماهه ارزان‌ترین وی پی ان ۴ هزار تومان است که البته این فیلترشکن ارزان توانایی گذر از فیلتر فیس‌بوک و توییتر را ندارد و باید سرویس‌هایی مانند کریو، تونل پلاس و ... را خریداری کرد که به مراتب گران‌تر هستند.

اگر آمار وزیر فرهنگ را در ارتباط با ایرانیان عضو فیس‌بوک درست فرض کنیم و با توجه به قیمت ارزان‌ترین فیلتر شکن، در حال حاضر فقط کاربران ایرانی عضو فیس‌بوک ماهانه ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (شانزده میلیارد تومان) ناقابل به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌ریزند. اما اگر تعداد کاربران ایرانی فیس‌بوک را ۱۱ میلیون نفر در نظر بگیریم، این رقم به ماهانه ۴۴ میلیارد تومان می‌رسد. نکته قابل توجه اینکه این ارقام فقط برای کاربران فیس‌بوک است.

اما با این فیلترینگ گسترده کنونی که حتی سایت‌های علمی را نیز در برگرفته، اگر بگوییم نصف کاربران اینترنت در ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند، مبلغی که ماهانه نیمی از کاربران ایرانی اینترنت بابت گذر از فیلترینگ می‌پردازند، چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.
همان‌طور که اشاره شد ۴۸ ساعت بعد از فیلتر کردن وی چت، ۴۱ درصد از ۴ و نیم میلیون نفر استفاده کننده از وی چت یعنی یک میلیون و ۸۴۵ هزار نفر، روی گوشی موبایل خود فیلتر شکن نصب کردند. در حال حاضر میانگین قیمتی فیلترشکن های سرویس موبایل چیزی حدود ۶ هزار تومان است، با این حساب فقط در ۴۸ ساعت اولیه ۱۱ میلیارد و هفتاد میلیون تومان توسط کاربران اپلیکیشن موبایلی وی چت فیلتر شکن خریداری شده است.

با این حساب گروه اولی که از فیلترینگ چه در اینترنت و چه موبایل سود می‌برند، فیلترشکن فروشان هستند. این سؤال اینجا مطرح می‌شود که اساساً این فیلتر شکن فروشان چه کسانی هستند که نه تنها سایت‌هایشان فیلتر نیست، بلکه برای خود حساب بانکی دارند و فروش آنلاین انجام می دهند؟ آیا شناسایی این افراد توسط پلیس سخت است یا اراده و قصدی برای شناخت و برخورد با آن‌ها نیست؟

گروه دیگری که از فیلترینگ و به خصوص مسدود شدن اپلیکیشن های موبایلی منتفع می‌شوند، اپراتورهای تلفن همراه هستند. طبیعتاً با فراگیر شدن استفاده از این اپلیکیشن های موبایلی، برقراری ارتباط که تنها هزینه اندک اینترنت را برای کاربر در پی دارد، میزان استفاده مردم از پالس‌های گران قیمت خطوط تلفن همراه به شکل گسترده‌ای کاسته می‌شود؛ امری که در ماه‌های اخیر مشهود بود و به سرعت نیز در حال توسعه نفر به نفر است و طبیعتاً بخشی از هزینه های زندگی مردم و البته عدد بسیار بزرگی از درآمد اپراتورهای تلفن همراه را کاهش می‌دهد.

محدود ساختن اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های موبایلی برای اقلیتی خوشحالی به بار می‌آورد و برای اکثریت، نارضایتی. نکته دیگر توجیه این فیلترینگ تحت عنوان حریم خصوصی و مسائل شرعی، قطعاً توجیه نادرستی است. به طور مثال اگر فیلترکنندگان نگران حریم خصوصی و اطلاعات مردم هستند در وهله اول باید نگران اطلاعات خود باشند، چون طبق گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، میزبانی ۴۰ درصد سایت‌های دولتی در خارج از کشور است. حال باید دید اطلاعات چند دانشجو و دوست مهم‌تر است یا اطلاعات دولتی؟

قطعاً اغلب ایرانیان از فیلترینگ سایت‌های غیر اخلاقی و ضد انقلاب استقبال و حمایت می‌کنند، اما دایره فیلترینگ روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. توجیه فیلترینگ تحت عنوان مسائل شرعی ماحصلی جز دین گریزی ندارد.
 

برچسب‌ها: ایجاد درآمد میلیاردی برای کاسبان فیلترینگ,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:20 | نویسنده : sara

 مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ ۱۳۹۳/۱/۱۶ سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

وزیر ارتباطات به نمایندگی سامسونگ در ایران تذکر داد



وزیر ارتباطات ضمن انتقاد از عدم دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‌های سامسونگ، به نماینده این شرکت در ایران مهلت داد تا برای حل این مشکل اقدام کند.


 محمود واعظی دراین باره اظهار کرد: مدتی است که امکان استفاده از Samsung apps برای خریداران گوشی سامسونگ مقدور نیست، با توجه به اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از برنامه‌های اصلی بنده است، مراتب از طریق مذاکره نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سامسونگ پیگیری شده و با توجه به بهبود فضای حاکم بر کسب و کار شرکت‌های بین‌المللی در کشور، رفع موانع موجود و میزان قابل توجه سهم بازار گوشی سامسونگ، مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ ۱۳۹۳/۱/۱۶ سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

شرکت سامسونگ پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود که فروشگاه آنلاین برنامه‌های موبایل را در ایران می‌بندد.

سامسونگ به مشتریان خود در ایران اطلاع داده بود که از ١ خرداد (٢٢ مه) دیگر به فروشگاه آنلاین برنامه‌های موبایل سامسونگ دسترسی نخواهند داشت و به آنان توصیه کرده بود که پیش از آن تاریخ نرم‌افزارهای مورد نظرشان را به‌روز کنند.

شرکت سامسونگ البته بابت این مسئله از مشتریان ایرانی خود عذرخواهی کرده و یادآور شده بود به دلیل موانع قانونی ناگزیر به اعمال چنین محدودیتی است.

پیش از این شرکت‌هایی چون گوگل، اپل و مایکروسافت نیز محدودیت‌هایی برای دسترسی کاربران ایرانی به محصولات خود اعمال کرده‌اند. البته سامسونگ برخلاف این شرکت‌ها در ایران نمایندگی فعال دارد و خدمات خود را به مشتریان ایرانی ارائه می‌دهد.
 

 


برچسب‌ها: وزیر ارتباطات به نمایندگی سامسونگ در ایران تذکر داد,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:16 | نویسنده : sara
8oot-Logo-Changer_Testing-Mode

اولین تصویری که هنگام بالا آمدن ویندوز ۸ و ۸٫۱ روی صفحه نمایش ظاهر می شود، لوگوی ویندوز است. تغییر این لوگو برای تنوع برای برخی جالب است. در این آموزش روش تغییر این لوگوی را برای شما آماده کرده ایم.

 نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد اما هنوز نرم افزار قدرتمندی برای ویندوز ۸ و ۸٫۱ عرضه نشده است به جز نرم افزار ۸oot Logo Changer. استفاده از این نرم افزار بسیار راحت است اما یک سری تنظیمات ریز دارد که باید دقت کرد.

در حین دانلود این برنامه پیشنهاد می شود که یک سری نرم افزار جانبی نیز بر روی سیستم شما نصب شود که به راحتی می توانید آنها را غیر فعال کنید. (البته لینکی که ما به شما ارائه می کنیم اینگونه نیست).

 8oot-Logo-Changer_Setup

صفحه اصلی این نرم افزار دارای دو تب است. Bitamps و Testmode. در مرحله اول شما باید تصویری را که می خواهید جایگزین لوگوی بوت ویندوز شود وارد نرم افزار کنید. بر گزینه Load Picture پایین صفحه نرم افزار کلیک کنید و تصویر مربوطه را انتخاب کنید.

 8oot-Logo-Changer

اگر از ویندوز ۸٫۱ استفاده می کنید باید Test Signing در تب Testmode را با استفاده از گزینه Turn it ON or OFF فعال کنید (turn on کنید). انجام ندادن این کار باعث می شود هیچ تصویری هنگام بوت نمایش داده نشود. پس از انجام این کار مجددا به تب Bitamps بازگردید.

 8oot-Logo-Changer_Testing-Mode

با فرض اینکه تصویر را وارد نرم افزار کرده اید، می توانید از تصویر وارد شده بخشی را که می خواهید به عنوان لوگو نمایش داده شود را با موس انتخاب کنید. بعد از آن دکمه فلش در زیر Edited pictures را زده تا ۶ فایل BMP در کادر کناری ایجاد شود.

مرحله بعد ایجاد یک فایل bootres.dll برای نمایش لوگوی جدید است. اما قبل از این کار، گزینه Backup را زده تا نسخه اصلی فایل bootres.dll (مربوط به لوگوی اصلی بوت ویندوز) را بک آپ گیری کند. اگر خواستید لوگوی اصلی ویندوز در مرحله بوت نمایش داده شود این فایل به درد می خورد. بعد از گرفتن بک آپ دکمه Generate bootres.dll را زده و پس از آن Apply را بزنید.

 8oot-Logo-Changer_Edit

هنگامی که پنجره هشدار زیر را دیدید، Yes را بزنید و سیستم را ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

 8oot-Logo-Changer_Security

توجه کنید اگر گزینه Test Signing را در مراحل قبل ON  کرده باشید، یک واترمارک با عنوان Test Mode روی دسکتاپ نمایش داده می شود. برای پنهان کردن آن، نرم افزار را مجددا باز کنید، به تب Testmode رفته و گزینه Backup shell32.dll.mui و Backup basebrd.dll.mui را بزنید تا نسخه اصلی این فایل ها را بک آپ بگیرید. بعد از آن هر دو گزینه Patch مربوطه را بزنید. سپس Restart Explorer را بزنید تا آن واتر مارک روی دسکتاپ ناپدید شود.

 8oot-Logo-Changer_Testmode

برای دانلود برنامه ۸oot Logo Changer کلیک کنید.


برچسب‌ها: آموزش تغییر تصویر بوت ویندوز ۸,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 13:13 | نویسنده : sara
 

شرکت VideoLAN اعلام کرده است که VLC پلیر، یکی از محصولات این شرکت، را برای ویندوز ۸ تولید و عرضه کرده است.

vlc-media-player  VLC یکی از نرم افزار های اجرای فایل‌های ویدئویی جایگزین نرم افزارهای استاندارد ویندوز است که از محبوبیت قابل قبولی در بین کاربران برخوردار است.

شرکت تولید کننده این نرم افزار اعلام کرده است که نسخه بتا VLC را برای ویندوز ۸ نسخه های مترو و مدرن آن تولید کرده است.

بر اساس اعلام مقامات شرکت VideoLAN یکی از مزیت های این نرم افزار اجرای بسیاری از فرمت های ویدیویی است که نرم افزارهای مشابه استاندارد ویندوز قادر به اجرای آنها نیستند.

از جمله فرمت های قابل اجرا توسط این نرم افزار می توان به mkv، فایل های متروسکا و فایل های تصویری H.264 اشاره کرد.

تنها مشکلی که در عرضه این نرم افزار به آن اشاره شده است این نکته است که VLC تنها سیستم عامل‌های با ساختار x86 و x86_64 را پشتیبانی می کند و سیستم های با پایه ARM را پپشتیبانی نمی کند. بنا به گفته این شرکت، کارشناسان آن در حال طراحی این نرم افزار برای نصب بر روی سیستم های با پایه ARM هستند.


برچسب‌ها: VLC پلیر ویندوز ۸ عرضه شد,

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 12:53 | نویسنده : sara

شرکت اچ‌تی‌سی جدولی ارایه کرده که جایگاه این شرکت را در موسیقی موبایلی دنیا نشان می‌دهد.

 بر اساس جدول ارایه شده توسط اچ‌تی‌سی، از رادیو ترانزیستور این شرکت در سال ۱۹۵۴ گرفته تا دستگاه پخش کننده دیسک‌های فشرده سال ۱۹۸۴، گوشی‌های هوشمند ۲۰۰۷ و سر‌انجام HTC One، همه نقشی در موسیقی موبایلی دنیا داشته‌اند.

htc
اچ‌تی‌سی در ساخت محصولات موبایلی جدید خود از فناوری BoomSound در بلندگوهای این دستگاه‌ها استفاده می‌کند. البته این شرکت تایوانی سال گذشته در ساخت گوشی One از این فناوری به شکل دیگری استفاده کرد و نمونه ارتقا یافته آن در سالجاری میلادی ارایه می‌شود.

اچ‌تی‌سی قصد دارد گوشی جدید One را که شایع شده بود قرار است با نام M8 وارد بازار شود، اواخر ماه جاری میلادی عرضه کند.
این گوشی قرار است همزمان در ۱۱۰ کشور دنیا توسط اپراتورهای بزرگ ارایه شود.


برچسب‌ها: جایگاه اچ‌تی‌سی در موسیقی موبایلی دنیا,

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 | 13:18 | نویسنده : sara

برچسب‌ها: با ۵ اپلیکیشن جدید گوگل آشنا شوید,

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 67 صفحه بعد