شرکت مایکروسافت چهار سال قبل در همین ماه قرارداد ۱۰ سالهای را با یاهو به امضا رساند که این روزها گفته میشود این قرارداد بسته به اینکه کاربران جهانی تا چه اندازه طرفدار یاهو یا مایکروسافت باشند، این قرارداد هم میتواند متزلزل یا استوار باشد.
به نقل از وب سایت zdnet، از نگاه متزلزل و ناپایدار بودن شرایط، سیستم مدیریت یاهو تمایل دارد راهی پیدا کند تا خود را از این قرارداد بیرون بکشاند.
در اکتبر ۲۰۱۳ مقامات شرکت یاهو تلاش کردند ماجرای برکناری مدیرعامل مایکروسافت را بهانه قرار دهند و در جریان فعالیتهای خود در هنگکنگ و تایوان از فناوری Bing Ads مایکروسافت استفاده نکنند.
شرکت یاهو قصد دارد موقعیت خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی عرصه جستوجوهای اینترنتی بازسازی کند و در همین راستا دو خبرگزاری CNET و Re/code گزارش دادهاند که تحقق این هدف برای یاهو بسیار دشوار است و بیشتر نتایج جستوجو در سایت یاهو به گشتوگذارهای اینترنتی در Bing مایکروسافت مربوط میشود.
اما از نگاه ثبات شرایط و پایدار بودن قرارداد، در آرایش جدید مایکروسافت شرکت یاهو یک بخش مناسب و معقول برای ادامه همکاریها محسوب میشود.
گزارشی که در دسامبر ۲۰۱۳ توسط شرکت یاهو به «کمیسیون بازرگانی و امنیت آمریکا» ارسال شد، نشان میداد که این شرکت بزرگ اینترنتی ۳۱ درصد درآمدهای فصلی خود را از شرکت مایکروسافت دریافت میکند و این رقم بسیار بالاتر از درآمدهای ۱۰ درصدی یاهو از مایکروسافت است که پیشتر به صورت عمومی اعلام شده بود.
مدیران شرکت مایکروسافت تلاش میکنند همکاریهای خود را با یاهو، بهخصوص در بخش گارانتی درآمد- بهازای- جستوجو (RPS) افزایش دهند و سیستم مدیریتی را متقاعد کنند که همکاریهای یاهو- مایکروسافت درآمدهای فراوانی برای شرکت یاهو دارد.
دو شرکت مایکروسافت و یاهو بهار گذشته قراردادی را با یکدیگر به امضا رساندند که بر اساس آن مایکروسافت موظف شد درآمدهای گارانتیشده RPS را تا مارس ۲۰۱۴ به شرکت یاهو ارایه دهد.
نظرات شما عزیزان:
برچسبها: احتمال خاتمه یافتن همکاریهای یاهو و مایکروسافت,