تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 17:55 | نویسنده : sara
از باز شدن فایل های پیوست در جیمیل مطلع شوید
 
 

سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) نیاز به معرفی ندارد؛ زیرا بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند. همان طور که می دانید جیمیل و مرورگر کروم هردو از محصولات گوگل به شمار می روند و توسعه دهندگان نرم افزار و سرویس های وب نیز با توجه به سازگاری بسیار خوب این دو محصول با یکدیگر، نرم افزارهای متنوعی را برای آنها طراحی کرده اند. یکی از این نرم افزارها نیز که به صورت افزونه ای روی مرورگر کروم نصب می شود، docTrackr نام دارد.

 

افزونه docTrackr فایل های پیوست شما در سرویس جیمیل را رمزنگاری می کند، برای آنها سطح دسترسی مشخص می سازد و حتی امکان حذف آنها از راه دور را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین یکی دیگر از امکانات بسیار مفیدی که با استفاده از این افزونه در اختیار شما قرار می گیرد، آگاهی از باز شدن یا چاپ فایل های پیوستی است که همراه با ایمیل ارسال کرده اید. به این ترتیب هنگامی که ایمیلی بسیار محرمانه را برای فردی ارسال کنید، می توانید خودتان پس از باز شدن ایمیل و فایل پیوست، نسبت به حذف این فایل اقدام کنید و از زمان و تاریخی که فایل پیوست از سوی فرد موردنظر باز می شود، مطلع شوید.

 

برای استفاده از این افزونه باید به این شیوه عمل کنید:

 

۱ـ به لینک زیر بروید و افزونه docTrackr را روی مرورگر کروم نصب کنید:

 

http://goo.gl/BbnxsX

 

۲ـ پس از نصب افزونه روی مرورگر به محوطه کاربری خود در سرویس جیمیل وارد شده و صفحه ارسال ایمیل جدید را باز کنید (Compose)

 

۳ـ چنانچه به تغییرات این صفحه دقت کنید، مشاهده خواهید کرد در کنار آیکون مربوط به پیوست کردن فایل ها (attachment) آیکون جدیدی با عنوان docTrackr۰۳۹;s attachment نیز وجود دارد. همچنین در سمت راست نوار، آدرس مرورگر کروم نیز آیکون جدیدی اضافه شده است که با کلیک روی آن، به داشبورد افزونه docTrackr انتقال خواهید یافت.

 

۴ـ اکنون می توانید برای پیوست فایل های موردنظرتان، روی آیکونی که کنار آیکون پیوست فایل به نمایش درآمده است، کلیک کرده و فایل پیوست خود را انتخاب کنید. (چنانچه فایل پیوست شما PDF باشد، عملیات رمزنگاری روی آن به صورت خودکار انجام خواهد گرفت)

 

۵ـ در ادامه با کلیک روی گزینه Send صفحه ای برای شما به نمایش درخواهد آمد که گزینه های مختلفی را برای حفاظت از فایل پیوست در اختیار شما قرار می دهد. گزینه هایی مانند قابلیت نمایش، چاپ، ویرایش و همچنین قابلیت افزودن تاریخ انقضا برای دسترسی نداشتن به فایل پیوست پس از مدت زمان مجاز از جمله موارد قابل دسترس در این بخش است.

 

۶ ـ در پایان با کلیک روی Secure & Share ایمیل شما به صورت یک ایمیل حفاظت شده ارسال می شود.

 

۷ـ پس از ارسال ایمیل چنانچه ایمیل شما باز شود، یک ایمیل برای شما ارسال می شود و شما از باز شدن ایمیل ارسالی مطلع می شوید. همچنین هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید با مراجعه به داشبورد افزونه در مرورگر، اطلاعات کاملی را از فایل های پیوست ارسال شده همراه با ایمیل ها کسب کنید. در صورتی که بخواهید فایل پیوستی از دسترس خارج شود نیز می توانید روی گزینه Disable در مقابل آن کلیک کنید.


برچسب‌ها: از باز شدن فایل های پیوست در جیمیل مطلع شوید,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 17:52 | نویسنده : sara

 

راه های تقویت قدرت آنتن در مودم های wifi

بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت های دیگر، از مودم های وای فای استفاده می کنند.

 

بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت های دیگر، از مودم های وای فای استفاده می کنند. این مودم ها که بعضا قوی هم نیستند، ممکن است برخی اوقات کاربران را در آنتن دهی و سرعت کلافه کنند. برای تقویت آنتن دهی وای فای مودم، به طور مختصر در این مطلب پنج راهکار را به شما معرفی می کنیم.

 

۱ـ پیدا کردن بهترین مکان برای مودم

 

اولین و مهم ترین مرحله، پیدا کردن بهترین جای ممکن برای مودمتان است. بهترین مکان برای قرار دادن روتر فضایی باز است که علاوه بر برخورداری از ارتفاع مناسب، قرار نگرفتن سر راه سیگنال های دیواری است. همچنین توجه داشته باشید اگر از تمام محیط خانه به اینترنت وصل می شوید، بهترین مکان برای مودم شما مرکز خانه است در غیر این صورت می توانید جای مناسب برای مودم را با آزمایش و خطا پیدا کنید. برای یافتن قدرت سیگنال در نقاط مختلف منزل، می توانید از نرم افزارهای قدرت یاب سیگنال مانند Inssider یا نرم افزارهای مشابه استفاده کنید. بهتراست نرم افزار را روی لپ تاپ خود نصب کنید، سپس در نقاط مختلف خانه از دسترسی و کیفیت سیگنال های شبکه با خبر شوید. با کنار هم گذاشتن اطلاعات به دست آمده می توانید بهترین مکان قرارگیری دستگاه روتر را تشخیص دهید. توجه داشته باشید بهتر است آنتن یا آنتن های مودمتان را به صورت عمودی تنظیم کنید.

 


2-از شر سیگنال های مزاحم خلاص شوید

 

روترهای دیگر فقط دستگاه هایی نیستند که روی سیگنال وای فای خانگی شما تاثیر می گذارند؛ وسایلی مانند تلفن های بی سیم، مایکرو ویوها و دیگر دستگاه های بی سیم یا موج دار تأثیرات منفی بر سرعت و کیفیت سیگنال دریافتی شما می گذارد. بنابر این بهتر است مودم خود را نزدیک این وسایل قرار ندهید. همچنین مطمئن شوید مودمتان نزدیک وسیله ای فلزی یا آینه بین مودم (روتر) و رایانه، لپ تاپ یا کنسول بازی نباشد. اجسام فلزی، آینه و هر وسیله الکترونیکی دیگر که در محدوده فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز کار کند، باعث کاهش قدرت سیگنال و اختلال در ارتباط و کاهش کیفیت ارتباط می شود.

 

۳ـ تعویض آنتن

 

معمولا دستگاه های روتر با یک آنتن از نوع omni directional که کیفیت معمولی نیز دارد فروخته می شوند، بنابراین اگر می خواهید محدوده و جهات پخش شدن سیگنال های شبکه بی سیم خود را افزایش دهید، می توانید با خرید یک آنتن uni directional قوی تر و نصب آن روی دستگاه روتر خود، این کار را انجام دهید. اگر آنتن بهتری را در بازار برای خرید پیدا نکردید، دست کم می توانید از آنتن های بهتر از مدل فعلی، آنتن روتر خود را که به فناوری omni directional مجهز است، استفاده کنید.

 

۴ـ استفاده از ورق های آلومینیومی

 

بیشتر روترها روی خود یک آنتن دارند که اطلاعات و سیگنال ها را به همه جهت ها ارسال می کنند، درست همانند یک لامپ معمولی که نور را پخش می کند. در صورتی که از دستگاه روتر خود در مرکز خانه خود استفاده می کنید، این ویژگی می تواند خیلی مفید باشد، اما اگر روتر شما در گوشه ای از خانه قرار دارد، می توانید با استفاده از یک ورق آلومینیومی و حتی یک قوطی نوشابه باز شده به صورت ورقه بین دیوار و دستگاه روتر خود از هدر رفتن سیگنال ها جلوگیری کنید و آنها را دوباره به سمت محدوده کاری خود برگردانید. البته اگر می خواهید بهترین نتیجه را از این ترفند بگیرید، بهتر است کمی روی حالت ورق آلومینیومی در پشت روتر کار کنید و با انتخاب شکل های مختلف به بهترین حالت ممکن دست یابید.

 

۵ ـ استفاده از سخت افزارهای جانبی

 

افزایش محدوده قابل دسترسی بودن شبکه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران شبکه های بی سیم خانگی به آن نیاز دارند. برای این کار بهترین روش ممکن استفاده از سخت افزارهای جانبی است که به چند مورد آن می پردازیم:

 

استفاده از دستگاه WiFi Repeater: این دستگاه همان طور که از اسم آن پیداست، قابلیت دارد که سیگنال های ارسالی دستگاه روتر بی سیم شما را دریافت کند. سپس آن را با کیفیت و قدرت اولیه در تمامی جهات پخش کند. بهترین حالت استفاده از این دستگاه در نقاطی است که مرز دریافت سیگنال های دستگاه روتر ماست. با این کار می توانیم محدوده شبکه خود را بدون نیاز به هیچ سیمی افزایش دهیم.

 

استفاده از یک روتر دیگر: یکی دیگر از روش هایی که برای افزایش محدوده های شبکه بی سیم به شما پیشنهاد می کنیم، خرید و استفاده از یک روتر دیگر در کنار روتر فعلی شماست. می توان روتر دوم را با یک کابل به شیوه LAN را به روتر اصلی وصل کرد.

 

استفاده از یک Access Point: با استفاده از یک دستگاه Access Point نیز می توانید به محدوده شبکه بی سیم خود وسعت بیشتری بدهید مانند استفاده از WiFi Repeater که در بالا با آن آشنا شدیم. از مزایای این روش می توان به قابلیت اتصال سیستم های بیشتر به شبکه و از معایب آن می توان به قیمت بالای این دستگاه نسبت به یک روتر اشاره کرد.همچنین دستگاه هایی برای افزایش کیفیت و برد سیگنال روتر شما به نام Range Extender در بازار موجود است که می توانید آن را در فواصل دور هم قرار دهید.


برچسب‌ها: راه های تقویت قدرت آنتن در مودم های wifi,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 17:49 | نویسنده : sara
۱۰ اختراع شگفت انگیز گوگل را بخوانید
 

گوگل به عنوان بزرگترین شرکت اینترنتی جهان چند روز قبل گزارش مالی خود مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی را منتشر کرد و توضیح داد که طی این سال در مجموع ۸۲/۵۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که از این رقم ۹۶/۱۳ میلیارد دلار را درآمد عملیاتی گوگل تشکیل می داد.

 

گوگل اعلام کرد که طی این سال درمجموع ۹۲/۱۲ میلیارد دلار سود خالص را از آن خود کرده و تنها در فصل پایانی سال ۲۰۱۳ موفق به کسب درآمد ۸۶/۱۶ میلیارد دلاری شده است. این شرکت که به جز خدمات اینترنتی ده ها سرویس و ابزار مختلف را در زمینه های مختلف در اختیار کاربران می گذارد، حدود ۴۸ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و مجموع سرمایه های آن ۹۲/۱۱۰ میلیارد دلار محاسبه می شود.

 

گوگل برای آنکه به نیاز روزافزون کاربران جهانی پاسخ دهد یک میلیون سرور را در پایگاه های داده مرکزی خود به کار گرفته است و در هر روز یک میلیارد کلیدواژه را بین ۲۴ پتابایت اطلاعات بررسی می کند. در حال حاضر حدود ۵/۲ میلیارد نفر در جهان از اینترنت استفاده می کنند که گوگل با همه توانش تنها می تواند موارد مورد نیاز آن ها را در ۰۱/۰ درصد اطلاعات ذخیره شده در اینترنت جست وجو کند. اما باید توجه داشت که این شرکت گوگل علاوه بر خدمات اینترنتی، فعالیت های دیگری هم انجام می دهد و در این خصوص هفته گذشته اعلام شد که شرکت گوگل روزانه ۱۰ حق امتیاز و اختراع ثبت می کند و از این نظر رکورد همه شرکت ها و سازمان ها را در سراسر جهان شکسته است.

 

گوگل که در ابتدای فعالیت خود فقط ۴ حق امتیاز ثبت شده داشت، بیشترین اختراعاتش را برای موتور جست وجوگر اینترنتی و سیستم عامل اندروید ثبت می کند و فقط در حوزه گوشی های هوشمند تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار اختراع ثبت کرده است. با این وجود، کارشناسان با بررسی های گسترده خود بین این حجم وسیع اختراعات، لیست ۱۰ حق امتیاز عجیبی که گوگل ثبت کرده است را منتشر کردند.

 

 

 

دست های به شکل قلب

 

«تیلور سوئیفت»؛ یک خواننده سرشناس امریکایی است که در کنسرت ها با استفاده از دستانش شکل قلب را در مقابل هواداران ایجاد می کند. اما گوگل به این نتیجه رسیده است که از همین شکل ساده که با دستان ایجاد می شود، می تواند یک حق امتیاز متفاوت ثبت کند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ میلادی حق امتیازی با عنوان «حالت دست ها برای نشان دادن چیزهای مهم» ثبت کرد. این شرکت توضیح داد که صاحبان عینک هوشمند Google Glass می توانند در مقابل خود با دستان شان حالت های مختلف را ایجاد کنند تا این عینک به صورت هوشمند حالت های یاد شده را تشخیص دهد و تصاویر تهیه شده از آن ها را به صورت مستقیم روی شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارد.

 

دستیار مجازی شبکه های اجتماعی

 

سر زدن به شبکه های اجتماعی یکی از علاقمندی کاربران جهانی محسوب می شود. اما اگر در آن واحد عضو چند شبکه اجتماعی مختلف باشید، پاسخ به همه صحبت های دوستان تان کار دشواری به نظر می رسد که حق امتیاز جالب گوگل این مشکل را حل کرده است. گوگل در سال ۲۰۱۱ میلادی حق امتیازی را با عنوان «سیستم خودکار پیشنهادها برای عکس العمل های شخصی در شبکه های اجتماعی» ثبت کرد و توضیح داد که این فناوری تمامی مطالب، اطلاعات مرتبط و موضوعات وابسته را مورد بررسی قرار می دهد و سپس یک پیشنهاد را به صورت خودکار ارائه می دهد که با سلیقه و تفکر شما یکسان است و دقیقاً شبیه به همان پاسخی است که درنظر دارید برای مطالب ارائه شده از سوی دوستان بنویسید. این پاسخ به راحتی می تواند روی شبکه های اجتماعی منتشر شود.

 

سیستم شناسایی تبلیغات

 

برای شرکت های تبلیغاتی بسیار مهم است که متوجه شوند آگهی آن ها تا چه اندازه مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اما باید توجه داشت که آگهی های اینترنتی نمی توانند به راحتی تعداد مخاطبان را نشان دهند. همچنین، نمی توان دریافت که هر کاربر آنلاین چند دقیقه به یک آگهی اینترنتی نگاه می کند یا چه میزان به آن توجه می کند. اما گوگل در سال ۲۰۱۳ حق امتیازی را با نام «سیستم ردیابی نگاه خیره کاربران» ثبت کرد که یک دستگاه الکترونیکی کوچک با قابلیت کار گذاشتن در رایانه ها و حتی عینک هوشمند گوگل را شامل می شد و قادر بود موقعیت چشم کاربر را تشخیص دهد و همه حرکات آن را تحلیل کند تا در نهایت مشخص شود که هر فرد چقدر به آگهی ها توجه می کند. این سیستم همچنین قابلیت نصب روی بیلبوردهای تبلیغاتی، کیوسک های اتوبوس و دیگر اماکن عمومی را دارد.

 

نرم افزار صورتحساب رستوران

 

شاید برای شما هم پیش آمده است که با گروهی از دوستان به رستوران رفته اید و پس از پرداخت صورت حساب، اطرافیان فراموش کرده اند سهم خود را از هزینه کلی بپردازند. اما از این پس نیازی نیست در این زمینه نگرانی داشته باشید، زیرا گوگل مشکل شما را حل کرده است. گوگل در سال ۲۰۱۳ حق امتیازی با عنوان «ردیابی و مدیریت هزینه های گروه» به ثبت رساند. این حق امتیاز در اصل یک ابزار کاربردی است که روی انواع گوشی های هوشمند نصب می شود و علاوه بر محاسبه هزینه کلی پرداخت شده، نوع غذا و رقمی که هر شخص باید بپردازد را به صورت خودکار محاسبه می کند. این نرم افزار هم اکنون به صورت رایگان موجود است.

 

تبلیغات بر اساس نور، صدا و دمای هوا

 

گوگل همواره سعی می کند آگهی های تبلیغاتی را متناسب با نیاز کارمندان منتشر کند و از زمانی که گوشی های هوشمند و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند، به راحتی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی افراد آگهی های مورد نظر خود را به دست آن ها می رساند. اما این شرکت اینترنتی در سال ۲۰۰۸ حق امتیازی با نام «آگهی های مبتنی بر شرایط محیطی» ثبت کرد که شامل یک دستگاه با حسگرهای هوشمند می شد و داخل گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های الکترونیکی به کار می رفت. این حسگر قادر به تشخیص دمای هوا، میزان رطوبت، صدا، نور، ترکیبات شیمیایی هوا و همه جزئیات پیرامون کاربر بود و اطلاعات آن به سرورهای گوگل منتقل می شد. با این دستگاه اگر به عنوان مثال داخل فضای گرم و مرطوب قرار داشتید، آگهی تبلیغاتی مرطوب به محصولات تهویه مطبوع برای شما ظاهر می شد.

 

عکاسی بدون دخالت دست

 

گوگل در سرویس Maps به کاربران امکان می دهد تصاویر خود را روی نقشه الکترونیکی منتشر کنند و حتی آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. اما به نظر می رسد که گوگل علاقه بیشتر به دنیای تصویربرداری دارد و پا را از این هم فراتر برده است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی حق امتیازی را با نام «عکاسی هنگام پیاده روی مبتنی بر سیستم سنجش داخلی» ثبت کرد. این اختراع مربوط به یک دستگاه کوچک می شد که متشکل از چند دوربین و حسگر هوشمند بود و کاربر می توانست آن را دور گردن خود بیندازد تا دوربین با بررسی شرایط محیطی، در هر لحظه بهترین عکس ها را بدون دخالت دست تهیه کند. این فناوری برای آن دسته از افرادی مناسب است که از ناحیه دست فلج هستند یا اینکه به دلیل حرکت چرخ های صندلی چرخدار نمی توانند با دستان خود عکاسی کنند.

 

خالکوبی میکروفون و دروغ سنج روی گردن

 

گوگل در سال ۲۰۱۲ با خرید شرکت موتورولا حق امتیاز «خالکوبی پوست الکترونیکی مجهز به تجهیزات موبایلی» را ثبت کرد و برای نخستین بار تاتوی دیجیتالی را معرفی کرد. در این اختراع گوگل یک پوست الکترونیکی با قابلیت اتصال به پوست بدن ارائه کرد که یک میکروفون بی سیم را شامل می شد و مبتنی بر صدای کاربر برای انجام تماس های تلفنی فعالیت می کرد. این میکروفون قادر به حذف صداهای اضافی محیط بود و می توانست به عنوان یک هدست عمل کند. این خالکوبی دیجیتالی با توجه به حسگرهای هوشمند خود قادر به بررسی عضلات گردن بود و از این طریق می توانست دروغ گفتن در کاربر را هم شناسایی کند.

 

صفحه کلید روی دست

 

عینک هوشمند Google Glass قابلیت های فراوانی دارد و قادر به شناسایی صدا و حرکات بدن است. با این وجود این دستگاه نسبت به گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی برخی محدودیت ها را شامل می شود و در فضاهای شلوغ نمی تواند دستورهای صوتی شما را به راحتی تشخیص دهد. برای حل این مشکل گوگل در سال ۲۰۱۳ حق امتیازی را با نام «روش ها و سیستم های مخصوص ورودی های مجازی رایانه ای» ثبت کرد که به صاحبان عینک هوشمند امکان می داد از دست خود به عنوان صفحه کلید استفاده کنند و متن های مورد نظر خود را روی دستشان تایپ کنند.

 

تأمین انرژی سرورها با موج دریا

 

گوگل به واسطه سرورهای بزرگ خود انرژی زیادی نیاز دارد و تنها در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۶/۲ میلیون مگاوات ساعت انرژی مصرف کرده است. اما این شرکت در سال ۲۰۰۸ حق امتیازی را با نام «پایگاه داده مبتنی بر آب» ثبت کرد که قادر بود انرژی تولید شده توسط موج های دریا را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند و آن را در مراکز داده خود مورد استفاده قرار دهد. گوگل در اکتبر ۲۰۱۳ یک بنای عظیم چهار طبقه را در خلیج سانفرانسیسکو ساخت که به صورت شناور در این مکان حضور داشت و تمام انرژی مورد نیاز خود را از موج ها دریافت می کرد.

 

به روزرسانی با داستان های دنباله دار

 

گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی حق امتیازی با نام «داستان دنباله دار شخصی در شبکه های اجتماعی و دیگر دستگاه های ارتباطی» به ثبت رساند و توضیح داد که این فناوری به کاربران کمک می کند مطلب مورد نظر خود را به صورت یک داستان کارتونی دنباله دار روی شبکه های اجتماعی منتشر کنند. کاربر در این فناوری می تواند تصاویر مورد نظر را انتخاب کند و نرم افزار مربوطه انواع کارتون ها را در اختیار او می گذارد تا مطلب مورد نظر شبیه به یک سری از تصاویر کارتونی دنباله دار در شبکه های اجتماعی منتشر شود.


برچسب‌ها: ۱۰ اختراع شگفت انگیز گوگل را بخوانید,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 17:46 | نویسنده : sara
رتبه هایی که ایران در ۵ فناوری کسب کرد

 

محققان کشور با انجام پروژه های تحقیقاتی توانستند رتبه علمی کشور را در رده بندی های منطقه ای و بین المللی تغییر دهند به گونه ای که ایران در علومی چون هوافضا، سلول های بنیادی و بیوتکنولوژی در منطقه به رتبه های اول و دوم دست یافته است و در رتبه بندی های بین المللی حائز رتبه های مناسبی شده و در حوزه نانو فناوری به رنبه هشتم دنیا ارتقا یافته است.

 

موقعیت ایران در سلول های بنیادی

 

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به پیشرفت ایران در فناوری های نوین از رتبه اول کشورمان در حوزه هوافضا و رتبه دوم در حوزه سلول های بنیادی در منطقه خبر داد.

 

براساس داده های اسکوپوس ، ایران در رشته سلول های بنیادی ۱۱۹۰ مدرک تولید کرده که از این نظر رتبه ۲۸ جهان و مقام دوم منطقه را در اختیار دارد.

 

بر این اساس، کشورهای آمریکا با تولید ۸۱۳۷۰ مدرک، ژاپن با تولید ۲۱۹۷۹ مدرک، چین با تولید ۱۹۷۰ مدرک، آلمان با تولید ۱۸۸۴۰ مدرک و انگلستان با تولید ۱۵۵۳۷ مدرک کشورهایی هستند که در این زمینه جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده اند.

 

در این حوزه ترکیه مقام اول منطقه و از کشورهای اسلامی مالزی و مصر و لبنان نیز رتبه های سوم، چهارم و پنجم را در جمع کشورهای اسلامی و منطقه در اختیار دارند.

 

موقعیت ایران در هوافضا

 

آمریکا، چین، انگلستان، فرانسه و کانادا ۵ کشور برتر رشته هوا فضا در دنیا محسوب می شوند. ایران در این حوزه جایگاه ۱۹ تولید علم را در به خود اختصاص داده است.

 

این در حالی است که ایران با تولید ۱۶۹ مدرک در بین کشورهای اسلامی و منطقه مقام نخست را از آن خود کرده است. بعد از ایران کشورهای ترکیه، مصر، عربستان سعودی و پاکستان قرار دارند.

 

رتبه ایران در بیوتکنولوژی

 

در حوزه بیوتکنولوژی ایران با تولید ۴۷۰ مدرک در میان کشورهای اسلامی رتبه اول و در دنیا در بین تمام کشورهای جهان در رتبه ۲۳ قرار گرفته است.

 

پنج رتبه اول تولید علم جهان در رشته بیوتکنولوژی به ترتیب به آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و کره جنوبی تعلق دارد.

 

در بین کشورهای اسلامی و منطقه بعد از جمهوری اسلامی ایران که مقام اول را در رشته بیوتکنولوژی در دست دارد کشورهای ترکیه با ۴۵۱ مدرک ، مالزی با ۳۴۶ مدرک ، سنگاپور با ۲۸۴ مدرک و مصر با ۱۹۰ مدرک قرار دارد.

 

ایران درتولید علم شیمی

 

پایگاه استنادی تامسون رویترز تعداد مقالات متخصصان علم شیمی ایران را ۴۴۷۳ مقاله به ثبت رسانیده است که ۲.۳۲۵ درصد از کل تولید علم این رشته در جهان محسوب می شود.

 

ایران با تولید ۴۴۷۳ مقاله در سال ۲۰۱۲ رتبه ۱۳ تولید علم رشته شیمی در جهان و رتبه اول را در منطقه به دست آورده است.

 

کشورهایی مانند لهستان، تایوان، استرالیا، برزیل، سوییس و هلند نیز به ترتیب رتبه ۱۴ تا ۱۹ تولید علم شیمی را در دست.

 

ایران پیشتاز در نانو فناوری

 

بر اساس رتبه بندی Nano Statistic (ستاد توسعه فناوری نانو) ایران در رده بندی تعداد مقالات نانو تا سپتامبر ۲۰۱۳ در جایگاه هشتم دنیا قرار گرفت.

 

در این رده بندی چین با ۲۰ هزار و ۴۶۳ مقاله در جایگاه اول و آمریکا با ۱۲ هزار و ۲۳۱ مقاله در رده دوم جهانی قرار گرفته است و ایران با دو هزار و ۶۶۳ مقاله رتبه هشتم جهانی را از آن خود کرده است.

 

ایران در شاخص تعداد اختراعات نانو در سال ۲۰۱۳ رتبه ۳۸ جهانی را کسب کرده است در حالی که در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۱ در جایگاه ۳۰ جهانی قرار داشته است.

 

ایران از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ موفق به تولید ۱۶۸ محصول در حوزه فناوری نانو شده است. از این تعداد ۳۶ درصد از محصولات (۶۰ محصول) نمونه آزمایشگاهی آن تولید شده و ۴۷ درصد (۸۰ محصول) وارد بازار شده است. ۱۷ درصد (۲۸ محصول) نیز در حال ورود به بازار است.

 

از ۱۶۸ محصول نانویی۲۰ محصول در حوزه نانو ابزار، ۱۷ محصول در زمینه تجهیزات کاربرد غیر مستقیم در نانو، ۵۴ محصول در زمینه نامو مواد و ۳۰ محصول در زمینه محصولات واسطه ای علوم و فناوری نانو است.


برچسب‌ها: رتبه هایی که ایران در ۵ فناوری کسب کرد,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 17:37 | نویسنده : sara
۱۸ روش برای تعمیر کامپیوتر

برای شما هم حتما پیش آمده که دستگاه کامپیوترتان بی دلیل یا بادلیل دچار مشکل شده باشد. در این وضعیت شما نمی دانید که بهتر است چه کاری انجام دهید و اینکه چگونه این مشکل را حل کنید آن هم در حال حاضر که نو کردن یک دستگاه کامپیوتر یا تعویض قطعات آن می تواند کلی خرج روی دستتان بگذارد. در این گزارش سعی می کنیم به برخی از کارهایی که می توانید بدون هیچ خرجی انجام دهید و جلوی مشکلات احتمالی یا از دست رفتن کامپیوترتان را بگیرید، اشاره کنیم. هرچند ممکن است برخی از این راه ها را بدانید، اما یادآوری آن می تواند در رفع مشکلات کامپیوتر به شما کمک کند.

۱ گوگل هوشمند خود باشید

اگر هنگام کار با کامپیوتر خود با پیام ها و کدهای خاصی روبه رو می شوید که از آن سر در نمی آورید، در این مرحله گوگل می تواند بزرگترین کمک کننده به شما باشد، البته اینکه تنها در این جست وجوگر گزینه هایی مانند «my PC is running slowly» (کامپیوتر من کند کار می کند) را جست وجو کنید، هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. بهترین گزینه این است تا جایی که می توانید ایرادات را با جزئیات در کنار هم و از طریق یک + به یکدیگر متصل کنید. همچنین زمانی که به دنبال یک عبارت خاص هستید و می خواهید زودتر به جواب برسید، بهتر است جمله های خود را در میان بگذارید.

 

۲ استفاده از برنامه بازیابی

یکی از قابلیت های مفید سیستم عامل windows برنامه بازیابی سیستم یا System Restore است. این برنامه به شما امکان می دهد تا تغییرات اخیر ریجستری، سخت افزاری و نرم افرازی کامپیوتر را به یک زمان مشخص در قبل بازگردانید. اگر نگران تاثیر این کار روی فایل های شخصی خود هستید که در این مدت زمان مشخص روی کامپیوتر خود داشته اید، باید بگوییم استفاده از این امکان هیچ تغییری روی این فایل ها ایجاد نمی کند. برای پیدا کردن System Restore به بخش Control Panel کامپیوتر خود مراجعه کنید.

 

۳ خرید خنک کننده

اگر کامپیوتر شما به صورت تصادفی قفل می کند و این در حالی است که در ظاهر هیچ مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری هم وجود ندارد، شاید این شرایط به دلیل گرم شدن بیش از حد دستگاه کامپیوتر باشد. بهترین گزینه این است که از یک فن یا خنک کننده استفاده کنید. این دستگاه به تهویه حرارتی لپ تاپ یا کامپیوتر شما کمک می کند.

 

۴ به روز بودن آنتی ویروس

شاید بی راه نباشد اگر بگوییم بخش زیادی از مشکلاتی که در هنگام کار با کامپیوتر با آن برخورد می کنیم به دلیل حضور ویروس ها و بدافزارهای مختلفی باشد که نمی دانیم چگونه وارد سیستم کامپیوتریمان شده است. پس بهترین کار برای کاهش این موجودات استفاده از یک آنتی ویروس استاندارد و به روز نگه داشتن آن است. همچنین بهتر است اسکنرهای این آنتی ویروس روشن باشد تا به صورت مرتب به کنترل سیستم کامپیوتر شما بپردازد. برای محکم کاری بیشتر بد نیست در کنار یک آنتی ویروس از اپلیکیشن ها یا نرم افزارهایی نظیر Spybot Search & Destroy و Microsoft۰۳۹;s own Safety Scanner استفاده کنید. این اپ ها بهترین گزینه برای کار کنار آنتی ویروس کامپیوترشما است.

 

۵ از کار انداختن نرم افزارهای غیرضروری

اگر طی گذر زمان کارایی و سرعت دستگاه شما پایین آمده، می تواند به دلیل نصب برنامه ها و نرم افزارهایی باشد که روز به روز هم به تعداد آنها اضافه می کنیم. شاید شما متوجه نباشید اما اغلب در پس زمینه کامپیوتر شما مشغول فعالیت هستند. تصور کنید فعالیت همه اینها با هم تا چه حد می تواند سرعت دستگاه شما را کم کند. بنابراین بهتر است به روی taskbar خود راست کلیک کنید و گزینه Task Manager را انتخاب کنید. این بخش میزان استفاده واقعی از رم و پردازنده شما توسط نرم افزارها و برنامه هایی را که روی کامپیوترتان دارید نشان می دهد. اگر در میان این لیست برنامه ای را می بینید که برایتان ناآشنا است یا اجرای آن برایتان ضرورتی ندارد بهتر است آن را غیر فعال کنید. این کار کمک بزرگی به افزایش سرعت کامپیوتر یا لپ تاپ شما می کند. همچنین اگر درTask Manager مورد یا مواردی را یافتید که واقعا اضافی و به درد نخور بودند، بهتر است کنترل کنید آنها همراه با ویندوز، اجرا نشوند و بالا نیایند. برای این کار ابتدا پوشه Startup درون استارت منو را باز کرده و هر چیز اضافه را از درون آن حذف کنید.

 

۶ بازیابی فایل ها

در بسیاری از مواقع ممکن است با یک اشتباه سهوی یک فایل را از روی دستگاه کمپیوترمان پاک کنیم یا خود ویندوز آن فایل را پاک کند. در این شرایط باید تمرکز خود را حفظ کنید و نگران نباشید چرا که در بعضی مواقع آن فایل نابود نشده است، بلکه ویندوز به سادگی تنها ارجاع به آن را از سیستم آدرس دهی خود حذف کرده و آن بخش از دیسک را به عنوان فضای خالی علامت گذاری کرده است. در صورتی که با دستکاری بی موقع و بی مورد شما هنوز آن فضا با فایل دیگری جایگزین و رونویسی نشده باشد، ممکن است شما قادر به بازیابی فایل هایتان باشید. نرم افزار Recuva یکی از بهترین و قدرتمندترین ابزارهای رایگان بازیابی فایل ها در ویندوز است، البته به شرطی که به درستی از آن استفاده کنید.

 

۷ وقتی ویندوز بالا نمی آید

سیستم عامل ویندوز از چندین سیستم بازیابی کاربردی از جمله Safe Mode بهره می برد که هنگام بالا نیامدن دستگاه کامپیوتری خود می توانید از آن کمک بگیرید. درصورت بروز این مشکل در ابتدا کلید f۸ را بزنید و از منوی بوت گزینه Last Known Good Configuration را انتخاب کنید تا ویندوز سعی کند تنظیماتی را که آخرین بار به درستی طبق آنها کار می کرده، بازیابی کرده و بالا بیاید. از سوی دیگر اگر این راه جواب نداد، می توانید ابزارهای جانبی غیر ضروری را از سیستم خود جدا کنید. گاهی اوقات یک ابزار که به درستی پیکربندی نشده یا تنظیمات درستی ندارد، می تواند باعث هنگ کردن ویندوز طی فرآیند بالا آمدن شوند.

 

۸ به گزینه های کم هزینه فکر کنید

اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما به طور کلی روشن نمی شود و مشکل هم از پریزهای برق نیست، بهتر است نگاهی هم به کابل برق دستگاه یا شارژ باتری بیندازید. در واقع قبل از اینکه امید خود را از دست بدهید و به دنبال جایگزین کردن بخش های مهم و هزینه بری همچون پاور باشید، بهتر است با کمترین هزینه کابل های برق و باتری ها را کنترل و در صورت نیاز تعویض کنید.

 

۹ امتحان کارکرد از طریق کامپیوترهای دیگر

اگر موس، کیبورد، پرینتر، دوربین، پورت های usb و... دیگر تجهیزات سخت افزاری هنگام اتصال به کامپیوتر یا لپ تاپ شما به درستی کار نمی کند برای اینکه مطمئن شوید اشکال از دستگاه شماست یا این تجیهزات سخت افزاری بهتر است آنها را از طریق کامپیوتر دیگر نیز امتحان کنید. استفاده از یک کامپیوتر دیگر برای تست موس، دوربین یا پرینتر خراب تان (یا حتی استفاده از یک پورت USB دیگر روی همین کامپیوتر) می تواند شما را از صحت عملکرد کامپیوترتان و وجود خرابی در ابزار جانبی مطمئن کند. اگر با این آزمون ها مشکل برطرف شد، لطفا به جای سرزنش دوربین یا موس بیچاره، به دنبال حل مشکل کامپیوترتان باشید.

 

۱۰ بازگشت به درایواهای قدیمی

گاهی اوقات ویندوز و ابزارهای جانبی بدون سوال از شما درایورهای جدید را نصب می کنند که این کار با گذشت زمان سبب ایجاد مشکل در دستگاه کامپیوترمی شود. برای حل این مشکل و بازگشت به نسخه قبلی درایور، از طریق کنترل پنل ویندوز به بخش Hardware and Sound بروید و از طریق این بخش قسمت

Device Manager را انتخاب کنید. با این کار پنجره ای پیش روی شما باز می شود. در لیست موجود این پنجره روی سخت افزاری که با علامت سوال یا تعجب زرد مشخص شده راست کلیک کنید. گزینه Properties را انتخاب کرده و در پنجره باز شده به تب Driver بروید. اکنون می توانید با کلیک روی دکمه Roll Back Driver به درایور قدیمی برگردید.

 

۱۱ نصب درایورهای جدید

گاهی اوقات نصب جدیدترین درایورها یا Firmwareها می تواند خیلی از مشکلات شما با کامپیوترتان را حل کند. برای این کار کافی است سری به سایت کارخانه سازنده زده و جدیدترین درایورها و Firmwareها را برای ابزار مورد نظرتان دانلود و نصب کنید. با این کار فایل های آسیب دیده یا مشکل دار قبلی هم جایگزین خواهند شد، آخرین باگ ها درست شده و با این کار ابزارهای تان بهبود پیدا می کند.

 

۱۲ حل مشکلات نمایشگر

مشکلات مربوط به نمایشگر معمولا به دلیل ایراد در کارت گرافیک، خود مانیتور یا (اگر از لپ تاپ استفاده نمی کنید) کابل رابط رخ می دهند. اگر امکانش فراهم است از یک کابل جداگانه استفاده کنید یا اینکه سراغ گرافیک آن بروید. این گونه قطعا متوجه می شوید که کدام یک از حلقه های این زنجیره دچار نقص هستند. اگر مشکل از مانیتور باشد، متاسفانه هیچ راهی به جز مراجعه به گارانتی، تعمیرکار یا خرید یک مانیتور جدید باقی نخواهد ماند.

 

۱۳ کمی مهندسی کنید

ضرورتی ندارد که حتما یک متخصص سخت افزار کامپیوتری باشید تا بتوانید نگاهی به درون کیس کامپیوترتان بیندازید، اما قبل از هر کاری در قدم اول مطمئن شوید بدنتان به زمین متصل است و الکتریسیته ساکن ندارد. همچنین کامپیوتر را نیز از برق بکشید. پس از باز کردن آن به دنبال اتصالات و پیچ های قطع شده یا شُل شده باشید. همچنین هرجا میزان زیادی گرد و خاک جمع شده، با دقت آن محل را تمیز کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید. باز کردن لپ تاپ ها ممکن است بسیار مشکل تر باشد، اما در برخی مدل ها دستیابی به رم و هارد دیسک بسیار آسان است، بنابراین می توانید چک کنید تا اتصال آنها مشکلی نداشته باشد. احتمالا در سایت کارخانه سازنده و دفاتر راهنمای آنها کمک های بیشتری را هم می توانید پیدا کنید.

 

۱۴ تهیه نسخه پشتیبان

گاهی اوقات اگر نکات گفته شده را انجام دهید، ممکن است به نتیجه نرسید. در واقع باید با این واقعیت تلخ کنار بیایید که هارد دیسک یا کل سیستم تان به کلی نابود شده است. پس رعایت این نکته کاملا ضروری است که نسخه های بک آپ یا پشتیبانی از اطلاعات و فایل های مهم تان داشته باشید و آنها را در جای مطمئنی نگه داری کنید.

 

۱۵ حل مشکلات اینترنتی

بسیاری از ما در کنار برخی از مشکلات سخت افزاری با مشکلات متعددی هنگام اتصال به اینترنت نیز مواجه هستیم. برای حل این مشکلات در قدم اول ببینید آیا با دستگاه های کامپیوتری دیگر نیز امکان اتصال به اینترنت وجود دارد یا خیر. بهتر است لپ تاپ را مستقیما توسط کابل به روتر وصل کنید و برنامه درونی تست روتر را اجرا کنید. شرکت خدمات دهنده اینترنتتان (ISP) هم احتمالا در زمینه این ایرادها ورزیده و خبره است. اگر تنها یک کامپیوتر است که نمی تواند به اینترنت وصل شود، پس احتمالا مشکل از تنظیمات آن یا کارت شبکه اش است.

 

۱۶ خاموش و روشن مجدد

شاید توجه به این نکته کمی خنده دار به نظر برسد، اما در بسیاری از مواقع کارایی دارد. مودم یا روتر را ۳۰ تا ۶۰ ثانیه خاموش کنید و اجازه دهید ارتباطتان با شرکت از ابتدا بازسازی شود. آنگاه دوباره آن را روشن کنید. برای نتیجه بهتر، بد نیست کامپیوتر تان را هم ری استارت کرده و دوباره سعی کنید به اینترنت وصل شوید.

 

۱۷ تعویض مرورگر

استفاده از یک مرورگر دیگر، بهترین راه است تا مطمئن شوید ایراد پیش آمده ربطی به مرورگر وفادار شما ندارد و از جایی دیگر آب می خورد. همچنین بد نیست بخش پلاگین و افزونه های مرورگرتان را نیز کنترل کنید.

 

۱۸ کنترل کانکشن ها

یک راه دیگر این است که به بخش Network and Sharing Centre ویندوز بروید و اطمینان بیابید کامپیوتر شما برای اتصال به اینترنت از کانکشن صحیح استفاده می کند. برای مثال کانکشن روشن و پیش فرض باید وایرلس، یا اتصال کابلی باشد. در حالی که تمام این بخش ها باید خودشان به صورت خودکار پیکربندی و تنظیم شوند، برنامه های خرابکار یا ابزارهای امنیتی ممکن است آن را تغییر داده باشند. در این بخش همچنین یک ابزار رفع ایراد یا troubleshooter دارید که بسیار مفید و کاربردی است.


برچسب‌ها: قبل از تحویل به تعمیرگاه بخوانید,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 16:48 | نویسنده : sara
۵ نکته مهم در رابطه با هشتگ که باید بدانید
 

به صورت ساده تر, هشتگ ها باعث ایجاد ارتباط بین پست های ما در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو شده اند. برای یوزر ها هشتگ ها وسیله ای برای نشان دادن واکنش و جواب آنها و حتی شروع یک گفتگو و یا ترند می باشد. آنها می توانند شوخی و یا جدی باشند ولی چیزی که مهمه اینه که حالا حالا تو زندگی ما خواهند بود.

 

اولین سوشیال مدیایی که از هشتگ استفاده کرد توییتر بود که در تابستان ۲۰۰۹ این تکنولوژی را به دنیا معرفی کرد و در ادامه اینستاگرام Tumblr, فیس بوک و … از هشتگ استفاده کردند.

 

 

 

اما مزایایی که استفاده از هشتگ دارد:

 

۱ هشتگ باعث User engagement یا درگیری یوزر با پست ها می شود.

 

فیس بوک آخرین سوشیال وب سایتی بود که سیستم خود را با هشتگ اداپت کرد و دلیلش تحقیقی بود که نشان می داد که هش تگ ها باعث می شوند تا کاربرها بیشترین درگیری را با پست ها داشته باشند. حتی اگر توییت های بدون هش تگ را با توییت های با هش تگ مقایسه کنید به اهمیت آنها بیشتر پی خواهید برد. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که هش تگ نه تنها باعث User Engagement می شود بلکه Conversions (تبدیل مشتری) را نیز بالا می برد.

 

۲ هشتگ بهترین راه برای ارزیابی مسایل اجتماعی است.

 

نمونه بارز آن هشتگ Freeiraniansoldiers بود که برای آزادی و حمایت از سربازان در بند اسیر توسط ایرانیها به ترندی در توییتر تبدیل شد.

 

۳ هشتگها باعث ارتباط تمام سوشیال مدیاها می شوند.

 

در حال حاضر در دنیایی زندگی می کنیم که هر روز صبح سوشیال مدیای جدیدی وارد بازار می شود و مارکتر ها باید هر روز با این تکنولوژی ها خود را بروز نگه داشته تا از رقبا عقب نمانند. تعدد سوشیال مدیاها چنان کار را سخت می کند که مدیریت تمام آنها تبدیل به دغدغه ای برای تمام افراد شده است. اما نکته کار این است که هشتگ ها باعث می شوند که با یک پست مدیران سوشیال وب سایتها بتوانند در تمام سوشیال مدیاها حضور داشته باشند و انسجام خود را حفظ کنند. مولتی چنل بودن برندها و بودن آنها در فیس بوک, توییتر, یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی باعث شده تا اهمیت هشتگ ها بیشتر ملموس باشد و با هشتگ به راحتی می توان به این چنل ها دست یافت

 

۴ هشتگ برای شرکتهای کوچک

 

با توجه به اینکه خیلی از شرکتهای کوچک توان رقابت با شرکتهای بزرگ و برندها را در فضای بازاریابی Offsite ندارند هشتگ این فضا را قابل رقابت کرده به طوریکه خیلی از استارت آپ بیزنس ها می توانند در فضایی عادلانه با شرکتهای بزرگ قابت کنند

 

۵ دسترسی به افراد بیشتر با هشتگ

 

در بعضی از کمپین ها, یک هشتگ باعث شده که در چند دقیقه ابتدایی ده ها هزار بار توسط کاربرها ذکر بشود. و در اینجاست که می توان فهمید که چگونه می توان از هشتگ برای تبلیغات به افراد بیشتری دسترسی پیدا کرد


برچسب‌ها: ۵ نکته مهم در رابطه با هشتگ که باید بدانید,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 16:42 | نویسنده : sara

 

قبل از ورود فناوری باید فرهنگسازی کرد
 

فراگیر شدن اینترنت، برخی آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال داشته است. سرقت های اینترنتی از سوی برخی نوجوانان، فقط نمونه ای از این آسیب هاست. در چنین شرایطی چه باید کرد و چگونه می توان از شدت گرفتن این معضل جلوگیری کرد. در گفت وگو با دکتر الهه شفائی، روان شناس و استاد دانشگاه به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

 

این روزها یکی از معضلات شایع، سرقت های اینترنتی از سوی برخی نوجوانان است. آنها بسادگی از حساب بانکی والدین خود پول برداشت می کنند. به نظر شما چقدر باید این موضوع را جدی گرفت؟

 

مشکلاتی از دیرباز وجود داشته اما امروزه شکل شان عوض شده است. فرزندی که امروز از طریق اینترنت سراغ حساب پدرش می رود و پول برمی دارد، شاید اگر این امکانات نبود، دست در جیب پدر می کرد. در واقع ما در گذشته هم این مشکل را با تعدادی از بچه هایمان داشته ایم و الان شکل قضیه عوض و این روش به روز شده است اما موضوع مهمی که وجود دارد، این است که شاید این معضل فراگیرتر شده باشد. یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بچه ها گستاخ تر شده اند و حرمت والدین شکسته شده که البته مقصر این بی حرمتی، خود والدین هستند. رسانه ها و دوستان کودکان هم تقصیر دارند. در شرایط کنونی به سبب گسترش دامنه ارتباطات، کودکان و نوجوانان راهکارهای جدیدی فرا می گیرند. همه اینها بخشی از دلایل افزایش چنین معضلی است و ریشه اصلی نیست.

 

پس ریشه اصلی در کجاست؟

 

ریشه به خانواده برمی گردد. مشکل اصلی در خانواده هایی است که روابط خیلی سالمی بر آن حاکم نیست. برخی خانواده ها خودشان قبح این گونه اعمال را از بین می برند. در بخشی از جامعه نیز خانواده هایی را داریم که از لحاظ ویژگی شخصیتی آدم های خسیسی هستند و بچه ها از نظر مالی تحت فشار قرار می گیرند و این باعث می شود بچه وقتی می بیند دوستش راحت پول خرج می کند، درصدد راه حل بربیاید. ذهن انسان طوری طراحی شده است که راه حل خلق می کند. وقتی بچه نمی تواند به صورت مسالمت آمیز خواسته اش را تامین کند، دنبال راهکار جدید می رود و در نتیجه همین سرقت های اینترنتی به وقوع می پیوندد. بنابراین والدین باید راه حل های دیگری پیش پای فرزندان خود قرار دهند تا در تنگنا قرار نگیرند و ذهن شان مجبور نشود راه حل خلق کند. اگر والدین به شکل صحیحی با فرزندان خود رابطه برقرار کنند، ذهن فرزند سراغ این راه حل نمی رود.

 

شما برای کمتر شدن چنین اتفاقاتی چه پیشنهادی برای خانواده ها دارید؟

 

موضوع اول این که ما جمله «حق نداری» را در ادبیات تربیتی به کار نبریم، چون انسان نسبت به آنچه از آن منع می شود، حریص است. از طرفی قرار نیست همه آموزش های ما به صورت مستقیم و کلامی باشد مثلا وقتی بچه ببیند مادرش سر جیب پدر نمی رود، او هم این کار را اینترنتی یا به اشکال دیگر انجام نمی دهد. حریم ها در خانواده باید حفظ شود.

 

هم اکنون شاهد افزایش پرونده های مربوط به سرقت های اینترنتی توسط برخی نوجوانان هستیم.این نوجوانان قطعا بزهکار حرفه ای نیستند و با توجه به شرایط و در یک مقطع دست به رفتاری نادرست زده اند اما آیا نتیجه چنین اتفاقاتی ممکن است این باشد که قبح جرم میان اعضای خانواده و در مراحل بعد بین افراد جامعه از بین برود؟

 

وقتی چنین اتفاقاتی تکرار شود، تبعات منفی خواهد داشت.این که نوجوانی سراغ حساب بانکی پدرش می رود، قطعا یکباره این کار را نمی کند، بلکه قبل از آن مراحل دیگری وجود داشته و او بتدریج به این سمت رفته است، بنابراین امکان دارد گام به گام به سوی مراحل بعدی هم برود و همین رفتار را در جامعه تکرار کند. ما مواردی را داریم که نوجوان از اقوام خود و حتی دوستانش نیز سرقت کرده است. می توان گفت همه جرایم از محیط خانه به محیط اجتماع کشیده می شود و ما جرم اجتماعی فی البداهه نداریم مگر این که فرد از سلامت روان برخوردار نباشد یا این که جنون آنی به او دست بدهد.

 

دستبردهای اینترنتی فقط یکی از عوارض فراگیر شدن اینترنت است.در فضای مجازی ممکن است اتفاقات دیگری نیز برای کودک و نوجوان رخ بدهد و او را در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دهد.

 

بخش عظیمی از موضوع فرهنگی است. فناوری وارد جامعه ما می شود اما فرهنگ استفاده از آن وارد نمی شود. مخالف ورود امکانات به جامعه نیستم اما این زمانی خوب است که فرهنگش هم با آن وارد شود یا حتی اگر بخواهیم بهتر رفتار کنیم، اول باید فرهنگسازی و بعد فناوری وارد شود اما در جامعه ما متاسفانه این روند کاملا معکوس است.یک فناوری ابتدا به صورت قاچاق و ممنوع وارد جامعه می شود و پس از استفاده، فرهنگ جدیدی برای آن به وجود می آید و بعد به فکر فرهنگسازی می افتیم. اول همه چیز را کتمان می کنیم و چشم مان را می بندیم و بعد از آن که فراگیر و آسیب رسان شد، تازه می پرسیم مثلا چرا اینترنت به جامعه ما لطمه می زند.برنامه هایی که روی تلفن همراه بچه ها وجود دارد مانند وی چت و برنامه های دیگر که هر روز هم یک مدل جدیدی از آن وارد می شود، همین طور است. چه خوب است قبل از ورود این سیستم ها به جامعه، خانواده ها نسبت به آنها آگاهی پیدا کنند و زمینه های فرهنگی ایجاد شود. حتی من به عنوان روان شناس و مشاور که قرار است با بچه های مردم در ارتباط باشم، بعضی سیستم ها را نمی شناسم و مراجعه کننده من که یک بچه چهارده ساله است، آن را به من معرفی می کند و نحوه استفاده از آن را آموزش می دهد. چطور می توان توقع داشت فرهنگی که توسط چهارده ساله های جامعه نسبت به فناوری ساخته می شود، فرهنگی بی آسیب باشد؟ در چنین مواردی آنقدر که مسئولان مقصرند والدین تقصیر ندارند. اینترنت، تلفن همراه، وی چت و... فی نفسه آسیب زا نیستند البته اگر بهینه استفاده شوند.

 

در بخشی از صحبت هایتان به گسترش ارتباطات اشاره کردید. همین مساله کار پیشگیری از آسیب های اجتماعی را برای خانواده ها سخت می کند.چون نوجوان بسادگی آنچه را که نباید از طریق دوستان به دست می آورد.

 

به همین دلیل است که کار مسئولان سخت شده است. اگر مسئولان اطلاع رسانی همگانی و زمینه سازی قبلی را برای هرکدام از این فناوری ها انجام دهند، می توان از مشکلات اینچنینی جلوگیری کرد. زمانی در مورد ایدز هم همین طور رفتار شد، اول چشم مان را روی آن بستیم و وقتی صحبت درباره آن شروع شد که کار از کار گذشته بود. در صورتی که اگر ما قبل از این که فناوری خاصی مساله ساز شود اطلاع رسانی کنیم، نحوه استفاده اصلاح خواهد شد. بنابراین نفی اولیه غلط است. از طرفی وقتی ما دیدیم یک فناوری آسیب زا شده، با آن برخورد می کنیم، مثلا وی چت را قطع کردند و به این ترتیب آنهایی را هم که در جریان چنین سیستمی نبودند، حریص کرد تا ببینند وی چت چیست. از طرفی باید توجه داشت در جامعه امروز اطلاعات سریع تر به دست بچه ها می رسد تا والدین. این کار مسئولان است که برای والدین اطلاع رسانی کنند.

 

بخشی از صحبت های شما به این برمی گردد که در گذشته چه کارهایی باید انجام می شد اما برای آینده چه باید کرد؟

 

متاسفانه ما می بینیم بعضی خانواده ها به این بهانه که با فناوری های جدید آشنایی ندارند، خودشان را کامل کنار کشیده اند. این رفتار آسیب زاست. بعضی خانواده ها هم خودشان پیشرو هستند که این رفتار هم آسیب زاست، مثلا مادری را داشتیم که از اس ام اس بازی بچه اش ناراحت بود وقتی با نوجوان صحبت کردیم، فهمیدیم خود مادر از صبح تا شب سرگرم وی چت است. در چنین مواردی الگوپذیری اتفاق می افتد. بنابراین هر دوی این روش ها غلط است.والدین نه باید خیلی خودشان را کنار بکشند و نه خیلی پیشرو باشند بلکه باید فناوری ها و کاربردهای آن را بشناسند. بنابراین بهتر است خانواده ها درباره وسایل و ابزارهای ارتباط جمعی اطلاعات کسب کنند تا فرزندان، والدین را خیلی ناآگاه فرض نکنند. وقتی فرزند بداند با والدینی طرف است که اگر دست از پا خطا کند متوجه خواهند شد، خودش را کنترل می کند. در واقع بهتر است اطلاعات زمینه ای را خود والدین به فرزندان بدهند. این کار بار بسیار مثبتی دارد.


برچسب‌ها: قبل از ورود فناوری باید فرهنگسازی کرد,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 16:31 | نویسنده : sara
کلید را از روی قفل بردارید!

 

حریم خصوصی و امنیت در شبکه های اجتماعی بسیار در هم تنیده و نزدیک هستند. برای مثال وقتی شما فرد غریبه ای را به عنوان دوست در شبکه های اجتماعی می پذیرید، علاوه بر حریم خصوصی، امنیت شما نیز به خطر می افتد...

 

همان طور که گفته شد ممکن است در یکسری دیالوگ، این دوست غریبه اطلاعاتی از شما به دست بیاورد و آدرس ایمیل شما را هم از طریق همین شبکه های اجتماعی داشته باشد. این فرد می تواند آدرس ایمیل شما را در صفحه اصلی ایمیل وارد کند و روی گزینه «فراموش کردن رمز عبور» کلیک کند. در این مرحله سیستم امنیتی ایمیل، پرسشی مانند نام معلم کلاس اول دبستان یا شغلی که دوست دارید یا... می پرسد. دوست غریبه با توجه به اطلاعاتی که از شما به دست آورده می تواند به این پرسش امنیتی پاسخ دهد و وارد ایمیل شما شود. به همین راحتی!

 راه هایی برای حفظ امنیت در شبکه های اجتماعی

 

حفاظت از شبکه های اجتماعی که روی سیستم های پردازش ابری زندگی می کنند دشوارتر از شبکه های دیگر است. شبکه های اجتماعی علاوه بر امکان به اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان و دنبال کنندگان، محیط مناسبی برای ویروس ها و حملات سایبری نیز هستند، بنابراین اگرچه شبکه های اجتماعی محلی برای سرگرمی است اما خطرناک هم است. نمی توان از انواع شبکه های اجتماعی پرهیز کرد تا امنیتمان حفظ شود، اما می توان مواظب بود. پس هشدارهای زیر را جدی بگیرید.

 

ورود و خروج از اکانت های آنلاین

 

رایانه ای که از آن استفاده می کنید، پسوردها و سایر جزییات حساب کاربری شما را ذخیره می کند. هر چند این مساله مزایایی دارد و لازم نیست هر بار برای ورود به شبکه اجتماعی ای که از آن استفاده می کنید نام کاربری، رمز عبور و سایر مشخصات مورد نیاز را وارد کنید، اما فراموش نکنید این موضوع مانند بازی با آتش خطرناک است. در ساده ترین نوع تجاوز به حریم شخصی، هر کسی می تواند پشت رایانه شما بنشیند و در محیط مجازی به جای شما فعالیت کند. در موارد پیشرفته تر هر کسی که رایانه شما را هک کند، به اکانت های شما نیز دسترسی دارد بنابراین بهتر است راحتی را کنار بگذارید و بعد از هر بار استفاده از شبکه های اجتماعی کاملا از آنها خارج شوید یا به اصطلاح Logout کنید.

 

پروکسی مناسب انتخاب کنید

 

۹۰ درصد شبکه های اجتماعی در ایران فیلتر هستند. به همین دلیل کاربران مجبورند چه درست و چه غلط دست به دامن سرویس های ارائه دهنده پروکسی شوند. بهتر است در انتخاب پروکسی خود دقت کنید. بیشتر نرم افزارهای رایگان که خدمات پروکسی ارائه می دهند امنیت پایینی دارند و معلوم نیست آی پی آدرس دستگاه شما به دست چه کسانی می رسد.

 

 

از ایمیل های مختلف استفاده کنید

 

ایمیل شما دم دستی ترین حریم شخصی شما و البته بااهمیت ترین آنها در اینترنت است. به همین دلیل بیشترین آمار حمله و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی مربوط به همین حساب کاربری می شود. بهتر است از بیش از یک آدرس ایمیل استفاده کنید. شما می توانید ایمیل های مختلفتان را برای کارهای مختلف دسته بندی کنید.

 

مراقب کرم های رایانه ای و تروجان ها باشید

 

به هر پیام و سرویسی که از سوی کاربران دیگر شبکه های اجتماعی به شما پیشنهاد می شود اعتماد نکنید. بعضی از خدمات شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها در دل خود، کرم ها و تروجان ها را نیز انتشار می دهند.

 

 

از رمز عبور روی دستگاه خود استفاده کنید

 

اگر از رمز عبور روی لپ تاپ یا تلفن همراه خود استفاده نمی کنید، مانند این است که خانه یا ماشین خود را بدون قفل کردن رها کنید. به این فکر کنید که گنجینه ای از اطلاعات شخصی خود را روی این دستگاه ها ذخیره کرده اید.


برچسب‌ها: کلید را از روی قفل بردارید!,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 16:24 | نویسنده : sara

 

راه اندازی یک شبکه از نوع AD Hocclose
 

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در یک شبکه وایرلس چطور می توان اینترنت، فایل ها و پرینتر خود را بین چند رایانه یا لپ تاپ به اشتراک بگذارید؟ در اینجا به شما آموزش خواهیم داد که حتی اگر Access Point نداشتید، چطور این کار را انجام دهید.

 

ابتدا شما را با دو توپولوژی شبکه وایرلس به نام های Infrastructure و Ad Hoc آشنا می کنیم. شبکه Ad Hoc یکی از ساده ترین پیاده سازی های توپولوژی یا همبندی شبکه های بی سیم است. در حالت معمول توپولوژی های شبکه های رایانه ای بی سیم را به دو صورت Infrastructure و Ad Hoc تقسیم بندی می کنیم؛ در نوع Infrastructure از یک دستگاه مرکزی به نام Access Point به عنوان نقطه اتصال به یکدیگر استفاده می کنیم. در حقیقت این Access Point در نقش یک سوئیچ در شبکه های بی سیم فعالیت می کند. در توپولوژی نوع دوم که Ad Hoc نام دارد، دیگر از دستگاه جانبی استفاده نمی شود و هر یک از رایانه ها در این توپولوژی به نوعی در نقش یک Access Point به کار گرفته می شود. شبکه های Ad Hoc معمولا کاربردهایی موقت و محدود دارند و برای کاربردهای طولانی مدت مورد استفاده قرار نمی گیرند. برخلاف شبکه های Infrastructure که از قابلیت هایی مثل شبکه های LAN برخوردارند و می توان به ثبات آنها اطمینان کرد، شبکه های Ad Hoc پایداری نسبتا پایینی دارند و به همین دلیل کاربردی موقت دارند. با استفاده از این نوع شبکه نیز می توان یک یا گروهی از سیستم ها را که کارت شبکه بی سیم دارند به یکدیگر متصل کرد و تبادل اطلاعات را انجام داد.

 

به علت ساده تر بودن کار و همچنین نیاز کمتر به امکانات پیچیده، به طور خلاصه به آموزش راه اندازی Ad Hoc می پردازیم:

 

برای راه اندازی یک شبکه از نوع AD Hoc به منظور برقراری ارتباط بین دو یا چند رایانه باید این مراحل را انجام دهید. در اولین اقدام مطابق شکل زیر وارد Control Panel شده سپس به بخش Network and Sharing Center روید. در این قسمت در صورتی که در سیستم عامل یک کارت شبکه از نوع بی سیم وجود داشته باشد، گزینه Manage Wireless Networks را انتخاب کنید.

 

در این قسمت برای ایجاد یک شبکه Ad Hoc باید گزینه Add را انتخاب کنید.

 

در این بخش با انتخاب گزینه Create an ad hoc network یک شبکه از نوع Ad Hoc ایجاد می شود. اما گزینه دیگری هم در این بخش وجود دارد که به منظور شکل گیری یک Profile برای شبکه بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در این بخش درخصوص شبکه Ad Hoc توضیح که برای برقراری ارتباط دو یا چند سیستم عامل به صورت بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره شده است که در این نوع شبکه می توانید از اطلاعات Share شده استفاده کنید، در هر صورت برای ادامه کار گزینه Next را انتخاب کنید.

 

در بخش بعدی در قسمت Network Name باید یک نام برای این شبکه بی سیم تعیین کنید. در قسمت Type Security یکی از پروتکل های Security را که به آنها اشاره شده انتخاب کنید که شامل WPA۲ وWEP است. حتی می توانید این بخش را در حالت No Authentication قرار دهید و در بخش Security Key برای این شبکه یک رمز عبور تعریف کنید. عبور انتخابی حداقل باید متشکل از هشت کاراکتر باشد. در مقابل این بخش، گزینه دیگری به نام Hide Characters وجود دارد در صورتی که چک مارک این گزینه را فعال کنید. هنگام وارد کردن پسورد حروف و اعداد وارد شده نمایش داده نخواهد شد، در نهایت گزینه Save This Network را فعال کنید تا این Connection بعد از ایجاد شدن در سیستم عامل ذخیره شود. در نهایت گزینه Next را انتخاب کنید.

 

در این بخش به دلیل ارتباط برقرار نشدن با یک رایانه دیگر با استفاده از مدل AD Hoc، در نهایت Connection مورد نظر ایجاد و ذخیره می شود. رایانه های دیگر می توانند براساس نام شبکه هایی که در طول فرآیند تعیین کرده اید و استفاده از رمز عبوری که به شکل بی سیم ایجاد شده است، متصل شود. همچنین فراموش نکنید که شما باید به هر یک از رایانه های واقع در ad hoc wireless network، یک IP تخصیص دهید. اگر به عنوان مثال، شما سه کامپیوتر دارید می توانید IP های ۱۹۲،۱۶۸،۰،۱ و ۱۹۲،۱۶۸،۰،۲ و ۱۹۲،۱۶۸،۰،۳ با netmask برابر ۲۵۵،۲۵۵،۲۵۵،۰ به هر کامپیوتر خود اختصاص دهید. حالا علاوه بر استفاده از اینترنت یکی از رایانه ها روی همه آنها با اشتراک گذاری فایل ها و پرینتر ها نیز می توانید از آنها روی تمامی دستگاه های شبکه خود استفاده کنید.


برچسب‌ها: راه اندازی یک شبکه از نوع AD Hocclose,

تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393 | 16:20 | نویسنده : sara

 این روزها تعداد روبات‌ها کمتر از چیزی است که فکر می‌کردم و حتی دیدگاه‌های افراد کمی عقب‌تر از سرعت رشد تکنولوژی است.

بیل گیتس: اسنودن قهرمان نیست



بیل گیتس ۵۸ ساله نه‌تنها با ثروتی بالغ بر ۷۶ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد دنیا است، بلکه انسان خوش‌بینی هم هست.
به عقیده او دنیا یک سیستم‌عامل عظیم است که فقط باید اشکال‌زدایی شود. این ایده محرک و انگیزه بخش باعث شده است تا او در سال‌های اخیر فعالیت‌های انسان‌دوستانه خود را گسترش دهد تا به این ترتیب کدهایی را که به حل مشکلات این سیستم‌عامل عظیم کمک می‌کنند، بیابد.

گیتس معتقد است که مشکلات ویندوز ۸، فقر جهانی یا تغییر آب و هوا تنها با یافتن ابزار درست حل می‌شوند. به این ترتیب است که بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس با۳۶ میلیارد دلار کمک نقدی برای حل مشکلات انسان‌های مختلف فعالیت می‌کند.
گیتس برای جمع‌آوری و دریافت کمک‏های مختلف در جهت برنامه‏های بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس تور رسانه‌ای برگزار کرده است و در آن با رسانه‌های مختلف صحبت می‌کند.

ثروتمندترین شخص دنیا اخیرا با مجله Rolling Stone مصاحبه‌ای انجام داده و در آن درباره تحولات دنیای تکنولوژی و همچنین شرکت مایکروسافت هم صحبت کرده است که آن را در اینجا می‌خوانیم:


• زمانی که مایکروسافت را تاسیس کردید، ایده‌ای داشتید که شاید عجیب به نظر می‌رسید. فکر می‌کردید زمانی می‌رسد که روی هر میز کار یک کامپیوتر باشد. حالا که بعد از ۴۰ سال به مایکروسافت برمی‌گردید شاهد این هستیم که نه تنها روی هر میز کار یک کامپیوتر هست، بلکه در جیب افراد هم کامپیوترهای

فکر می‌کنم جسارت مارک زوکربرگ در خرید WhatsApp نشانه هوشمندی است، اما قیمت این معامله بیشتر از مبلغی است که من فکرش را می‏‌کردم

شخصی کوچک وجود دارند و هر جای دیگری. بزرگ‌ترین غافلگیری برای شما که این ایده را تا به نتیجه رسیدن آن دنبال کردید، چیست؟
خب این خیلی جالب است از زمانی که کامپیوترها دستگاه‌های پیچیده‌ای بودند که بسیاری آن را نمی‌شناختند به زمانی برسی که کامپیوترها ابزاری برای زندگی روزمره باشند. این رویایی بود که می‌خواستم به حقیقت بپیوندد که البته هنوز بخش‌هایی از آن به واقعیت تبدیل نشده است. با این حال اما این روزها تعداد روبات‌ها کمتر از چیزی است که فکر می‌کردم و حتی دیدگاه‌های افراد کمی عقب‌تر از سرعت رشد تکنولوژی است.

• اگر نماد و نشانه‌ای از جایگاه امروزی سیلیکون ولی وجود داشته باشد، آن خرید ۱۹ میلیارد دلاری WhatsApp توسط فیس‌بوک است. فکر می‌کنید این معامله چه چیزی درباره اقتصاد جدید سیلیکون ولی چه پیامی دارد؟
این معامله به معنای آن است که مارک زوکربرگ می‌خواهد فیس‌بوک، فیس‌بوک آینده باشد. مارک درواقع با خودش می‌گوید من حاضرم ۱۹ میلیارد دلار برای خرید چیزی هزینه کنم که لزوما ممکن است هیچ مدل درآمدزایی نداشته باشد. فکر می‌کنم جسارت او نشانه هوشمندی است، اما قیمت این معامله بیشتر از مبلغی است که من فکرش را می‏‌کردم. این نشان می‌دهد که سرویس‏‌های مبتنی بر کاربران بسیار ارزشمند هستند. در آینده شاهد رونق بازار اپلیکیشن‌های ارتباطی مانند WhatsApp هستیم که در آن افراد برای ارتباط با یکدیگر تنها با متن محدود نبوده و می‌توانند عکس، فیلم بازی و حتی سندهای مختلف را به اشتراک بگذارند.

• ظاهرا گوگل هم به دنبال WhatsApp بوده است.
بله، مایکروسافت هم می‌خواست آن را بخرد و... نظری درباره قیمت ۱۹ میلیارد دلاری ندارم، اما این شرکت بسیار

انتشار اسناد محرمانه توسط اسنودن غیرقابل پیش‌بینی بود. اینکه او فکر می‌کند کار درستی انجام داده و به آگاهی بیشتر مردم کمک کرده است، نمی‌تواند دیدگاه درستی باشد. من از این عملکرد و دیدگاه بسیار متعجب شدم

ارزشمند است.

• شما درباره مارک زوکربرگ صحبت کردید. آیا وقتی به فعالیت‌های او نگاه می‌کنید، چیزی از خودتان را در او می‌بینید؟
بله، مطمئنا. ما هر دو تحصیل در هاروارد را ترک کردیم و هر دو دیدگاه‌های قوی و سرسختانه درباره آنچه نرم‌افزار می‌تواند انجام بدهد، داشتیم. من به او به خاطر شکل دادن به رابط کاربری در محصولاتش احترام می‌گذارم. او بیشتر از من می‌تواند طراحی یک محصول را مدیریت کند. من بیشتر در زمینه کدنویسی و معماری نرم‌افزارها فعالیت می‌کردم. اما شما می‌دانید که اینها تفاوت چندانی نیستند. من با معماری نرم‌افزارها شروع کردم، مارک با محصولات و استیو جابز با زیبایی‌شناسی.

• دلایل تغییر به سمت موبایل و رایانش ابری(کلاد) برای مایکروسافت چیست؟
آفیس و دیگر محصولات مایکروسافت که ما آنها را در دهه ۱۹۹۰ ساختیم و آنها را تا همین اواخر هم به‌روزرسانی کردیم. اما این جالب است که کارمندان مایکروسافت می‌گویند ما باید کمی ریسک کنیم و کارهای جدیدی انجام بدهیم؛ کاری که گوگل انجام داده است. بله آنها در زمینه رایانش ابری فعالیت‌های گسترده و موفقی داشته‌اند.

• واقعیت این است که جست‌وجوی اینترنت درآمد زیادی تولید می‌کند و وقتی شما پول زیادی دارید، می‌توانید به راحتی درباره ورود به بن‌بست‌ها هم تصمیم بگیرید.
مایکروسافت در دهه ۱۹۹۰ یک شرکت لوکس بود، اما شما می‌توانید چیزهایی به‌دست بیاورید که در مسیر گذشته‌تان نبوده است. ما فعالیت‌های زیادی در زمینه تلویزیون‌های تعاملی و کیف پول دیجیتال انجام دادیم که ممکن است برای حال حاضر چندان اهمیت نداشته باشند، اما در آن زمان استطاعت مالی ما تا این اندازه بود.

• وقتی مردم درباره رایانش ابری فکر می‌کنند، تنها دسترسی به اطلاعات و اسناد به ذهن‌شان نمی‌رسد، بلکه حریم شخصی هم برای آنها اهمیت دارد.
شاید از نظر بسیاری از

من و استیوجابز بسیار با یکدیگر متفاوت بودیم، اما هر دو ما در انتخاب افراد خوب و با دقت عمل می‌کردیم. هر دوی ما بسیار با انرژی و سخت‌کوش بودیم. ما شرکای خوبی در طراحی و ساخت نرم‌افزار اصلی و اولیه مک بودیم که بسیار جالب و تاثیرگذار بود

افراد با وجود دوربین در محیط‌های عمومی هم مخالفند، اما به نظر من چنین دوربین‌هایی به کاهش جرائم کمک زیادی می‌کنند. شهر لندن در این مورد نمونه خوبی است که با استفاده از چنین ابزارهایی توانسته جرائم در محیط‌های عمومی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

• با این اوصاف فکر می‌کنید ادوارد اسنودن که ده‌ها هزار اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرد، یک قهرمان است یا خیانتکار؟
به نظر من او قوانین را زیر پا گذاشته، بنابراین قطعا او را یک قهرمان نمی‌دانم. انتشار اسناد محرمانه توسط اسنودن غیرقابل پیش‌بینی بود. اینکه او فکر می‌کند کار درستی انجام داده و به آگاهی بیشتر مردم کمک کرده است، نمی‌تواند دیدگاه درستی باشد. من از این عملکرد و دیدگاه بسیار متعجب شدم.

• می‌خواهم از شما درباره استیو جابز بپرسم؛ آخرین باری که با او صحبت کردید، چه زمانی بوده است؟
حدود دو یا سه ماه پیش از مرگ جابز با او حرف زده بودم و بعد از آن نامه‌ای بلند برای او نوشتم که آن را در کنار تختش گذاشته بود. من و استیو همیشه با هم در تماس بودیم و در سال‌های اخیر معاشرت زیاد و البته خوبی با یکدیگر داشتیم؛ درباره همسر و زندگی ما صحبت می‌کردیم و البته درباره آنچه تکنولوژی به‌دست آورده یا به‌دست نیاورده است. من و استیو بسیار با یکدیگر متفاوت بودیم، اما هر دو ما در انتخاب افراد خوب و با دقت عمل می‌کردیم. هر دوی ما بسیار با انرژی و سخت‌کوش بودیم. ما شرکای خوبی در طراحی و ساخت نرم‌افزار اصلی و اولیه مک بودیم که بسیار جالب و تاثیرگذار بود، چون ما نیروهای بیشتر از اپل برای کار روی این موضوع داشتیم. اما ما بسیار ساده و بی‌تجربه بودیم. استیو به ما گفت که ماشین اولیه مک قرار است قیمت ۴۹۹ دلاری داشته باشد و ما بعدا متوجه شدیم که این ماشین ۱۹۹۹ دلار ارزش دارد. به هر حال پروژه مک یک تجربه باورنکردنی و عالی بود. در طول دو سال ما تمام وقت خودمان را صرف این پروژه کردیم و یک کار اسطوره‌ای را با همکاری یکدیگر انجام دادیم. استیو واقعا یک نابغه بود.


برچسب‌ها: بیل گیتس: اسنودن قهرمان نیست,

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 67 صفحه بعد